Paard verhuizen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:34

Hoeveel verder moet je fietsen naar die andere stal? Voor jouw paard is het natuurlijk een stuk beter als hij overdag een paar uur naar buiten kan. Beter voor zijn benen en hoeven. En een binnenbak waar je dagelijks in kunt rijden is natuurlijk ook een groot pluspunt. Ik vind de verhuizing voor een paard ook best een impact hebben. Twee maanden geleden hebben we onze 2 paarden ook moeten verhuizen. Ze staan nu lekker de hele dag op de wei, gezellig samen. Ze zijn een stuk rustiger in hun hoofd en vooral de arabier van mijn dochter is een stuk opgeknapt van het buiten kunnen lopen, zo nu en dan lekker gek doen, samen met zijn paardenvriendinnetje (mijn merrie). Hij is nu weer lief en sociaal en geen vervelende etterbak meer. Dat werd hij wel van veel binnen staan en 2 uurtje in een kleine paddock. Dus als je gaat voor het welzijn van je paard, zou ik wel verhuizen. wij hebben nu helaas geen binnenbak meer, maar voor de rest zijn ze er wel op vooruit gegaan.

cursebreaker

Re: Paard verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 16:27

Persoonlijk zou ik ook verhuizen.
Ik ben met mijn paard verhuisd nadat ik hem heb gekocht en heb op die stal toen 6 maanden gestaan en toen ben ik naar mijn huidige stal verhuisd. En wat ben ik achteraf gezien toch zo blij dat ik die beslissing gemaakt heb! Hij had op zijn vorige plekje ook zijn vriendjes en noem maar op, maar hij heeft op deze stal minstens zoveel vriendjes ervoor teruggekregen in de plaats. Dus als het je daar om gaat, daar zou ik me niet zo heel druk om maken. Tuurlijk zal hij misschien even weer moeten wennen enzo, da's ook niet meer dan normaal. Maar je paardje is nu 20, en als je nu ziet dat hij telkens al dikke stalbenen heeft van op stal staan zou ik toch liever naar een plekje gaan waar hij nog lekker naar buiten kan. Als hij straks eens een keer pensioen zou krijgen en nog meer stil komt te staan, ben ik bang dat dat dan alleen maar erger wordt.. Ik denk dat het in het geval van de gezondheid van je paard beter is in deze situatie om te verhuizen. Op een nieuw plekje vindt hij ook vast en zeker nieuwe vriendjes :). Is voor jou wel nadeliger dat je verder moet fietsen, maar daarintegen is het wel fijn als je in de winterperiode een binnenbak ter beschikking hebt hoor :)

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 23:02

Ik zou absoluut verhuizen,een paard hoort lekker naar buiten te kunnen gaan.
Wij hebben zelf een kleinschalige pensionstalling en bij ons komen de paarden de hele dag buiten.
Natuurlijk is het een blubberzooi,maar zolang er nog droge plekken zijn waar ze kunnen staan/liggen maken wij ons daar niet druk om,dat is de keuze die je maakt.
Als ze weer van stal afgaan,gaan ze het zomerland op,24/7 buiten en kan het land weer bijkomen en zaaien we in.

Capri10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:54

Een paard hoort in de wei, het liefst met andere paarden. Ik zou verhuizen.