Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zanora1 schreef:Ik zou het niet doen
Mijn paard staat heel fijn in zijn stal, en HAAT kou en regen
Komt half uurtje buiten, molen en rijden
Zanora1 schreef:Dus al die opmerkingen van oh wat komt hij weinig buiten,, sommige paarden weten niet beter
Myfairytale schreef:Zanora1 schreef:Dus al die opmerkingen van oh wat komt hij weinig buiten,, sommige paarden weten niet beter
Misschien moet je eerst eens de behoeftes van een paard leren?
Het is een bewegingsdier, geen hobbelpaard die je kunt laten staan!
Shirley schreef:Inderdaad , wat een flauwekul toch altijd ... als je een dier niet kunt bieden wat het nodig heeft, moet je het gewoonweg niet hebben, zo simpel is dat !
Ik zou ook dolgraag een ijsbeer willen, maar helaas ... geen ijsberg, geen poolzee in mijn achtertuin, dus dat idee moet ik maar vergeten
Zanora1 schreef:Dus al die opmerkingen van oh wat komt hij weinig buiten,, sommige paarden weten niet beter
Vjestagirl schreef:Zanora1 schreef:Dus al die opmerkingen van oh wat komt hij weinig buiten,, sommige paarden weten niet beter
Als jij je hele leven alleen maar snoep zou eten zou je ook niet weten dat groenten gezond zijn, en waarschijnlijk zou je ze niet lusten. Wil niet zeggen dat al dat snoep goed voor je is.
Paarden zijn bewegingsdieren, die vele kilometers per dag afleggen. Ik zie het aan mijn eigen paard: als ze 's winters in de paddock staat met 3 anderen dan loopt ze veel. Dan weer naar de voerbak, naar de waterbak, poosje suffen onder de bomen, rondje rennen. 's Zomers hebben ze 24/7 beschikking over land, en dan loopt ze nog veel meer, die staan echt niet 24/7 alleen maar te vreten.
Ik vind 'ze weten niet beter' het aller lafste excuus om er wat aan te doen. Dat is namelijk helemaal van jezelf afhankelijk, jij kan ervoor zorgen dat ze beter weten. Zeg dan gewoon dat je het niet belangrijk genoeg vindt.
Vjestagirl schreef:Shirley schreef:Inderdaad , wat een flauwekul toch altijd ... als je een dier niet kunt bieden wat het nodig heeft, moet je het gewoonweg niet hebben, zo simpel is dat !
Ik zou ook dolgraag een ijsbeer willen, maar helaas ... geen ijsberg, geen poolzee in mijn achtertuin, dus dat idee moet ik maar vergeten
Ja maar Shirley! Ze willen het zo graag! En ze houden zo veel van paarden! En wat maakt het nou uit dat ze niet zoveel beweging krijgen. Er is gewoon geen land beschikbaar, daar kunnen zij toch niets aan doen.
Ik heb ook al eens gezegd dat ik geen giraffe kan houden als mijn plafonts maar 3 meter hoog zijn, maar dat bleek toch heel wat anders te zijn dan een paard houden zonder land.
ellend schreef:Ieder zijn mening natuurlijk, en ieder zijn eigen voorkeur, maar soms kan het gewoon niet anders, en TS probeerd het ongetwijfeld zo goed mogelijk te doen. Mijn paarden staan in de zomer 5 uur per dag buiten, en nu in de winter ca. 3 uur. En wat vinden ze dit verschrikkelijk!! In de zomer gaat het goed, dan is er genoeg gras, maar nu......mijn ruin staat in de "ruinen-wei" en de merrie in de merrie-wei, en echt ALLE paarden (stuk of 45) staan liever binnen. Het eerste half uurtje gaat nog wel, maar dan gaan ze al bij de poort staan omdat ze naar binnen willen, en breken er gevechten uit. Elke dag zijn er wel "gewonde" paarden hierdoor. Wel hebben we beschikking over een geweldige binnenbak (60x20) , een stapmolen en buitenbak waar ik ze ook nog elke dag in losgooi, maar ook dan willen ze graag terug naar binnen. Ieder mens zijn eigen voorkeur, elk paard zijn eigen voorkeur!
SteffiiY schreef:Jeetje, ik vind het raar dat mensen zo reageren.
Je wilt niet weten hoeveel paarden er per dag maar 1 of 2 uur uitkomen..