ikke schreef:Oh en nog iets wat hier niet veel mee te maken lijkt te hebben, maar het eigenlijk wel doet: leer je eigen auto onderhouden!
Volgens mij denkt half Bokt dat ik bulk van de centen met Range Rovers voor de deur, maar dat kan ik doen omdat ik 99% van het onderhoud zelf kan uitvoeren. De Ranges zien alleen een garage van binnen voor de verplichte APK en af en toe een paar nieuwe banden.
Ik doe bijvoorbeld ook niet aan winterbanden. Er liggen sets goede banden onder en die voldoen jaarrond, zowel op de harde weg als daarbuiten.
Dat doet mijn man dus voor me... Scheelt enorm mede omdat hij bekend is bij de garage en flink korting krijgt op onderdelen en hij goedkoop onderdelen uit bijv. Duitsland bestelt. Alle beurten doet hij zelf, vroeger ook alle reparaties maar daar heeft hij nu niet meer altijd zin in of tijd voor, dus afhankelijk van wat het is besteedt hij het wel of niet uit.
Over lessen... In de periode dat ik wedstrijden reed, lesde ik gemiddeld twee keer per week. Clubles en priveles. Moest er met auto en trailer heen rijden, dus hoog brandkostenverbruik per maand, en dure instructrice.
Je kunt ook kiezen voor 1x per twee weken les, of 1x per maand priveles en met een groepje lessen op stal. En met het opzeggen van wedstrijdrijden en lidmaatschappen bespaar je echt heel veel. En daar krijgt je paard niets van. Je kunt altijd nog eens meedoen met een ondetlinge of volgens normen van de knhs wilde wedstrijd zonder vervelende gevolgen :-P
Laatst bijgewerkt door joyce B op 08-12-12 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt