prive paddock of zo laten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LalaVita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:00

Een paard houdt er misschien niet van om in de wind en de regen te gaan staan, maar dan kan hij toch beslissen om in zijn box te gaan staan? Dan is hij lekker droog.
Maar denk eens aan de mooie dagen, als de zon schijnt. Die van mij staan dan altijd heerlijk in het zonnetje te genieten van de warmte op hun lichaam, dat zoeken ze echt op! Ik raad je dan ook zeker aan om voor de stal met uitloop te gaan. Het is misschien niet zo groot, maar altijd beter dan alleen een stal.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:01

Zanora1 schreef:
Dus al die opmerkingen van oh wat komt hij weinig buiten,, sommige paarden weten niet beter

En omdat ze niet beter weten is het niet erg? -O-

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:04

Zanora1 schreef:
Dus al die opmerkingen van oh wat komt hij weinig buiten,, sommige paarden weten niet beter

Triest hoe sommige mensen denken.. In en in triest... En die beweren dan van paarden te houden..

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:04

Zanora1 schreef:

Misschien moet je eerst eens de behoeftes van een paard leren?
Het is een bewegingsdier, geen hobbelpaard die je kunt laten staan! :x

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:07

Zanora1 schreef:
Ik zou het niet doen
Mijn paard staat heel fijn in zijn stal, en HAAT kou en regen
Komt half uurtje buiten, molen en rijden

Zanora1 schreef:

Dat jouw paard niet beter weet wil niet zeggen dat het goed is voor hem.
Ookal kan hij rondjes draaien in zijn stal.

Het is voor jou ook niet gezond als je dag in dag uit alleen maar op bed ligt.

TS, ik zou voor nu kiezen voor de stal met paddock.
Als het mogelijk is zou ik ook op zoek gaan naar een andere stal waar je paard sowieso meer buiten kan staan.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:13

Myfairytale schreef:
Zanora1 schreef:

Misschien moet je eerst eens de behoeftes van een paard leren?
Het is een bewegingsdier, geen hobbelpaard die je kunt laten staan! :x

Inderdaad , wat een flauwekul toch altijd ... als je een dier niet kunt bieden wat het nodig heeft, moet je het gewoonweg niet hebben, zo simpel is dat !

Ik zou ook dolgraag een ijsbeer willen, maar helaas ... geen ijsberg, geen poolzee in mijn achtertuin, dus dat idee moet ik maar vergeten -O-

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:15

Shirley schreef:
Inderdaad , wat een flauwekul toch altijd ... als je een dier niet kunt bieden wat het nodig heeft, moet je het gewoonweg niet hebben, zo simpel is dat !

Ik zou ook dolgraag een ijsbeer willen, maar helaas ... geen ijsberg, geen poolzee in mijn achtertuin, dus dat idee moet ik maar vergeten -O-

Ja maar Shirley! Ze willen het zo graag! En ze houden zo veel van paarden! En wat maakt het nou uit dat ze niet zoveel beweging krijgen. Er is gewoon geen land beschikbaar, daar kunnen zij toch niets aan doen.

Ik heb ook al eens gezegd dat ik geen giraffe kan houden als mijn plafonts maar 3 meter hoog zijn, maar dat bleek toch heel wat anders te zijn dan een paard houden zonder land.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:17

Zanora1 schreef:

Klopt. Dit had ik ook met mijn vorige paard. Het paard dat ik nu heb, staat heerlijk veel buiten. Zo'n spijt van dat ik dat niet met mijn vorige paard heb gedaan. Het doet ze zo goed.

Word jij er vrolijk van als je de hele dag in een kamer van 3 bij 3 moet zitten en er per dag 2 uurtjes uit mag? Nee, ik vermenselijk het paard niet. Het paard is een buitendier, dat de hele dag kan lopen. Wij maken ze zielig door ze binnen te zetten met regen, want regen is niet leuk. Kunnen zij best hebben.

Dus TS, zeker de paddock erbij doen en eens gaan rond kijken wat er nog meer mogelijk is zodat je paard meer buiten komt.
Laatst bijgewerkt door Bullebeest op 11-12-12 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:17

Vjestagirl schreef:
Zanora1 schreef:

Als jij je hele leven alleen maar snoep zou eten zou je ook niet weten dat groenten gezond zijn, en waarschijnlijk zou je ze niet lusten. Wil niet zeggen dat al dat snoep goed voor je is.

Paarden zijn bewegingsdieren, die vele kilometers per dag afleggen. Ik zie het aan mijn eigen paard: als ze 's winters in de paddock staat met 3 anderen dan loopt ze veel. Dan weer naar de voerbak, naar de waterbak, poosje suffen onder de bomen, rondje rennen. 's Zomers hebben ze 24/7 beschikking over land, en dan loopt ze nog veel meer, die staan echt niet 24/7 alleen maar te vreten.

