Buitenstaanders die je paarden brood gaan voeren etc...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:44

Ik zou op een bordje zetten dat een van de paarden een speciaal dieet heeft wat door de DA is samengesteld, dat het paard absoluut niets anders te eten mag omdat het anders doodziek wordt.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:48

Pff wat vervelend voor je zeg.. en link voor je paardjes.
Kun je misschien ook niet bij de politie terecht als je haar aangeeft voor poging tot het vergiftigen van je dieren? Klinktmisschien overdreven maar feitelijk is het wel zo. Je kan haar ook nog vertellen dat je aangifte doet bij de politie voor bovenstaande reden, misschien maakt dat wel indruk..

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:50

Ik zou een dramatisch verhaal op papier zetten en op het hek hangen.
Bijv. dat je paard een complexe voedselallergie heeft en dan hij van de meest onschuldige dingen die niet in zijn dieet passen dood kan gaan, en dat deze mensen dat dan op hun geweten zouden hebben.
Hoeft natuurlijk helemaal niks van waar te zijn, maar weten zij veel ;)

LotteB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 20:29

Julez schreef:
Ik zou een dramatisch verhaal op papier zetten en op het hek hangen.
Bijv. dat je paard een complexe voedselallergie heeft en dan hij van de meest onschuldige dingen die niet in zijn dieet passen dood kan gaan, en dat deze mensen dat dan op hun geweten zouden hebben.
Hoeft natuurlijk helemaal niks van waar te zijn, maar weten zij veel ;)

Dat is misschien een goed idee! :-)

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:45

Ik vind het sowieso geen prettig idee mijn paarden naast een weg te hebben staan. Niet alleen voor voeren, maar denk aan, vuurwerk, afval. Moet er toch niet aan denken dat er iemand zomaar bij mn paarden kan komen. Ik zou geen rust hebben....
Dus inderdaad het hekwerkaanpassen, en camara beveiliging.
Maar verhuizen lijkt me de beste optie...

Hannemarie

Re: Buitenstaanders die je paarden brood gaan voeren etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:50

bij ons werd er ook van alles over het hek heen gegooid.
aardappel schillen, sinaasappels, kranten, melk, resten vlees en jus rechtstreeks uit een pannetje en nog veel meer rare dingen.
toen hebben we 'bordjes' gemaakt

'NIET voeren, pony's kunnen ZIEK worden en DOOD gaan!'

kinderen vragen aan ouders wat er staat en schrikken ervan,
daarna nooit meer iets in de wei zien liggen :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:51

Maar overal waar je heen verhuist, leidt ook een weg :)*
En langs elke weg komen fietsers, wandelaars en bemoeizuchtige andere mensen ... dus waar ter wereld ben je dan nog veilig -O-

Wij zitten zelf aan een doodlopende weg, maar zelfs daar hebben we nog hinder van dat soort figuren.
Wel zorg ik dat ik de weides die langs de toegangsweg liggen niet gebruik rond Oud en Nieuw, dan blijven de beestjes thuis in de paddock of gaan op een verder naar achteren liggend stukje.
Maar om nou het hele jaar door je dieren weg te moeten houden vanwege voorbijgangers ?

't Is eigenlijk te zot voor woorden dat het nodig is 8)7

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 19:08

Bordje met "gelieve de paarden niet voeren".
Mensen die toch voeren, lekker uitgebreid op de foto zetten (niet in het geniep, maar echt dat ze het overduidelijk merken).
Onder het bordje dan die foto's hangen met de sarcastische opmerking: "Bedankt om mijn vraag te negeren, naar wie is het dat ik dierenartsrekening mag sturen?"

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 19:17

Ik heb al op een paar stallen gestaan die niet aan de weg liggen. Ook mijn huidige stal. Wil het gewoon echt niet hebben. In deze tijd met zoveel idioten die er rond lopen kan het gewoon niet meer. En dat is inderdaad te zot voor woorden. Maar dat is dan jammer, veiligheid van mijn paard staat voorop.
En er zijn genoeg stallen die aan deze eisen voldoen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 19:42

't Is misschien iets gemakkelijker zo'n stal te zoeken als je maar één paard hebt, dan met je hele veestapel te verhuizen naar een ander plekje met een paar hectare :))

En kwaadwillende mensen heb je overal helaas, die weten hun prooien toch wel te vinden :(

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 19:49

Ik heb ook een behoorlijke veestapel, maar waar een wil is, is een weg....(toepasselijke woordspeling in dit geval hihi)

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 11:08

De paarden in de wei naast onze paarden, werden ook gevoerd door buurtbewoners. Ik heb een keer gezien dat er een bak suikerklontjes in de wei werd gegooid.

