Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lily_Atiesto schreef:Ik zou niet zo snel een andere plek weten waar een paard (ook in de winter) in de wei zou kunnen staan. Ik woon in Rotterdam. En het moet natuurlijk ook niet te ver weg zijn.
Gezien jullie adviezen vraag ik mij wel af hoe mensen dat op mijn manege doen. Mensen met eigen paarden zie ik namelijk niet elke dag hun paard (lang) beweging geven
Vjestagirl schreef:Ik ga heel gemeen zijn: als je geen geschikte plek kunt vinden om een paardje te houden (dus met iedere dag minimaal een aantal uren samen met andere paarden naar buiten toe), dan moet je misschien geen paard willen houden.
Vergelijk het ermee dat ik een hond zou willen houden, maar ik heb er eigenlijk niet zoveel tijd voor, dus stop ik hem de hele dag in een bench, en 3x per dag ga ik een uurtje met hem wandelen. Dat is ook zielig, toch? Honden horen lekker los te lopen in huis, met andere honden te kunnen spelen. Zo werkt het voor paarden ook.
Over de mensen op je manege kan ik niet oordelen, want ik ken ze niet en ik ken de situatie niet, maar ik durf wel te zeggen dat mensen die hun paard alleen maar uit hun stal halen om te rijden en te longeren, en af en toe eens een half uurtje in de stapmolen of padock zetten, niet goed bezig zijn.
Lily_Atiesto schreef:Dus als ik het goed begrijp zou ik aan de eisen voldoen als ik een aantal keer per week rijd.
En een andere manege/pensionstalling vind met weidegang voor een aantal uur per dag op dagen dat ik niet de mogelijkheid heb om te rijden