illegale stalling?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:22

paspoort moet volgens de wet zijn waar het paard is dat als er controle komt de stalhouder de paspoorten kan tonen
het paspoort is geen eigendomsbewijs maar dient als identificatie van het paard net als bij ons een identiteits kaart
het paard isje eigendom als het geregistreerd staat op jou naam bij de paspoort uitgevende instantie en het is ook slim dat als je een paard koopt er een aankoopbewijs bij vraagt ondertekent door beide partijen
gaat er bij de stalling dan iets mis dan kan je paard nooit verkocht of in beslag genomen worden

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 11:29

Even een reactie. Hij heeft niet het paspoort van mijn paard.die heb ik zelf. Het is een heel ingewikkeld verhaal verder. Zo staat hij geloof ik niet ingeschreven in het huis waar de paarden bij staan, maar in het buitenland, hierdoor heeft hij ook geen Nederlands bankrekening. Hij werkt ook met een project in het buitenland ofzo waar hij oh zo rijk van kan worden als het gaat lopen, maar dat doet het nog niet. Inkomen hij heeft nu dus of minimaal of niet. Het huis is ook gedeeltelijk van zijn ex en staat te koop samen met de stalling.

Serendip90

Re: illegale stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:31

Dan zou ik me wel redelijk zorgen gaan maken :') Of iig iets anders gaan zoeken...

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:33

Dit maakt het inderdaad wat lastiger TS. Ik zou langzaamaan toch maar gaan uitkijken naar een ander plekje.

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 11:39

Ja dat doe ik ook. Vooral omdat er zo veel verhalen over deze staleigenaar de ronde gaan. Dat ik mij er niet meer fijn bij voel. Zo moest ik ook maar mijn stalgeld in de brievenbus van hem doen en nu zegt hij...ik heb het niet gehad.nu moet ik het dus pinnen, wil ik een handtekening op de bon voor ik het af geef. Wel aangifte gedaan trouwens.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:41

Serendip90 schreef:
Maar hobby-matig mag je ook nog een stal hebben...

Stel ik huur een wei en verhuur een van de stallen daarop aan een vriendin. Dan hoef ik geen extra inkomsten aan te geven hoor. Pas als ik het oogmerk heb om er serieus winst mee te maken. Hetzelfde is met paarden fokken (particulier) --> die mensen verkopen hun paard toch ook gewoon en (zolang ze geen officiele stal zijn) hebben ze toch ook niets met belastingen te maken?

Ja, hobbymatig mag je een stal hebben...VOOR JEZELF !!!
Zodra jij iets verhuurt of iets verkoopt heb je extra inkomsten en hoor je dit op te geven. Het is aan de belastingdienst om uit te maken of er dan belasting over betaald moet worden...dat mensen dat niet doen is een heel ander verhaal.
Iemand die jaarlijks een paard verkoopt wat niet zoveel oplevert daar zullen ze echt niet moeilijk over doen, maar een hobbyfokker die jaarlijks 5 veulens verkoopt a 4000 euro kan toch echt een aanslag tegemoet zien.
Logisch dus dat die maar zelden worden opgegeven :)

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:42

Maar je voldoet lang niet aan de eisen van "ondernemer" (fiscaal gezien), dus officieel ben je het niet? Tenminste, leek mij...

Hobbymatig mag je ook nog heel wat helaas...
Laatst bijgewerkt door Serendip90 op 04-12-12 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:45

Het heeft niets met ondernemer te maken...je hebt (extra) inkomsten en hoort die op te geven... zo simpel is het :D
Let wel ik wil niet roomser dan de paus zijn ;) , ik geef alleen de regels weer zoals die in NL gelden :)
Het is bekend dat er tegenwoordig door de Belastingsdienst sites als Marktplaats wordt afgezocht om te zien of er mensen veelvuldig dingen verkopen en kontroleren of die ook opgegeven worden.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:48

Maar dan is het box 3 inkomen... En dat valt onder een x bedrag sowieso weg?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:52

DubbelDun schreef:
Een legale stal heeft een BTW-nummer en is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Dat is zeer simpel na te gaan :)

Dat is niet waar. Je kunt ook als particulier een legale stal runnen (met 30+ stallen en niks aan eigen paarden). Dan heb je geen BTW nummer en ben je niet ingeschreven bij de KvK...
Laatst bijgewerkt door Loetie84 op 04-12-12 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:53

Dat dacht ik dus ook altijd... Het mag wel gewoon, maar dan zitten er wel weer bepaalde eisen aan (max inkomen, max aantal paarden etc?)

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:57

Serendip90 schreef:
Maar dan is het box 3 inkomen... En dat valt onder een x bedrag sowieso weg?