Ik vind 'ze weten niet beter' het aller lafste excuus om er wat aan te doen. Dat is namelijk helemaal van jezelf afhankelijk, jij kan ervoor zorgen dat ze beter weten. Zeg dan gewoon dat je het niet belangrijk genoeg vindt.

Helemaal mee eens.

Als ik alleen al zie hoe veel minder last mijn paarden hadden van allerlei kwaaltjes en blessures toen ik ben overgestapt van 's nachts en bij elk akkefietje op de "lekker warme droge stal" naar 24 uur per dag buiten..
En mijn paard had ook een hekel aan bepaalde weertypes. Maar dat wil niet zeggen dat ik haar daarom ook maar ontnam om op andere momenten buiten te kunnen als ze dat wou. Zo in de winter bijvoorbeeld, als het guur en koud is en de stal lekker droog...maar wanneer de zon doorkomt toch samen lekker buiten doezelen en de stralen opvangen...heerlijk om een paard paard te zien zijn.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:18

Vjestagirl schreef:
Shirley schreef:

Ja maar Shirley! Ze willen het zo graag! En ze houden zo veel van paarden! En wat maakt het nou uit dat ze niet zoveel beweging krijgen. Er is gewoon geen land beschikbaar, daar kunnen zij toch niets aan doen.

Ik heb ook al eens gezegd dat ik geen giraffe kan houden als mijn plafonts maar 3 meter hoog zijn, maar dat bleek toch heel wat anders te zijn dan een paard houden zonder land.

Echt ?
Dan nemen we samen een giraffe, want die wil ik ook al zo lang en ik heb best een hoge schuur :+:

nicoleboogie

ik zou gelijk gaan voor de stal met paddock al zou ik ook nog verder kijken of er in de buurt niet nog ergens een stalling is met de mogelijkheid om ze nog meer naar buiten te kunnen doen
mijn paarden ( staan wel aan huis) lopen ook in de regen minimaal 10 uur buiten en tot een week geleden ook nog s'nachts

ellend

Ieder zijn mening natuurlijk, en ieder zijn eigen voorkeur, maar soms kan het gewoon niet anders, en TS probeerd het ongetwijfeld zo goed mogelijk te doen. Mijn paarden staan in de zomer 5 uur per dag buiten, en nu in de winter ca. 3 uur. En wat vinden ze dit verschrikkelijk!! In de zomer gaat het goed, dan is er genoeg gras, maar nu......mijn ruin staat in de "ruinen-wei" en de merrie in de merrie-wei, en echt ALLE paarden (stuk of 45) staan liever binnen. Het eerste half uurtje gaat nog wel, maar dan gaan ze al bij de poort staan omdat ze naar binnen willen, en breken er gevechten uit. Elke dag zijn er wel "gewonde" paarden hierdoor. Wel hebben we beschikking over een geweldige binnenbak (60x20) , een stapmolen en buitenbak waar ik ze ook nog elke dag in losgooi, maar ook dan willen ze graag terug naar binnen. Ieder mens zijn eigen voorkeur, elk paard zijn eigen voorkeur!

Nikki14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:21

Mijn 'leen' pony stond ook 24 uur perdag op stal, we hebben hem nu bij mij thuis 24 uur perdag op de wei, en je herkent hem nietteens meer terug. Zo vrolijk en anders. Heel mooi om te zien :o :D

Dus ik zou zeker voor die uitbouw kiezen, en liever nog opzoek gaan naar een andere stal waar ze vaker buiten komen.

Veel succes!

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:21

Vjestagirl : een paard zonder land is niet erg, dus kan jij ook wel een giraffe nemen in huis ;-)

Nee even serieus. Als mijn paard zo weinig buiten zou staan dan zou ik of van stal veranderen.

Tango gaat of een aantal uur in de bak of een paar uur op een pad (was afgezet).
En 's zomers ben ik echt voor 24/7 naar buiten.
Kan dit niet dan minimaal 8 uur..

Dus als ik jou was zou ik echt voor de paddock gaan..

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:22

Jeetje, ik vind het raar dat mensen zo reageren.
Je wilt niet weten hoeveel paarden er per dag maar 1 of 2 uur uitkomen..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:23

SteffiiY schreef:

Dus, dat maakt het goed?

Kwanyin

Re: prive paddock of zo laten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:24

En dat feit heb ik altijd heel triest gevonden ;( .

