H2O bag.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:51

hij is momenteel €13,95 bij de paardendrogist en €13,78 bij agradi. Valt wel mee dus.

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:53

Ik was ook aan het denken aan zo'n zak, maar het lijkt mij toch niet handig om met een kruiwagen met een zak van 80liter door de modder te rijden, en dan bedoel ik echt modder waar je tot over je enkels in wegzakt.

Daar iemand ervaringen mee?

capopjekop

Re: H2O bag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:54

Ja, dat is geen doen, dus wij hebben planken gelegd zodat we niet door de modder hoeven te ploeteren.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:55

Wij hebben hem ook en vinden het een ideale uitvinding!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:55

Pestdingen zijn het. Sluiting snel stuk, gaatjes...
Geef mij maar jerrycans. 100x makkelijker.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:57

amyke schreef:
Ik was ook aan het denken aan zo'n zak, maar het lijkt mij toch niet handig om met een kruiwagen met een zak van 80liter door de modder te rijden, en dan bedoel ik echt modder waar je tot over je enkels in wegzakt.

Daar iemand ervaringen mee?

Door de modder moet je niet aan beginnen, ik zet dan een bak vlak aan de ingang en vul hem op het verharde stuk...door de modder doe ik niet meer...is echt slavenarbeid :(

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:12

Ik hoor het al ... ik blijf maar bij m'n emmertjes -O-

Gebruik overigens van die flexibele emmers, die je kunt dragen als een tas, dan heb je niet die klotsende emmers tegen je benen en je armen zo onhandig ver van je lijf :D

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:25

Als hij vol is heb je heel wat gewicht te versleuren, misschien nog doenbaar als je een kruiwagen op 2 wielen hebt maar op 1 wiel zak je diep weg.
Je moet de kruiwagen trekken, duwen lukt al helemaal niet :+

Zo ben ik eens plat op de buik beland :+ lompe thermoboots bleven staan in de blub en ik lag wat verder op mijn buik! Van toen heb ik gezworen van" nooit meer!" :brr: >;)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:26

Haha herkenbaar, ik zat ook eens vast in de modder en toen viel de hele kruiwagen om. Dan krijg je die zak er met geen mogelijkheid meer in :') Maar nu we planken naar de stal hebben gelegd gaat het prima. Veel fijner dan die volle jerrycans uit de kruiwagen tillen.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:28

:j ook al zoiets, vloeken doe je dan wel :')

(je hebt PB)

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:22

Ik moet door de bak naar de padoock. Als de bak erg zwaar is, dan doe ik de zak wat minder vol en dan lukt het prima.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:51

Shirley schreef:
Ik hoor het al ... ik blijf maar bij m'n emmertjes -O-

Gebruik overigens van die flexibele emmers, die je kunt dragen als een tas, dan heb je niet die klotsende emmers tegen je benen en je armen zo onhandig ver van je lijf :D

Ik vraag me alleen af of je dat ook nog zegt als je 50 bent.........

Wil je het echt goed doen, neem je zo'n 1000 ltr vat op een aanhanger; dikke 4x4 ervoor en karren maar..........

Maarre, voor degenen die hun zak weer kwijt willen, onze stalbaas is er blij mee............
Laatst bijgewerkt door ikke op 12-12-12 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:54

Wij gebruiken hem in de zomer, maar inderdaad door de blubber met volle zak in je kruiwagen gaat echt niet.
Die van mij zat dopje prima op, na 1 1/2 seizoen wel 2 of 3 gaatjes.
Daarvoor met melkbussen (niet te tillen) op soort steekwagen (ook geen doen in de blubber)
en met jerrycans, maar mijn rug moet ook langer mee.
Dus 1 zo'n waterzak per seizoen is mijn rug me zeker wel waard.

Overigens, nu haalt de slang de wei, dus hele probleem de wereld uit.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:55

Heel lief van je, ikke, maar daar ben ik al bijna vijf jaar overheen en ik houd het nog steeds vol :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:56

wij zijn er ook wild van alleen hebben wij wel dat als je 'giet' heb ook in de kruiwagen loopt waardoor de zak vast vriest aan de kruiwagen als je niet oppast. Wij weten dat hij het doet en halen dus altijd de zak eruit na gebruik en hangen hem ondersteboven open op zodat hij uit kan drogen.
Absoluut een handige uitvinding en betaalbaar :)

Wij reden er wel mee door de blubber bende, omdat het vast ligt en niet over de rand kan gaan kun je flink gas geven met de kruiwagen :) Nog een tip als je door blub heen moet leg dan een spoor van planken neer waar je overheen kan rijden

