Goedkope stal!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirltjuh

Re: Goedkope stal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 15:17

Zoals er al staat: het paard staat bij 4 andere paarden!
Alleen hoeven die niet s nachts op stal..
Een container huren kost 150 euro/maand, dan is een inclusief stal goedkoper!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:19

je kan die containers ook huren. kost wel wat, maar zit je nergens aan vast en et zou dan om een 4 maanden zijn (ongeveer)

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:20

@cowgirltjuh heb je nog mijn pb ontvangen? :)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:21

Container huren zou ik nooit snel doen.

Ik zou even kijken hoeveel je "volgend jaar" of dat jaar erop nog gebruik gaat maken van de container stal. Dat even afwegen tegen de kosten van pension (want dat is sowieso alleen deze winter!)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:21

Je kunt ook boxen huren. Maar denk je niet dat het paard onrustig wordt als hij alleen op stal moet?
Weet je ook hoe het zit met vergunningen?
Een container zomaar neerzetten mag iig niet....als je die van de gemeente weer moet verwijderen, kost dat ook veel geld.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:23

:o was ik lekker op tijd met mijn berichtje haha, sorry,

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 15:30

Normann: heb hem gehad!

Ik woon in Belgie: daar mag je die containers gewoon neerzetten zonder vergunning ;)
Die huurboxen zijn nooit zo stevig, weet ik uit ervaring..

Hij zal niet onrustig worden, want hij is momenteel ook zo gestald..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:32

oh, das fijn. Zo'n container is dan goed te goen hoor. 2.5 is niet erg, als hij dan meer ruimte heeft in de lengte

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:37

cowgirltjuh, okee :) als je der uit bent hoor ik het dan of je de container nog wil?

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 15:49

Kwam net uit op een container van 8m x 3m, wat dus ideaal zou zijn voor 2 stallen, kostte maar 500 euro, maar was nog niet ingericht, maar was wel perfect in orde dusja.. Kan echter nergens vinden of je 3m over de weg mag vervoeren?

wisje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 18:18

Gewoon brutaal rondvragen bij bouwplaatsen wil ook nog wat opleveren..;)
Het enige wat ik voor mijn schuilstal heb hoeven kopen was het beits en schroeven.
Verder heb ik alles gekregen van een bedrijf bij ons aan de overkant wat aan het verbouwen was...
Hout, dakplaten en heras gaas....
Kostte me enkel een appeltaart, want ze kwamen de dakplaten zelfs netjes thuis brengen :j

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 20:39

Ik weet niet of je er rekening mee gehouden hebt, maar hoe ga je zo'n container op plaats van bestemming krijgen en hoe ga je die plaatsen. Je zult denk ik toch een vrachtwagen nodig hebben om zo'n container te verplaatsen. En misschien ook wel een kraan om de container op de vrachtwagen te laden maar ook om te lossen.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 20:51

Ik heb als extra stal aan mijn vaste stal een wandje gemaakt en een dakconstructie dmv een paar balken en daaromheen worteldoek gespannen en dan doorzichtige golfplaten als dak erop. Totale kosten 110,- oid
Deur kun je naar eigen fantasie erin maken.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 21:02

Waarom moet het paard eigenlijk op stal 's nachts, een schuilstal waar ie zelf in en uit kan is wel genoeg hoor, ook al is hij geschoren, een warme deken op en schuilmogelijkheid voldoet hier ook prima, ze hoeven daarvoor niet opgesloten.
Als ze last hebben van de kou gaan ze zelf wel binnen staan.
Dat maakt het ook een stuk eenvoudiger, want een stal die echt dicht moet is duurder omdat het steviger moet zijn en een deur erin.
Als je een carport plaatst en er 3 wanden (schuttingen) omheen zet ben je voor 300 euro klaar.

Owja, een 3 meter is volgens mij speciaal vervoer, daarom is ie waarschijnlijk zo goedkoop, je kunt hem niet vervoeren. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 21:18

Halsdeken met genoeg vulling voor de winter op en geen enkel probleem meer. Als hij zelf kan kiezen of hij binnen gaat staan moet je je er echt niet druk over maken. Paarden en mensen zijn niet vergelijkbaar.

Als je hem in een stal zet (bijv containerstal) wordt het daar net zo koud als buiten de stal alleen kan hij neit bewegen en moet dus ook nog een stil staan. dat is alleen maar kouder :)
Als hij onder een halsdeken staat blijft hij warm en droog en blijft in beweging waardoor hij het minder koud krijgt. Gewoon in de groep in de uitloop zetten dus +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 21:19

risky schreef:
Ik heb als extra stal aan mijn vaste stal een wandje gemaakt en een dakconstructie dmv een paar balken en daaromheen worteldoek gespannen en dan doorzichtige golfplaten als dak erop. Totale kosten 110,- oid
Deur kun je naar eigen fantasie erin maken.

Ik heb een schuilstal hier en alleen al de dakplaten zijn duurder dan dat... Het kost allemaal behoorlijk wat dat bouwmateriaal!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 21:30

Een container is een aantrekkelijke oplossing omdat die redelijk betaalbaar en waardevast is en ten alle tijden verplaatsbaar blijft. 2,5 bij 3,6 is een redelijke maat stal. Daar past wel een paard in voor een paar uurtjes maar dubbel zo groot is altijd fijn natuurlijk.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 21:36

Kijk eens op www.uwstal.nl. Kwaliteit is echt niet top, maar daar is de prijs ook naar. Wij hebben er hier binnenschotten van, vereist idd wel een handige klusser, wie weet kun je daarmee iets in je schuilstal bouwen.