Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
eenitraM schreef:Mandyke schreef:Ik denk dat dit talg is. Maar dan moet je er net afblijven want anders stimuleer je net die talgproductie. Kan natuurlijk ook komen doordat je een deken gebruikt en die steeds over de huid wrijft dan stimuleert die deken weer de talgproductie..
Mijn paard heeft wel vaker last van veel talgproductie. Ik begon vroeger dan altijd net meer te poetsen omdat ik het niet proper vond maar toen werd het nog erger. Totdat iemand me eens zei dat ik dan net moest stoppen met poetsen en dan ging het veel sneller terug weg.
Oke, hier heb ik wat aanHelaas is stoppen met poetsen geen optie want ik ben een hooggelikte dressuurruiter en ik vertik het om met een stoffig paard de ring in te komen
![]()
Vandaar mijn stofzuigervraag. Neemt dat de stoffigheid en kleine schilfertjes af?
Kentaro schreef:Ik vind een stofzuiger in het ieder geval bij de honden voor geen meter werken.... Als je je hand over ze haalt, vliegen de dotten haar eruit, maar als ik dan de stofzuiger pak, gebeurd er niets![]()
Wij gebruiken voor de pony's (voor keuring) zo'n hand bladblazerDaar krijg je bijna alles er mee uit
Kentaro schreef:Die van ons zijn niet zo lief tegen de stofzuiger......
(ik had er al een plaatje bijgeplaatst, voordat iemand zo'n man groot appartaat in gedachten had)