Manen tinker waaien tegen het stroomdraad aan......

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 16:14

Shirley schreef:
Ik zou ook eens kijken of er nergens stroom lekt in de buurt van de drinkbak, dat hij het tikken eng vindt ..
Hier hangen de pony's ook weleens met de manen of staart tegen de draad en ik heb het idee dat ze dat niet eens merken ... sommige dikbehaarde monsters duwen zelfs met hun manen de draad omhoog, maar oh wee als ze dan met hun nek met de draad in aanraking komen :oo

Mijn kruizing tinker is als de dood voor tikkent stroom draad, als er iets tikt gaat ze in een hoekje staan en komt ze er niet meer uit en die drinkt prima dus ik ga er vanuit dat dat gewoon goed is :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 16:15

Jellebie schreef:
keona schreef:
zet een cementkuip in de weide en gooi daar paar emmertjes water in dan kan hij tenminste drinken

er staat toch in mijn op dat die ook in de paddock staat ;)

sorry niet gezien stom van me.maar dan heb je toch ook niet echt een probleem

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 16:16

Ik heb nu net een hengstenvlecht in zijn manen gedaan en de ton met water uit de paddock gehaald. Hij vind de electrische waterbak nu nog heel eng maar hij heeft net wel weer wat gedronken toen ik er naast stond met stroom er op. Nu hopen dat hij ook gaat drinken als ik er niet ben anders zal ik een andere oplossing moeten gaan zoeken.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 16:17

keona schreef:

Hij gaat met zijn voet er in stampen tot dat de bak half leeg is en dan kiept hij hem op, erg leuk spelletje :=

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 16:18

Jellebie schreef:
keona schreef:

Hij gaat met zijn voet er in stampen tot dat de bak half leeg is en dan kiept hij hem op, erg leuk spelletje :=

dat is minder.ja dan moet hij het toch met de electrische gaan doen.stom van hem.ik zou ook gaan voor een hengsten vlecht

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 16:21

Als je twijfelt over die hengstenvlecht: ik had hier op bokt een foto gezien van een 'kapsel' wat bij mijn hengst ook goed werkt: ik maak een paar (ongeveer 5) korte, losgevlochten hengstenvlechten. Dus niet de hele manenkam vlechten, maar bijv. 8 nieuwe plukken toevoegen aan de vlecht en dan naar beneden vlechten. Daarna weer opnieuw beginnen met een hengstenvlecht en na 8 plukken ook weer uitwerken in een gewone vlecht. Dat blijft bij hem prima zitten (normaal zitten er na 2 a 3 dagen allemaal plukken los uit de gewone vlechten) en kan ik je echt aanraden!

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 16:22

Apochewinta schreef:
Als je twijfelt over die hengstenvlecht: ik had hier op bokt een foto gezien van een 'kapsel' wat bij mijn hengst ook goed werkt: ik maak een paar (ongeveer 5) korte, losgevlochten hengstenvlechten. Dus niet de hele manenkam vlechten, maar bijv. 8 nieuwe plukken toevoegen aan de vlecht en dan naar beneden vlechten. Daarna weer opnieuw beginnen met een hengstenvlecht en na 8 plukken ook weer uitwerken in een gewone vlecht. Dat blijft bij hem prima zitten (normaal zitten er na 2 a 3 dagen allemaal plukken los uit de gewone vlechten) en kan ik je echt aanraden!

maar het gaat om die onderste puntjes, als ik meerdere hengstenvlechten heb heb je weer die uiteindes die dan naar voren waaien tegen het stroomdraad, als ik er een juistbeeld van heb. Ik heb een beetje mijn twijfels of die hengstenvlecht blijft zitten maar dat zien we gauw genoeg. :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 16:23

Tja ... dan zou ik er ook kiezen voor om aan weerszijden van de drinkbak stukken tuinslag van tenminste twee meter om de draden te doen ...

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 16:24

Ja, dat is inderdaad ook een idee. Ik wacht eerst even af of hij nu weer gaat drinken met die hengstenvlecht

Shimene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 19:57

Misschien een idee om een kuil te graven in de paddock en daar dan een ton in te zetten zodat de paarden het niet om kunnen gooien!

Jellebie

Re: Manen tinker waaien tegen het stroomdraad aan......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 16:20

Probleem is inmiddels opgelost :)

minajtje

Re: Manen tinker waaien tegen het stroomdraad aan......

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 16:30

hoe heb je het opgelost? :D

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 16:47

het stroom er afgehaald en slowfeeders gehaald. Hij is nu zo druk bezig met eten dat hij geen tijd meer heeft om het hek te slopen dus stroom er op is niet meer noodzakelijk en het belangrijkste, hij staat niet meer onder stroom tijdens het drinken :D

Susanne100

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 10:49

Jellebie schreef:
het stroom er afgehaald en slowfeeders gehaald. Hij is nu zo druk bezig met eten dat hij geen tijd meer heeft om het hek te slopen dus stroom er op is niet meer noodzakelijk en het belangrijkste, hij staat niet meer onder stroom tijdens het drinken :D

Mocht hij toch weer de boel gaan slopen zou ik de draad daar toch echt isoleren (kan bv ook met krimpkous dan kan de isolatie niet schuiven). Mijn fjord staat regelmatig met haar voorpluk tegen de draad als ze een sprietje gras wilt pikken maar zijn schijnt er geen last van te hebben.