hoeveel tijd besteden jullie aan je paard??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:50

Soleado schreef:
Minimaal 4 uur elke dag? :wow: Waar haal je die tijd vandaan dan???

Dat bedenk ik me ook. Als ik uit school kom ben ik ongeveer 16.00u thuis als ik dan 4uur naar de paarden moet is het al 20.00u, en dan zonder eten, huiswerk maken, douchen, ontspanning (bokken :P ), enzo.
En ik vraag me ook af wat je allemaal doed? ik kan alles in een uurtje (soms 1.5) per dag redden
(opstrooien, hooi halen en voeren, 3 stallen mesten, water bak schoonmaken, alles even aanvegen, kat voeren, kattenbak schoonmaken, even bij de eigenaar naar binnen) :D

marije51994

Re: hoeveel tijd besteden jullie aan je paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 01:37

Ik studeer en m'n paard staat op een pensionstal. Ondanks dat ik weinig zelf hoef te doen ben ik er toch ong. 1-2 uur per dag mee bezig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 01:55

Soms een uurtje, soms ben ik ruim 8 uur per dag op stal. Nu helaas even niet, maar als het gezellig is op stal doe je alles niet zo snel. :P

Huiswerk maken heb ik vrijwel nooit hoeven doen, soms at ik een tosti op stal. Maar ik val al heeeel lang (aantal jaar) niet voor 12 uur in slaap tenzij ik ziek ben, dus kan daarvoor nog wel ontspannen als ik om 10 uur thuiskom.

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 20:34

Op de dagen dat ik niet rijd ga ik alleen even voor een knuffel oid, dat zijn 2 dagen in de week, als ik rijd wel 2 uur, en in het weekend moet ik haar zelf buiten zetten en blijf ik ook wat langer knuffelen ofzo.

eeeeef_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 14:27

Ik moet veel reizen voor school, dus ik probeer echt de uurtjes uit mn dag te trekken. Ik probeer minimaal 5 keer per week te komen. Dit is meestal op de maandag, woensdag, vrijdag, zaterdag en zondag. Ik werk ook nog eens 20 uur per week, dus om er meer heen te gaan is lastig. Op een schooldag ben ik 2 uur met mijn pony bezig, in het weekend kan ik er van 9 tot 6 zijn ! (Het is ontzettend gezellig bij ons op stal :o )

SuuzMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:15

Met mijn verzorgpony die ik in het weekend doe helemaal alleen zegmaar ben ik ongeveer 3 uurtjes of 4 uur op stal, maar dat is meer omdat ik het daar altijd zo leuk vind en heb altijd wel wat te doen, als ik echt opschiet en nog wil rijden ben ik binnen 2 uur klaar en alleen losgooien kan ik binnen een uur weer thuis zijn.

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:16

Ongeveer 2 uur.
Ben ongeveer 5 tot 10 minuten met z'n stal bezig, dan lekker tutten en poetsen, rijden en na verzorgen.

SuzanneOV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:59

Ik denk gemiddeld toch wel een uur per dag, en dan in de weekenden minstens 2 uur per dag. Maar dan blijf ik inderdaad ook vaak hangen op stal en praat ik soms uren (of het voelt alleen zo) over koetjes en kalfjes, daar zal je aan huis minder last van hebben :+

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:04

Sochtends buiten zetten ongeveer een uurtje. Dan voer ik de hele stal, gooi ik hooi op de paddocks van de paarden die in mijn groepje zitten. Paardjes naar buiten. Mn paddock schoonmaken en waterbak vullen. Mn stalletje mesten. Voer klaarzetten. En dan op naar school:). Moet wel zeggen dat ik de tijd iets ruim neem. Weet ik zeker dat ik optijd kom. Zou t ook makkelijk in drie kwartier redden.
Als t mijn beurt is om binnen te halen dan ben ik een half uurtje kwijt. Namelijk paardjes naar binnen doen, stal mesten, en paddock doen.
Daar komt dan nog de tijd bovenop die ik besteed aan mn paardje zelf. De ene dag wat meer dan de andere dag.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:07

op een doordeweekse dag meestal 3 tot 4 uur, met koffie drinken mee gerekend dan :D (Met regen en wind kan dit ingekort naar een uurtje haha) in het weekend werk ik dus dan heeft ze vrij of kom ik alleen even een appeltje brengen.

Kensington

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 14:38

Die van mij staat op een pensionstalling en ben toch wel 2 uur per keer bezig met rijden, verzorgen of longeren. ik hoef niet aan de stal te doen

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:24

Op dit moment zo'n 5 a 6 uur in de week, maar hij staat verder weg op een pensionstal. Dalijk staat hij 10 dichtbij op een stal dus zal dat wel meer worden! Gemiddeld 1,5u per dag!

X_Angel_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 01:04

Valt te zien.
In de vakantie zaten we van Smiddags 12 uur tot savonds een uur of 11 bij mijn paardje.
(-2 uur omdat ik dan iemand ging bezoeken)
Vaak als we honger hadden gingen we iets halen om te eten en aten we dat dan aan de weide op.