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:25

SteffiiY schreef:

En ik vind het raar dat mensen reageren alsof het normaal is dat paarden maar 1 of 2 uur uit hun stal komen.. -O-

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:27

Dat zijn waarschijnlijk de mensen uit het "IJsberen en giraffen - topic" :D

nicoleboogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:27

ellend schreef:
Ieder zijn mening natuurlijk, en ieder zijn eigen voorkeur, maar soms kan het gewoon niet anders, en TS probeerd het ongetwijfeld zo goed mogelijk te doen. Mijn paarden staan in de zomer 5 uur per dag buiten, en nu in de winter ca. 3 uur. En wat vinden ze dit verschrikkelijk!! In de zomer gaat het goed, dan is er genoeg gras, maar nu......mijn ruin staat in de "ruinen-wei" en de merrie in de merrie-wei, en echt ALLE paarden (stuk of 45) staan liever binnen. Het eerste half uurtje gaat nog wel, maar dan gaan ze al bij de poort staan omdat ze naar binnen willen, en breken er gevechten uit. Elke dag zijn er wel "gewonde" paarden hierdoor. Wel hebben we beschikking over een geweldige binnenbak (60x20) , een stapmolen en buitenbak waar ik ze ook nog elke dag in losgooi, maar ook dan willen ze graag terug naar binnen. Ieder mens zijn eigen voorkeur, elk paard zijn eigen voorkeur!

Ik zorg er wel voor dat ze regelmatig hooi krijgen om de verveling tegen te gaan maar verder gaan ze na een nacht op stal heel erg graag naar buiten

SteffiiY schreef:

het is ieders zijn eigen keus maar het wil niet zeggen dat het ook gelijk goed is voor een paard
een paard is in mijn ogen niet geschikt om 22 uur per dag in een stal te staan van 3,5 bij 3,5

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:28

Nee ik zeg niet dat het dan goed is, ik keur het ook af dat paarden weinig buitenkomen.
Maar TS word nu de grond in getrapt, terwijl ze juist het betere wilt voor haar paard.

Ik heb nergens gezegd dat ik het normaal vind dat paarden 1 of 2 uur in hun stal uitkomen, op mijn vorige stal kwamen de paarden alleen buiten als je er zelf was en dan moest je naast de paddock blijven staan.
Oftewel mijn paard kwam daar 3 uur per dag buiten(en ik stond 3 uur per dag naast de paddock).
Om die reden ben ik ook verhuisd naar een stal, waar ze nu hele dagen buitenstaan en in de zomer zelfs 24/7.

Ik probeer alleen te zeggen dat er gewoon veel stallen zijn die het 1 of 2 uurtjes buitenstaan normaal vinden.
Zo staat mijn oude stal om een voorbeeld te geven helemaal vol met een wachtlijst eraan, blijkbaar denkt niet iedereen aan het welzijn van zjin/haar paard.
Mensen vinden het tegenwoordig belangrijker om op een ''mooie''stal te staan en lekker te kunnen rijden, het maakt ze niet uit of hun paard nou 10 uur of 1 uur per dag buitenkomt.
Zo zie ik het tenminste, de personen die nog op mijn oude stal staan maakt het echt niet uit hoelang hun paard buitenstond..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:32

Volgens mij wordt de TS niet de grond ingetrapt want ik juich alleen maar toe dat ze nadenkt over het welzijn van haar paard, maar wel degenen die vinden dat een paard gerust 23 uur op stal kan blijven staan "omdat hij toch niet beter weet".

ellend, ik vraag mij af of er goed is nagedacht over de groepssamenstelling van de kuddes? Kunnen alle paarden elkaar wel überhaupt verdragen of wordt gewoon alles wat ruin is bij elkaar gesmeten en merrie? En hoe groot is het oppervlak? Ik ken bv ook paarden die echt niet voor elkaar gemaakt zijn en als die gedwongen worden om samen met een veel te grote hoop een te klein landje te delen zullen ze zeker véél liever terug naar binnen gaan.

nicoleboogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:34

ik wil niemand de grond in trappen
alleen als je de keuze krijgt naar een ruimere stalling of misschien met verder kijken meer bewegings vrijheid voor je paard dat ik daar gelijk voor zou gaan

ik weet dat er heel veel pensionstallingen zijn waar de paarden zeker in de winter weinig tot niet buiten komen maar natuurlijk voor het paard is het niet
ik heb chico ook zo de eerste 4 maanden gestald maar was blij dat ik daarna de mogelijkheid kreeg om het anders te doen

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:35

Ik zou zeker voor de stal met paddock gaan en je vriendin vragen of ze dat ook wil zodat ze in elk geval overdag samen kunnen staan. Heb je dan nog steeds de optie voor een half uur stapmolen en blijft de rest ook hetzelfde? Dan zou ik die gewoon aanhouden voor de afwisseling en extra beweging, net als het grazen aan de hand, het wandelen en het rijden. Dan is die paddock echt een extraatje voor je paard waardoor die zelf kan kiezen tussen binnen of buiten en ook meer loopruimte heeft.

Van daaruit kun je altijd om je heen blijven kijken en zoeken naar andere stallen waar zowel jij als je paard het naar de zin zullen hebben.
Laatst bijgewerkt door joyce B op 11-12-12 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:36

SteffiiY schreef:
Nee ik zeg niet dat het dan goed is, ik keur het ook af dat paarden weinig buitenkomen.
Maar TS word nu de grond in getrapt, terwijl ze juist het betere wilt voor haar paard.

Er is niets tegen TS... Er wordt gereageerd op de mensen die 'niet beter weten'