Wat kan ik voor pensionprijs vragen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 22:34

ik vind de belandrijkste elementen minder, een grote rijbak ik vind 10 bij 30 te klein, geen warm water, dit zijn punten die ik persoonlijk belangrijk vind, en daarnaast zijn het buitenstallen, als ze geissoleert zijn zou ik meer voor willen betalen als niet. ik zou er ongeveer 175 voor over hebben

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-03 23:11

Kijk, je paard hoeft 's zomers natuurlijk niet hele dagen en nachten op het land, maar het mag wel. Ik vind het geen vreemd idee om dan minder te betalen, maar dan moet het paard ook wel echt buiten blijven staan.

Marloezzke, wat jij zegt hangt er maar net van af wat voor een ruiter je bent denk ik. Vooral wedstrijdruiters willen graag wat meer luxe, geven meer om binnenbak, solarium, warm water, grote bak en binnenstallen, en minder om weidegang bijvoorbeeld. Als je echt serieus wedstrijden rijd moet je bij ons niet zijn, dan mis je gewoon de faciliteiten.
Maar voor een recreatieruiter in de Randstad, die lekker een beetje wilt aanklooien en soms weleens een week niet wilt rijden, is wat wij bieden weer goud waard.

Nou gaan wij volgend jaar binnenstallen bouwen, dus tegen die tijd zal de huur misschien hoger worden. Maar dat zie ik dan wel weer.

Ik denk dat ik de stalprijs op €175,- zet. Dit met de stallen om ons heen in mijn achterhoofd.

Zo heb je Stal Knapp. Een echte dressuurstal met stapmolen, 2 binnenbakken, buitenbak, solarium, afspuitplaats e.d Geen weiland. Volpension betaald je voor een paard rond de €260,-

Dan heb je een kleinere pensionstal hier om de hoek. Daar hebben ze grote binnenstallen, een grote buitenbak, kleine stukjes weiland waar ze alleen 's zomers staan, maar de paarden kunnen 's winters overdag in paddocks. Exl. hooi,voer en uitmesten. Daar word je ingedeeld in een rooster om te voeren, mesten, buiten-binnenzetten e.d En daar betaal je dus €115,-per maand. Maar dat is dus praktisch exclusief alles. Even een weekje weg is er eigenlijk niet bij.

En dan is er nog een pensionstal. Die is €205,- inclusief. Maar hoe het daar zit met buiten zetten e.d weet ik niet. Ze hebben wel binnenstallen en een binnenbak.

Ik twijfel nog wel een beetje of het niet €150,- moet zijn. Maar daar denk ik nog even over na..

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 23:47

Er is bij paardenpraat ook een sticky topic over stallinggeld, daar kun je ook even kijken.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 08:55

Ik denk ook dat je makkelijk tussen de 175 en de 200 kunt vragen. Je hebt een leuk spulletje daar, land genoeg en veilig afgezet, het ziet er allemaal netjes verzorgd uit, heb natuurlijk niet in je bak gereden maar die zag er prima rijdbaar uit (is ie ook verlicht?) het is volpension EN de paarden kunnen elke dag naar buiten. Het enige "minpuntje" is eigenlijk de wat mindere uitrijmogelijkheden. Maar het grote voordeel is weer de rust en de goede verzorging.

Ter vergelijking: op m'n eerste stal (vrij groot, ruim 40 paarden) betaalde ik 230 per maand. Ook volpension, 3x per dag hooi, 2x biks, elke dag uitmesten (paarden op stro) en ze stonden de hele dag buiten in grote paddocks. 2 goed verlichte buitenbakken en een longeerbak. Verder perfecte uitrijmogelijkheden, je zat nl. op 10 minuten stappen vanaf spaarnwoude. Van mei tot oktober stonden de paarden dag en nacht op de wei, niet bij de stal zelf en dan betaalde je ook hetzelfde pensiongeld door (zonder bijvoer etc, maar je kon nog wel gebruik maken van de bakken)
Daarna heb ik op een kleine stal (4 paarden) gestaan, ook volpension, geen land maar de paarden elke dag los in de bak. Stro, 3x hooi en 2x krachtvoer. Een verlichte buitenbak en letterlijk aan de rand van spaarnwoude. Hier betaalde ik 250. Was ook lekker rustig en nooit meer dan 4 man tegelijk in de bak (maar dat kwam zeer zelden voor)
Nu sta ik voor die prijs volpension op een manege met binnenbak, 2 buitenbakken, een longeerbak, solarium, warm/koud water op de spuit en de hele ratteplan. En ook nog es op stapafstand van strand en duinen.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 09:07

Kunnen ze de bak bij de pensionstal op de hoek niet gebruiken?
Zou ik zeker even bespreken daar..

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 09:26

Eerlijk gezegd vind ik 175 best pittig. Maar het ligt zeker ook aan de regio. Ik betaal nu 160,- en daarvoor heb ik een stal van 4 x 6, buitenbak van 25 x 45, 2 longeerbakken, 5 paddocks, weidegang het hele jaar door, spuitplaats met binnenkort ook warm water, 24/7 hooi en onbeperkt stro. Maar ik zit hier in flevoland en daar zijn over het algemeen de prijzen niet het hoogste.

Kais

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 09:57

In Wormer betaal je zo'n EUR175,- voor een stal, waarbij de paarden met goed weer buiten gezet worden, voor je worden gevoerd, zelf uitmesten, grote rijbak met goede bodem en niet afgelegen.
Ik denk dus dat je daar wat onder moet zitten, aangezien het nogal afgelegen ligt en je bak wat kleiner is. Je kunt het natuurlijk ook eerst proberen en dan kun je altijd nog zakken als er geen animo voor is Lachen

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 11:06

Esme_27 schreef:
Maar Ipsilonka, jij moet dus zelf uitmesten en voeren? En kan je paard iedere dag naar buiten?

Alleen zelf uitmesten(wat ook mijn voorkeur heeft), voeren wordt 3 x per dag gedaan en hooi wordt ook gegeven. Wij hebben allemaal ons eigen voer vandaar. En ze worden elke dag buiten gezet en ook weer binnengehaald. In de winter gaan ze om beurten in de paddock.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 13:26

Okee, na alles gelezen te hebben denk ik dat 150 een mooi bedrag is.
Zelf zou ik er denk ik niet meer voor geven.
Maar dat is persoonlijk.
JIJ bent degene die het moet bepalen natuurlijk!