Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
GamblersCup schreef:Dat ze er voorzichtig mee leren omgaan is wel zo, maar of je dat voor je pony moet willen is wat anders. Bovendien, zolang het nat is in de drek staan is niet bevorderlijk voor de gezondheid.
Polly schreef:Ik heb ook een verharde uitloop voor mijn stal en daar komen ze nu ook niet af, netjes afgehekt en daar voer ik hooi. Heel jammer en sneu dat ze niet lekker naar buiten kunnen maar het is een bende anders.
pmarena schreef:Je hebt ook hobbels en hobbels zeg maar. Het hobbelige land van de ene bokker daar staan wat hoefafdrukjes in van een paar cm diep, bij de ander staan er wat diepe pootafdrukken in hier en daar, en weer bij een ander is het een waar kraterlandschap van de ene diepe pootafdruk die over gaat in de andere diepe pootafdruk.
Wanneer je een veel belopen pad hebt op klei dan ken je het beeld van die laatste wel...als dat hard opvriest dan wordt het echt levensgevaarlijk met al die vlijmscherpe randjes en hele diepe gaten.
Dan moeten zij (en jijzelf) enorm voorzichtig lopen om niks te verzwikken en om de koten en kogels niet open te halen aan de randjes.
Gewone licht hobbelige wei of af en toe een gat is dan een stuk beter beloopbaar.
Jammer dat ze het beton niet gewoon rondom de stal gelegd hebben....
Estera schreef:Paarden moeten ook leren hoe ze waar overheen kunnen lopen/rennen. Hier lopen ze zonder problemen en op aangepaste snelheid over gras, bestrating, modder, bevroren modder (met de genoemde onregelmatigheden) en zelfs gladde bestrating. Wel hebben ze altijd de keus. Ze hebben altijd een effen stuk, droog stuk en een bestraat stuk voorhanden.
Blessures ontstaan in mijn ogen vaak omdat het paard op stal gehouden wordt, beperkt buiten komt en al helemaal niet de gelegenheid krijgt om te leren hoe op de verschillende ondergronden te lopen.
Polly schreef:ik heb voor de zekerheid het hekje ook dichtgedaan maar durf met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wel te stellen dat jut en jul echt de blub niet ingaan