We hebben nu een bordje hangen dat de paarden voldoende gevoerd worden en ziek worden van meer. Gelukkig nog nooit iets geks gezien...

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 10:30

Dit komt me heel bekend voor. Mijn paarden staan op een volkstuinencomplex. Ze staan in de zomer 24/7 buiten en in de winter snachts op stal. Ook ik krijg te horen dat ik mijn dieren mishandel omdat ze in een natte paddock en op een nat land staat. Het irriteert me verschrikkelijk want hoe vaak ik ook het hele verhaal vertel ze blijven volhouden. Ik probeer me er nu niet meer zoveel van aan te trekken. Ik denk maar zo die oude mensen hebben blijkbaar niks anders om zich druk over te maken. Ook hier gaven mensen in het begin een stuk brood of een wortel. Tot dit helaas niet meer zo goed ging en mensen ook aardappels en uien beginnen te voeren. Vanaf nu heb ik dus een bordje met niet voeren opgehangen. Voor zover ik weet word er nu dus niks meer gegeven. Behalve laatst een idioot die uit mijn hooihok ( waar ik een keer het slootje niet op had gedaan ) een hele baal hooi had gepakt en die aan de paarden gegeven..

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 15:01

Ohw echt rot voor je dat dit gebeurt!!

Heb je misschien hekken over? (Of iets anders geen prikkeldraad)
Want misschien is dit een oplossing?..
Dat je de wei waar de paarden in staan een beetje inkort,
De hekken die je nu hebt staan gooit de vrouw brood overheen..
Als je die hekken laat staan en dan met hekken die je over hebt (of koopt)
Een meter of iets meer van de andere hekken neerzet, (in de wei! I.v.b met het stuk grond dat je huurt?)
Zodat de vrouw (en misschien nog andere mensen) er niet meer bij kunnen,
Dan hebben je paarden misschien een wat iets kleinere wei maar beter dan koliek of iets anders!
En op dat hek waar de vrouw staat prikkeldraad op doen (volgensmij heb je dat al)
En sws een bordje hangen met daarop staan niet voeren i.v.b met speciaal dieet! Paard kan ziek worden en overlijden! Bedankt ofzo?
Misschien is dit de beste oplossing kost je wel werk maar ja anders heb je straks mischien zieke paarden.. En ala dit nog niet werkt zal ik naar de DP stappen!!

Succes verder!! :)

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 23:57

Bordje ophangen met een super dramatisch verhaal zovan:
Paard word van het minste of geringste verkeerde wat ie krijgt
Ziek en kan dan doodgaan ofzo.

Tari_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 01:31

Ik heb net hetzelfde probleem gehad, buurtbewoners die, weliswaar goedbedoeld, mijn paard brood en appels kwamen geven. Ik heb nu de schrikdraad een stuk van het hek staan en een bordje gehangen... "Lief van u dat u mijn paard te eten wilt geven maar hij krijgt voldoende, misschien dat de eendjes die hier een stukje verderop rond lopen er meer behoefte aan hebben"
Een stuk verderop is een wei waar geiten rond lopen, eigenaar had hetzelfde probleem, vond allerlei etenswaren in zijn wei, heeft ook een bordje gehangen "verboden te voederen ivm onze gezondheid".
Vaak is het wel goed bedoeld wat ze doen maar weten de mensen niet wat voor schade ze kunnen aanrichten.

daniquexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:26

ach jeetje wat vervelend,
ik zou er inderdaad een bordje bij hangen, en als je de vrouw weer betrapt zeggen dat als ze nog eens brood geeft je aangifte zal doen.
het is voor de politie ook een plus punt dat er een bordje bij hangt en je haar 2 keer hebt gewaarschuwd.

succes :)

LotteB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 14:57

Inmiddels is de vrouw niet meer gespot... dus wie weet... bordjes hangen er.. en nu maar hopen dat iedereen met brood op zak kan lezen :-)

Dilay_Romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:37

oo dat is mooi
bij mij doen ze dan ook altijd maar brood is gevaalrijk voor mijn paard
krijgt er ernstige koliek van:(
dus bij mij zijn ze wel gestop ahahahah