Bodembedekking schuilstal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Bodembedekking schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 10:57

Ik heb 80x100 en een paar 100x100..
Rubber matten zijn niet goedkoop (die pallets trouwens ook niet).
Je moet er net een paar treffen die gebruikt zijn. Dat er hier en daar een hoekje af is of een versleten stukje is niet zo erg.

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 21:00

Helaas is het bij ons met de rubber matten en de pallets niet gelukt, ik krijg geen reactie van de mensen dus.. Nu dus maar verder zoeken naar iets in de buurt. Nu hebben we als tijdelijke oplossing een dikke laag stro erin gegooit zodat ze toch nog iets droger staat :)

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:58

Of gewoon de paarden op stal zetten wat iedereen doet.

(behalve een paar Bokkertjes die denken dat een paard in de bagger moet lopen, het hele jaar door. )

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:03

Waarom op stal zetten als je ook kan zorgen dat er droge plekken zijn .
Niet iedereen zet ze 24/7 op stal als de wei paddock nat is. Ik heb alles rondom beklinkerd, ook in de stallen zelf en daar rubberen matten overheen. ze kunnen droog staan, waarom zouden ze dan binnen opgesloten moeten staan?
Ook is niet overal die mogelijkheid.

Daarbij geeft ts alleen aan dat de stal zelf vrij nat is, en zoekt ze daar een oplossing voor. Over de wei, paddock wordt niks gezegd
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 27-12-12 22:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:04

Ariebren schreef:

(behalve een paar Bokkertjes die denken dat een paard in de bagger moet lopen, het hele jaar door. )

er zijn heel veel paarden die 24/7 buiten staan hoor :j . niet alle paarden hoeven op stal, schuilstal is in veel gevallen ook goed.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:06

Omdat ik reëel nadenk en geen paarden ga houden om ze het hele jaar in de bagger te laten lopen.

Kleigrond.

Klinkeren, 10 euro de meter inclusief arbeid en machines ??

Moet het zelf betalen en ik heb ook nog paarden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:11

maar wat heeft dat met 24/7 buitenstaan te maken? Ik heb ook geen paarden die kniehoog in de blub staan.
Dat je zegt Of gewoon de paarden op stal zetten wat iedereen doet.

Ts heeft juist problemen met dr stal

Ik heb gelukkig zandgrond, rondom zelf betegeld, kosten alleen het zand a 22.50 per kuub. Ts geeft nergens aan of ze op zand of kleigrond zit en dat is ook niet dr probleem. Dr stallen liggen lomp.
Ik zou zeggen flink ophogen met straatzand en dan beklinkeren.
stoeptegels gratis af te halen, bandjes evt kopen, zijn euro of 5 per meter, je huurt een trilmachine voor een dag / weekend voor ?? 50- euro?
Niks 10.- per meter, bijna elke debiel kan zelf wel met wat hulp stoeptegels leggen

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 10:47

Elegance_ schreef:
Helaas is het bij ons met de rubber matten en de pallets niet gelukt, ik krijg geen reactie van de mensen dus.. Nu dus maar verder zoeken naar iets in de buurt. Nu hebben we als tijdelijke oplossing een dikke laag stro erin gegooit zodat ze toch nog iets droger staat :)

Hoe bedoel je "niet gelukt"? Heb ze je erin gelegd en werkt het niet of kun je ze niet krijgen?

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 10:50

Ariebren schreef:

Iedereen? Gelukkig niet. Als iedereen in de rivier springt, spring ik er niet achteraan. Ik wil best moeite doen om te zorgen dat hij het hele jaar buiten kan lopen. Ik moet het ook alleen doen, maar heb alles over voor het welzijn van mijn paard. Als je bepaalde mogelijkheden niet denkt te hebben, creëer ze dan!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 10:55

PoucyWouce schreef:
Elegance_ schreef:

Hoe bedoel je "niet gelukt"? Heb ze je erin gelegd en werkt het niet of kun je ze niet krijgen?

Aan de reactie te zien, geen contact gekregen met de verkopers dus niet gekregen denk ik

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 12:46

Lynn_Nikita schreef:
PoucyWouce schreef:

Aan de reactie te zien, geen contact gekregen met de verkopers dus niet gekregen denk ik

Klopt, ik kreeg helaas geen reactie van de verkopers, dus nu ben ik verder aan het zoeken :)

De rede waarom ik mijn paard niet op stal zet is omdat ze daar niet gelukkig van word. Wij zitten gelukkig op zand grond, en we hebben een redelijk droge bak (hij loopt af dus het water loopt allemaal naar 1 plek toe en loopt dan een slootje in.) Dus mijn paard staat echt niet tot kniehoogte in de blubber ;)

Wij hebben idd ook al heel veel wit zand erop gegooit, maar dit werkt helaas niet genoeg. we willen als het wat droger is ook nog een stukje betegelen zodat ze daar ook nog droog kan staan :)

Quina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 15:16

Vroeger was de mesthoop in onze wei ook net naast de schuilstal van mijn pony we hebben hem verplaatst maar nu loopt al het water van boven naar beneden naar de schuilstal. We denken erover hem ook te verplaatsen. Nu hebben we zaagsel in de stal liggen dat gaat wel redelijk goed maar we verversen het ook zeer vaak anders word het ook te nat. Dus ik denk dat een rubber mat en stro goed is.

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 13:03

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:30

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 12:54

Die is idd wel erg mooi en stevig! :) Maar wel erg duur aangezien wij een redelijk grote stal hebben :P

We gaan woensdag tegels ophalen, en die erin leggen, en daarover heen een laag stro :)

Wat vinden jullie trouwens van ons idee van de verbouwing? (aan de linkerkant op de tekening loopt de paddock nog verder door) We willen de mesthoop ook zo af laten lopen dat het water de sloot inloopt.

Zo is het nu
http://8.media.hyves-static.net/1527395 ... 95927.jpeg

Zo moet het worden
http://7.media.hyves-static.net/1527395 ... 95926.jpeg

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:29

@Elegance_ : Je moet ze ook niet nieuw kopen :)

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:55

Krijg je geen problemen als je mestwater de sloot in loopt?
Het is nu wel enorm nat natuurlijk, maar ik zie in de plassen langs de uitloop ook precies zo'n rode kleur in het water van de mest en urine van de paarden.

Ik weet niet of je buren er blij mee zijn als dat voorbij drijft.

bartissimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:58

waarom bestraat je het niet gewoon? makkelijk,goedkoop en duurzaam, en dan kun je daaroverheen toch iets van stro oid doen?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:43

LBLGypsyCobs schreef:
Krijg je geen problemen als je mestwater de sloot in loopt?
Het is nu wel enorm nat natuurlijk, maar ik zie in de plassen langs de uitloop ook precies zo'n rode kleur in het water van de mest en urine van de paarden.

Ik weet niet of je buren er blij mee zijn als dat voorbij drijft.

Dan krijg je heel veel problemen.
Millieu dienst is daar heel happig op.

Opruimen van mest en slootwater reinigen komt ook nog naast het proces verbaal.

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 20:56

bartissimo: Dat gaan we ook doen ;)

het is geen echte sloot hoor :P Het is gewoon een slootje die we zelf gegraven hebben :)