Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Serendip90 schreef:Maar hobby-matig mag je ook nog een stal hebben...
Stel ik huur een wei en verhuur een van de stallen daarop aan een vriendin. Dan hoef ik geen extra inkomsten aan te geven hoor. Pas als ik het oogmerk heb om er serieus winst mee te maken. Hetzelfde is met paarden fokken (particulier) --> die mensen verkopen hun paard toch ook gewoon en (zolang ze geen officiele stal zijn) hebben ze toch ook niets met belastingen te maken?
DubbelDun schreef:Een legale stal heeft een BTW-nummer en is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Dat is zeer simpel na te gaan
DubbelDun schreef:Een legale stal heeft een BTW-nummer en is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Dat is zeer simpel na te gaan
Loetie84 schreef:Dat is niet waar. Je kunt ook als particulier een legale stal runnen (met 30+ stallen en niks aan eigen paarden). Dan heb je geen BTW nummer en ben je niet ingeschreven bij de KvK...
barrelover schreef:Ja dat doe ik ook. Vooral omdat er zo veel verhalen over deze staleigenaar de ronde gaan. Dat ik mij er niet meer fijn bij voel. Zo moest ik ook maar mijn stalgeld in de brievenbus van hem doen en nu zegt hij...ik heb het niet gehad.nu moet ik het dus pinnen, wil ik een handtekening op de bon voor ik het af geef. Wel aangifte gedaan trouwens.