Pony naar natuur gebied, mogelijk?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sanne9489

Re: Pony naar natuur gebied, mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 16:34

Kijk eens op http://www.hetpaardenrusthuis.nl

Mijn oude verzorgpaard heeft hier gestaan met een peesblessure. Je kan voor verschillende oplossingen kiezen. De eigenaar is een leuke/lieve man met veel zorg voor de paarden onder zijn hoede.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 16:35

Ipsilonka schreef:
Ik weet niet of het nog zo is, maar een aantal jaar geleden was er bij Zeewolde een gebied van 1000 hectare groot. Onder beheer van dhr Van IJzendoorn, van de Zonnehoeve. Kostte toen geloof ik 50 a 60 euro in de maand.

Hier zat ik ook al aan te denken, die pony's lopen hier in het natuurgebied

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 16:35

Je bent dus niet meer op zoek naar een natuurgebied?

gucci2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 18:01

Ik ben nog steeds opzoek naar oplossingen. Zolang de oplossing niet zeker is zijn alle manieren nog welkom.
En een fijner huisje laat ik hem veel sneller voor gaan dan op stal houden, dus de natuurgebied klinkt nog steeds super!

HEt gebied van zeewolde kan ik nergens een telefoonnummer van vinden :( Heeft iemand die? Of google ik niet goed genoeg?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 18:15

gucci2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 18:19

Dankje, ik ga ze morgen eens bellen naar de mogelijkheden :)
Hoe zit het eigenlijk met het gebied in meijendel?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 18:20

Ik denk niet dat een natuurgebied zo slim is, want er zijn al "wilde paarden" zoals de koniks en ze zijn heel hard en zal je pony niet zomaar accepteren hoor, je moet er niet al te makkelijk over denken.

Of bedoel je eigenlijk een "natuurgebied", met allemaal paarden e ponys van diverse rassen en die wel verzorgd worden? In dit geval is het wel eerlijker naar de pony toe.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:40

je kunt je paard mss 'goedkoop' weg zetten in Katlijk bij pensionstal Jacobi. een paar jaar geleden heb ik mijn pony's in de buitengroep gehad. moet je even bellen met de nieuwe eigenaar van de stal.
op de site hebben ze het alleen over opfok, maar destijds was er dus ook een volwassen buitengroep. heel goed(koop) in een mooie omgeving!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:47

Een kennis van ons bood ons een plekje in een natuurgebied aan... Wij gaan er geen gebruik van maken, dus ik zal hem eens vragen! :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:14

Silly1972 schreef:
Ipsilonka schreef:
Ik weet niet of het nog zo is, maar een aantal jaar geleden was er bij Zeewolde een gebied van 1000 hectare groot. Onder beheer van dhr Van IJzendoorn, van de Zonnehoeve. Kostte toen geloof ik 50 a 60 euro in de maand.

Hier zat ik ook al aan te denken, die pony's lopen hier in het natuurgebied

Mijn paarden hebben daar ook een tijdje gelopen.
Super plek alleen het nadeel is dat je wel zelf de hoefsmid moet regelen. Voeten slijten niet in dat gebied.

Maar ik vraag mij af of het nog mogenlijk is daar paarden te laten lopen. Ik dacht dat het daar niet meer kon.
Daar moet je dus even voor bellen.

gucci2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 21:44

Ragdollcat schreef:
Ik denk niet dat een natuurgebied zo slim is, want er zijn al "wilde paarden" zoals de koniks en ze zijn heel hard en zal je pony niet zomaar accepteren hoor, je moet er niet al te makkelijk over denken.

Of bedoel je eigenlijk een "natuurgebied", met allemaal paarden e ponys van diverse rassen en die wel verzorgd worden? In dit geval is het wel eerlijker naar de pony toe.

Waarom zou hij niet kunnen samenvoegen? In elke kudde word de rangorde bepaald ook in het wild
Dit is naar mij mening volkomen normaal.
Ik denk juist dat de pony zich hier heel goed kan aanpassen.

Daphne__ schreef:
Een kennis van ons bood ons een plekje in een natuurgebied aan... Wij gaan er geen gebruik van maken, dus ik zal hem eens vragen! :)

Ontzettend graag! Ik ben onwijs benieuwd.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 01:48

Ik zat nog te denken. Horse Power in Zeewolde heeft ook een stuk in het bos. Groot genoeg, maar we nog te overzien. Je zou eens kunnen vragen of daar al paardjes lopen en wat voor paardjes. Alleen lijkt me geen oplossing. maar wie weet kun je een adv zetten voor meerdere mensen die dit zoeken?
Het is een stuk in het bos, maar je zou info moeten vragen hoe en wat het verhuurt wordt. http://www.horsepower-recreations.nl/in ... ownl_id=1p
Ik denk alleen dat een goede kudde wel belangrijk is, want hij moet wel ook bekapt, geent en alles, dus zo weg zetten wordt lastig, maar goed........Wie weet, probeer het.

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 08:10

qua kudde vormen zal er wel iets te regelen zijn. ik heb 1 paard waarvoor ik zoiets zoek. en ik kan er misschien nog wel 1 regelen. dan zou je al 3 hebben :) meer is beter maar 3 is genoeg voor paarden om een kudde te vormen

wereldJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 16:08

Had je staadsbosbeheer op terschelling nog gebeld?

gucci2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 18:41

Nee, ik ben nog aan het overwerken op dit moment.
Ik ga morgen eens alles bellen, ik ben nog steeds benieuwd.