Nu het school is besteed ik jammer genoeg een pak minder aan hem.
Ik heb nu veeeel minder tijd. Wat ik echt wel jammer vind.
Ook mede door het slechte weer. Ik laat hem zijn oefeningen wel herhalen maar dat kan je ook geen uren doen want dan is ie het beu. Rijden is nog niet mogelijk met hem (niet opgeleerd).
Dus bij slecht weer zie ik hem een half uurtje per dag misschien.
Maar ik profiteer er echt wel van als het droog is. Dan neem ik hem mee voor nog eens 2 uur te werken (grondwerk).
Omdat ik ook van mezelf vond dat ik er met momenten te weinig tijd voor had heb ik ook gevraagd aan een vriendin van me of ze het zag zitten om ook bezig te zijn met hem.
Aangezien het een jong arabiertje is met genoeg energie vind ik het zelfs veel beter.
Zij mag komen wanneer ze wil. En in vakanties spreken we een beetje af als de ene zegt 'in de voormiddag ga ik eens naar Topi' dan kan de andere die avond nog altijd gaan. Zo zwaar moet hij momenteel nog niet werken.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 01:17

Paarden staan hier aan huis. 1 paard, 2 pony's. Met paard werk ik veel, pony's staan 24/7 op de wei, en doe ik enkel vrijheidsdressuur en wat wandelingen mee.
Dus ga even uitleggen haha :).

Elke avond mest ik de stal uit (mestballen en natte plekken), zet ik Clark (paard) op stal, dat doe ik meestal rond 20u30-21u. Dan doe ik d'r zn buitendeken af zodat z'n lichaam even kan 'verluchten', ondertussen borstel ik hem en doe z'n hoeven. Daarna deken erop voor snachts, dan geef ik hem hooi, wortels en brok.
Dus dan ben ik makkelijk al halfuur tot een uur bezig.
In de ochtend sta ik een halfuur vroeger op (meestal rond 6u15), ga hem brok geven, dekens wisselen en op de wei zetten. Dat duurt ongeveer kwartier.
En 1x per week, of 1x in twee weken (hangt ervan af hoe vuil ie is geweest haha) mest ik z'n hele stal leeg, dat kan makkelijk meer dan een uur duren.
Ik rijd hem minstens 3x per week. Dus als ik opzadel ben ik snel een halfuur kwijt ( :') ), en dan rijd ik 3 kwartier tot 1 uur, hangt er wat van af.

En dat was dus enkel voor Clark (rijden, stal doen en op de wei zetten bij de pony's)

Dan moet ik ook nog drinkbakken vullen op de wei, en hooi verdelen op de wei voor de 2 pony's en paard. Neemt ook wel een uur in beslag.

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 08:25

Ik ben er doordeweeks ongeveer 2 uur per dag en in het weekend ongeveer 4 à 5 uur.

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 08:55

ik heb verzorgpaardje maar daar ga ik rond de 3 uur per dag heen doordeweeks en in het weekend ongeveer 5 uur. ik doe dan ook alles wat bij de verzroging van een paard hoort zodat de eigenaar die das iet meer hoeft te kome.

Ilseee13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 14:54

's ochtend om 7 uur voer ik elke dag van de week, en haal ik de mest uit de stal. +/- 10 minuten.
als ik thuis ben doe ik om 11 uur het paard naar buiten en mest ik de stal uit. +/- 20 minuten.
als ik niet thuis ben doet mijn moeder het.
de tijd dat ik het paard naar binnen doe hangt af van de weersomstandigheden. +/- 15 minuten. (denk aan opruimen mest, aanvegen etc.
ik train meestal 5/6 dagen in de week en dan ben ik er een uurtje mee bezig, als het trainen zo goed gaat dan ik denk dat we na 20 minuten wel kunnen stoppen ga ik meestal nog een stukje langs de weg.
op de dagen dat ik niet train, poets/toilleteer ik haar uitgebreid. +/- 30 minuten.
's avonds voer ik haar ook weer, haal ik de mest uit de stal. +/- 10 minuten.
om half 10 voer ik haar ook voor de laatste keer en haal ik de mest uit de stal, kost meestal ook 10 minuten.

in totaal zo rond de 2 uur per dag.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 14:58

Door de weeks 2 a 3 uur, in het weekend meestal wat langer. Rij 5 dagen per week, 1 dag longeren en 1 dag vrij, paarden staan half pension (zelf mesten+voer klaarmaken)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 15:01

Doordeweek ongeveer 2 - 2,5 uur
Weekend 4 -5 uur

Ik sta in pension trouwens (moet alleen zelf mesten)

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:30

Door de weeks 2,5 tot 3 uur. In het weekend als het weer meezit 4 uur

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:39

ik ben vaak zo'n 12 uur op stal (verdeeld over de dag) en daarvan ongeveer 5 uur bezig met mijn eigen paarden.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:40

R0oszs schreef:
ik ben vaak zo'n 12 uur op stal (verdeeld over de dag) en daarvan ongeveer 5 uur bezig met mijn eigen paarden.

Wow :oo Wat doe jij wel niet allemaal op stal?

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:42

we hebben een pensionstal :D maar in het weekend iets korter zo'n 8 uur

noelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:11

Gemiddeld 1u per dag

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:16

Als ik ga rijden in de bak ben ik minstens 2u kwijt. Als ik moet voeren een halfuur langer. En ik rij zo'n 3 à 4 keer per week.