Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xanax schreef:Djilna, als je de gas van een vrachtwagen loslaat heb je nog altijd laat ons even nemen een 20 a 30 ton gewicht dat in een bepaalde richting aan het bewegen is, dit vertraagt niet zo maar 1,2,3 door gas los te laten.
Daarom, wees blij dat desbetreffende chauffeur remt (motorrem of luchtdrukrem), neem het "pssh" geluid voor lief.
Dat een vrachtwagen hard en dichtbij langsrijd heeft volgens mij niets te maken met het ontluchten van remmen + andere luchtdruksystemen van vrachtwagens, dus daar ga ik me niet over uitspreken.
Pelryo schreef:goed idee!
heb helaas geen foto.
1 tip is iig dat ze geen lucht moeten loslaten in de buurt van een paard. het bekende PSSSSSSSSSH geluid is nogal eng.
Herman97 schreef:Ik ben het hier best wel met een aantal dingen eens maar denk ook dat jullie niet moeten vergeten dat je ook eens door de ogen van een chauffeur moet kijken. De chauffeur rijdt op de snelweg tegen de 85 km/uur. Wanneer je nou met een trailer net even iets harder gaat rijden blijf je deze mannen/vrouwen voor en irriteer je elkaar niet. Manlief is chauffeur en ziet heel erg vaak dat er ingevoegd word op de snelweg met een gangetje van 65 km/uur en als je dan met een volle combi van 50 ton eraan komt kun je niet a la minute remmen. Het is een "spel" dat je samen speelt, de een doet wat voor de ander en krijgt begrip terug.
Wat betreft langs de weg, sja daar kun je veel van zeggen. Er zijn hufters bij maar er zijn ook ruiters bij die zich hufterig gedragen.
We kunnen dit alleen maar met elkaar oplossen ....
Ps ben benieuwd wanneer het in de Truckstsr komt te staan, wij zijn hier natuurlijk lid van en hij word hier door ons allemaal gelezen.
hollywood86 schreef:Volgens mij is het een stuk handiger om paard gewoon op te voeden i.p.v. andere weggebruikers regels op te leggen als ''luister naar stopgebaren''.
Waarom zou een vrachtwagenchauffeur moeten remmen, omdat jij niet de skills heb om paardlief onder controle te houden?
hollywood86 schreef:Volgens mij is het een stuk handiger om paard gewoon op te voeden i.p.v. andere weggebruikers regels op te leggen als ''luister naar stopgebaren''.
Waarom zou een vrachtwagenchauffeur moeten remmen, omdat jij niet de skills heb om paardlief onder controle te houden?