Zuurkool tonnetjes zijn ook goed te doen! Gaat zo'n twee zwarte normale emmers water in, deksel erop en nog steeds goed te tillen

roosxrhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:58

een paar maanden terug kreeg ik er een gratis bij een agradi bestelling.. ben er nog steeds tevreden mee! geweldige uitvinding :)

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:53

Ik heb er ook een paar gehad, maar gingen snel kapot en gleden ondanks antislip matje toch geregeld uit de kruiwagen.
Ik doe het nu met jerrycans,vind ik toch praktischer.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 18:53

Wij hebben er meerdere op stal, maar is niet echt geweldig. Ja , het is een handige uitvindingen, maar hier zijn ze blijkbaar zo lek en verlies je behoorlijk veel. Het is verder zwaar, maar ja, dat is een andere manier van water bij mijn paddock krijgen ook, dit is wel de makkelijkste manier.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:03

Ik vind ze verschrikkelijk!!!

Heel snel zaten er al gaatjes in en ging de dop niet goed dicht.
Heb nu gewoon 2 jerrycans van 12,50 per stuk (20liter) en werkt veel beter. En gaan nu al 3 jaar mee.

Marive

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:09

Hier gebruiken we ze ook in de winter, vind het écht een uitvinding hoor!
En ja na een winter is er misschien 1 kapot (mede doordat de pony's er wel eens mee aan de haal gaan :+), maargoed voor die prijs is dat ook weer niet zo'n probleem.

Vind het echt onwijs handig :j

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:10

Ik ben er super tevreden van ! Je moet alleen wel zachtjes de kruiwagen voorover kiepen om de zak te laten uitlopen in de waterton want anders kan de hele zak uit de kruiwagen vallen :+ (heeft mijn papa meegemaakt, die nog niet helemaal wist hoe die zak nu werkte :p)

Vind het super handig, moet ik in de winter niet tig keer op en af lopen met emmers vol water, gewoon 1 keer vullen, uitkiepen en waterbak zit vol !
Wel voorzichtig zijn met evt. scherpe voorwerpen idd, heb al vaker gehoord dat er snel gaten in kunnen komen, zelf nog geen last van gehad, kan wel aanraden om het anti-slip rubbertje (denk toch dat dit voor anti-slip is :+) dat erbij zit altijd te gebruiken, is handig !

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:10

Shirley schreef:
Nee, dat snap ik, maar het omhoog tillen van die gevulde kruiwagen ( vergelijk leegkiepen bij de mesthoop ) is ook niet echt licht en komt dat straaltje er nou werkelijk zo netjes uit als op het plaatje :D ?

Zie dan een hoop geflubber en geknoei voor me, met een lege waterzak EN een lege waterbak :))

Als je de kruiwagen optilt komt het gewicht naar voren en is het niet zo zwaar, je moet ook opletten dat je hem goed vooraan legt, die zak, anders wordt het wel te zwaar (voor mij)
Maar het gieten gaat bij ons prima, echt een goede straal naar voren alleen het laatste beetje niet maar dat kun je er zo uitgieten als je de bijna lege zak optilt.
Als je het te zwaar vind kun je de zak ook minder vol doen.
Ik gebruik hem in de winter niet, maar in de zomer als ze op de wei staan. (heb deze twee jaar)
Nu gebruik ik de tuinslang die ik binnen haal met vorst.
capopjekop schreef:
Haha herkenbaar, ik zat ook eens vast in de modder en toen viel de hele kruiwagen om. Dan krijg je die zak er met geen mogelijkheid meer in :') Maar nu we planken naar de stal hebben gelegd gaat het prima. Veel fijner dan die volle jerrycans uit de kruiwagen tillen.

Je had de paarden gewoon rietjes moeten geven! :P

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:18

Ik heb hem ook. Zowel positieve als negatieve ervaringen mee. Zak gaat snel stuk, valt snel uit de kruiwagen (wat een ellende is dat). Maar als het goed gaat is het een topuitvinding :D Je kunt veel water in een keer meenemen en ik vind het niet heel zwaar kruien.

De mijne is al heel lang stuk maar functioneert op zich nog prima. Hij lekt nu maar ik hoef niet heel ver te lopen. Het meeste gaat gewoon in de waterbak. :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:36

zwaar..sja,150 kg water in jerrycans red ik ook, dus zo een H20 zakkie moet vast ook wel lukken, lijkt me wel fijn om niet met jerrycans te sleuren, al dat geklooi met uit de kruiwagen tillen, leeggieten , glipt dat kreng weer van het randje af, natte voeten.....
mmm, toch binnenkort eens 1 bestellen

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:59

Ik heb een stro koord rond de knop bevestigd en zo vast gemaakt aan de 2 armen die je vast neemt.
Zo kan de zak niet uit de kruiwagen glijden ;)