Hoe inregenen stal voorkomen/verminderen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

flappie2

Re: Hoe inregenen stal voorkomen/verminderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 18:36

Geen suc6 dus die flappies, de haf zal er wel door gaan denk ik maar mijn anda is echt een held op sokken dus ben bang dat hij er ook niet door heen zal durfen. En als ze zo hoog op waaien dat zelf dat lampje stuk is dan denk ik niet dat die flappies wat voor mij zal zijn.

Een luifel boven de deur van 1,5 m breed en 1m diep zal volgens jullie ook weinig uithalen. Mmmm...... dan blijfen er weinig opties over denk ik. Een luifen van 2x2 van golfplaten zou nog kunnen maar dan moet je denk ik al een flinke houten contructie maken, denk niet dat het genoeg zal zijn om een paar houtenbalken op het dak te leggen met daarop de golfplaten (zoals eerder in dit topic te zien is) als het flink waait en de wind er onder komt dan waait het stuk ben ik ban.

Vrees dat ik het maar moet accepteren dat het zo nu en dan inregent

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:17

Iets los op het dag leggen is levensgevaarlijk, dat moet je nooit doen :n

Maar een dergelijke luifel is toch wel te maken ?
En die ene uit je eigen link, is dat niks dan ??

flappie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 00:01

Nee los op het dak zal ik het ook niet leggen dat moet wel met bouten aan het dak vast, maar dan nog ben ik bang dat als de wind er onder komt dat het stuk waait 2m zonder steunbalken vanaf de grond is natuurlijk best een flink stuk. Maar zal even overleggen met de klusjes man of dat kan of niet.

Die uit mijn eigen link is ook mooi, niet duur en zonder al te veel moeite te bevestigen. Maar als ik de ervaringen hier moet geloven is een luifel van 1 meter niet genoeg om de regen tegen te houden, en wordt het als nog nat in stal. Als je de staldeur dicht heb dan is 1m wel genoeg denk ik omdat de regen dan ook door de staldeur wordt tegen gehouden, maar mijn staldeuren staan altijd open.