Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Polly schreef:doe je dan niet iets verkeerd met de praam? Ik heb al heel veel paarden een praam opgezet maar nog nooit stress ervan gezien...
Shirley schreef:Misschien begin je dan te laat met de praam ?
Als je wacht tot het beestje al stijf staat van de stress, heeft het niet veel resultaat meer
Beter gelijk mee beginnen, losser of afdoen kan altijd nog als alles meevalt.
xanax schreef:Shirley schreef:Misschien begin je dan te laat met de praam ?
Als je wacht tot het beestje al stijf staat van de stress, heeft het niet veel resultaat meer
Beter gelijk mee beginnen, losser of afdoen kan altijd nog als alles meevalt.
Als je hem eerst scheert buiten zijn hoofd, dan 2 dagen later de praam erop zet om enkel zijn hoofd te scheren, komt het ook niet goed.
Gewoon verdoven en zijn hoofd scheren zonder praam gaat wel.
Cassidy schreef:Een paard met een natte vacht (of met natte deken) op stal te zetten is vragen om een ziek paard.
Wil je hard met je paard aan het werk in de winter, dan ga scheren. Niet voor de mooi, maar voor praktisch en voor de gezondheid van je paard.
Nien1984 schreef:Dit klopt mijns inziens niet. Een paard dat nat is maar wel een goede cooling down heeft gehad kun je prima wegzetten met een natte vacht. Als ze een half vachtje hebben incl. deken wordt het idd een ander verhaal want een natte deken droogt dan niet meer en helpt niet meer als surrogaatvachtje. Een paardenvacht is heel bijzonder, die transporteerd het vocht naar buiten, dus een paard dat aan de buitenkant nog nat oogt ius op z'n velletje inmiddels al droog en zal daarom niet zoals wij mensen wel doen 'kou vatten'.
tweety_be schreef:Nu sta ik dus met een paard met een halfgeschoren hoofdFunctioneel is ze nu wel geschoren, maar dit is ook echt geen zicht hoor. Ik heb geen idee wat ik nu best kan doen om eerlijk te zijn... Ga proberen nog wat desensibiliseren en anders zal het toch verdoven worden
Mijn arme paard, en ze was nog zo flink *diepe zucht*.