Gewoon box 1 onder "resultaat uit overige werkzaamheden".

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:59

Puur verhuur stalling toch niet? Als je zelf alleen maar je stallen verhuur (niet mest, niet voert) dan is het box 3?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:44

DubbelDun schreef:
Een legale stal heeft een BTW-nummer en is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Dat is zeer simpel na te gaan :)
Loetie84 schreef:
Dat is niet waar. Je kunt ook als particulier een legale stal runnen (met 30+ stallen en niks aan eigen paarden). Dan heb je geen BTW nummer en ben je niet ingeschreven bij de KvK...

Ik ben wel benieuwd hoe die constructie in elkaar zit :)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:58

Is niet mijn stal dus ins en outs weet ik niet, heb daar alleen maar gestaan... Maar de stal was particulier is mij altijd verteld. Er kan dus ook niets worden afgetrokken. Natuurlijk worden de inkomsten wel opgegeven (lijkt me) want met zo veel paarden kun je het niet zwart doen. Betaalde ook gewoon via bankrekening.

BlackZelda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 23:21

barrelover schreef:
Ja dat doe ik ook. Vooral omdat er zo veel verhalen over deze staleigenaar de ronde gaan. Dat ik mij er niet meer fijn bij voel. Zo moest ik ook maar mijn stalgeld in de brievenbus van hem doen en nu zegt hij...ik heb het niet gehad.nu moet ik het dus pinnen, wil ik een handtekening op de bon voor ik het af geef. Wel aangifte gedaan trouwens.

Grappig dat je aangifte doet. Het geld wat jij hem betaald heb, heb je nl ook niet echt eerlijk verdiend. Zelf neem je t ook niet zo nauw en heb je al aardig wat mensen opgelicht! Ik krijg nog 125 euro van je terug voor de niet geleverde rambo deken. Trouwens dezelfde deken die je ook hebt verkocht aan Denise1984. Maar ook zij heeft hem nooit ontvangen! Zij krijgt maar liefst 250 euro van je terug. En zo zijn er nog meer gedupeerden.

Moderators; Sorry voor het offtopic gaan,maar dit is echt al een behoorlijk volleerde oplichtster en ik zal niet rusten voor ik mijn geld terug heb!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 23:28

nu komt de aap uit de mouw!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 23:33

Oei!

BlackZelda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 23:34

Precies amalarab. Dit is typisch een gevalletje; de pot verwijt de ketel.... Ik kan me zo kwaad maken over de brutaliteit dat ze dit soort topics start terwijl ze zelf ook geen onbeschreven blad is

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 23:35

Ik mag niet flauw reageren, maar ik ben in een rotbui :') Misschien heeft de stalhouder ook nog wel dat deken van haar gekocht en was de envelop daarom kwijt :+

(Inkoppertje, kon het niet laten... sorry)

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 23:37

Dat je nog durft te posten. Ik wacht inmiddels al vanaf september op de rambo en de bucas deken. Heb al meerdere pb's verstuurd maar ze weigert te reageren of het geld terug te storten...dus idd zelf ben je ook niet legaal bezig. De dekens hoef ik inmiddels niet meer. Maar het geld waar we hard voor hebben moeten werken zouden we graag terug zien.

GL19092011

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 23:48

Nou mensen, ik ben bang dat jullie kunnen zwaaien naar jullie centjes. :evaw: inderdaad het is heel erg brutaal dat mensen zoiets op bokt zetten terwijl ze zelf ook ''oplichters'' zijn.. te erg voor woorden! Jammer voor de mensen die veel vertrouwen hebben in andere en daarom eerst het geld opsturen en dan pas het ''product'' ontvangen, maar het nooit krijgen. Maar ook jammer voor degene die wel eerlijk zijn en dingen verkopen op een eerlijke manier.. :?

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 00:10

Bokt wordt met de dag " grappiger" je hoeft tegenwoordig niet meer naar tv te kijken om in een slechte soap te belanden :-)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 01:21

Ja, is ook echt weer wat hé. Gaan lopen klagen over een illegale stal terwijl ze blijkbaar zelf ook niet vies is van zwart geld. En dan vooral het aangifte doen.........
Kijk dan eerst toch maar eens naar jezelf voor je aangifte doet.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 10:33

Bij deze vervang ik het gastslotje door een definitief slotje.
De speculaties over dekens die wel of niet betaald zijn horen niet thuis in dit topic.
De discussie hobbymatig/bedrijfsmatig kan in een ander topic gevoerd worden. Zoals de openingspost er nu staat is deze discussie echter niet neutraal genoeg.