Eisen stalling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:51

Arabesk schreef:
ze doen het niet omdat de centen voorop staan en niet paardenwelzijn...

Genoeg stallen die én het beste voor hebben met hun paarden/pensionpaarden en echt in geld geen gebrek hebben, maar om veiligheidsoverwegingen de paarden 's nachts niet buiten willen zetten. Wake up and smell the 21st century. Echt iedereen op bokt weet wat jij als idealist en moraalridder graag wil zien, iedereen weet ook dat jij niet van gedachten veranderd, maar moet je echt overal je eigen visie doordrammen? Jouw manier van huisvesting is gewoon echt niet voor alle paarden en eigenaren de beste oplossing :n Als bokkers graag jouw visie willen lezen kunnen ze in een scala van (centrale) topics terecht. Je hoeft echt niet elk topic te crashen waar je vermoed dat men tegen jouw moraal in adviezen geeft.
Laatst bijgewerkt door s6801881 op 16-11-12 22:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:51

Ik zou ook vragen hoe druk dat het is en hoeveel mensen er bijvoorbeeld over de dag komen en of het op bepaalde tijdstippen druk is.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:52

barbar schreef:
niet in elk deel van nederland kan je het land zo bewerken zodat je de paarden 24/7/365 buiten kunt houden.
als de paarden hier in de buurt al een dag te lang buiten blijven is het land al in een modderpoel veranderd, en dat heeft niks te maken met de grote van het land of hoeveel paarden er op staan.

draineren zand storten, stelconplaten etc de mogelijkheden zijn eindeloos :)*

SodeletuutJarig

Re: Eisen stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:53

En dan ben ik zo blij dat ik in Groningen woon.... Al dat gezeik niet..... :')

TS ik wens je succes met het zoeken naar een stalling!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:57

Arabesk schreef:
barbar schreef:
niet in elk deel van nederland kan je het land zo bewerken zodat je de paarden 24/7/365 buiten kunt houden.
als de paarden hier in de buurt al een dag te lang buiten blijven is het land al in een modderpoel veranderd, en dat heeft niks te maken met de grote van het land of hoeveel paarden er op staan.

Moet je eens proberen bij zeeklei en dan ook nog eens een wispelturige deelraad en AID....jammer Arabesk,jouw visie gaat niet overal op.Hoeveel denk je trouwens dat het gaat kosten om de paarden 's nachts te laten bewaken.
De wereld is niet ideaal dus laat iedereen in zijn waarde :)

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:58

Het enige voordeel van Arabesk is dat ze een topic levendig houdt.

ellehcir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 22:59

ellehcir schreef:
judith370 schreef:
Daar kan ik je niet bij helpen, sta met 2 andere pensionklanten bij mensen aan huis, wij hebben geen contracten :D

Zo stond ik ook ja, maar mijn paard heeft laatst een hek gesloopt en nu moet ik dus verhuizen.
Had afgesproken dat hij er zn leven lang kon blijven staan enzo, dus baal ook heel erg!
Paard is al zoveel verhuist en vind dat echt verschikkelijk dus vandaar dat ik zoveel vragen wil
stellen, dit moet me niet nog een keer overkomen ;)

Begrijp ik nu goed dat je weg moet omdat je paard een hek heeft gesloopt??
Tjeetje....dat moet je als stal eigenaar toch een beetje incalculeren bij een paard.
Als ik al mijn pension klanten waarvan het paard iets had stukgemaakt weg had gestuurd, had ik nu een lege stal gehad![/quote]

Jupp.. en dat is ook echt de enige reden, slaat nergens op. Wil het hek best betalen EN maken...
Het zijn ook geen paarden mensen, misschien dat dat het is.. maar vind het echt not done..

Voor de rest iedereen dankje voor de tips en vragen! Als jullie er nog meer weten, GRAAG!! :D

ellehcir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 23:01

Ariebren schreef:
Het enige voordeel van Arabesk is dat ze een topic levendig houdt.

Vind het ook wel fijn dat het topic elke keer omhoog geschopt wordt :+
Ik vind het zelf ook in het ideaalste geval het fijnst als paarden
buiten staan, schuilstal hebben, onbeperkt ruwvoer ect ect..
Maar niet altijd mogelijk helaas, heb ik het geld niet voor..
Ik vind het belangrijkste op dit moment dat hij overdag wat uurtjes buiten
komt en meerdere malen per dag ruwvoer krijgt. Dan ben ik al tevreden :)
Alleen wil niet weer voor onverwachtse dingen komen te staan dat ik weg moet ofzo..

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 23:04

Arabesk schreef:
barbar schreef:

oh ja, zo blijft het ook lekker natuurlijk :+
daarnaast is draineren het eerste jaar of mis 2 een mooie oplossing, maar door mest slipt de boel dicht, en dan kan je wel elke dag de mest weg halen maar wil je de drainage echt open houden moet je de paarden zowat met een poepzak om laten lopen want zodra het regent ( en ja we wonen nog steeds in nederland) spoeld een hoop zo de grond in.
en wat dacht je dan van een schuilstal, dat mag niet op ieder weiland, en je paard 24/7 buiten zonder schuilmogenlijkheid vind ik dus echt not done.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 23:10

TSK...weg moeten alleen vanwege een hek wat je ook nog wilde vergoeden... :n
Zijn misschien geen paardemensen maar beetje fatsoen kan ook nog wel,misschien waren ze wel klaar met de paarden en was dit een mooie ingang.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 23:18

ik heb eigenlijk ook zo'n onderbuikgevoel dat ze wel klaar met paarden waren en dit een mooi excuus was om jou de deur te wijzen.
dan kan je imo alleen maar blij zijn dat je er op tijd weg bent voordat er langdurige ergenissen komen.

ellehcir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 23:40

Denk zelf ook aan zoiets ja.. Mn ouders zeggen, wij gaan wel even met ze praten!!
Maar ik wil helemaal niet bij zulk soort mensen staan, zsm weg!!

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 23:44

ik zou na dit incident ook echt niet willen blijven, als je na een gesperk van je ouders met die mensen opeens wel mag blijven komt er heus wel weer iets anders.

ellehcir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 23:45

barbar schreef:
ik zou na dit incident ook echt niet willen blijven, als je na een gesperk van je ouders met die mensen opeens wel mag blijven komt er heus wel weer iets anders.

Inderdaad.. En zowieso, als ze hem gelijk wegsturen, zonder een tweede kans
en mij het hek laten vergoeden vind ik belachelijk..

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 00:04

elk paard maakt wel eens wat kapot, dat moet een stalhouder gewoon incalculeren.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:25

Arabesk schreef:
ze doen het niet omdat de centen voorop staan en niet paardenwelzijn...

Voor een pensionhouder moeten de kosten wel in verhouding zijn tot de inkomdten he... Anders kunnen ze het net zo goed of zelfs beter NIET doen. Dat we als particulieren er veel meer in kunnen stoppen is onze eigen keuze.
Tuurlijk moet je als pensionhouder een goede plek aanbieden. Maar 24/7 buiten het hele jaar is niet een verplichting.

Daarom inderdaad vragen hoeveel ze naar buiten gaan en hoe en waar dat gebeurd en liefst ervaringen van stalgenoten vragen over de kwaliteit en of het in de praktijk ook gaat zoals in theorie, maar hoeveel uur voor jouw paard noodzakelijk is om gezond en blij te blijven kan verschillen. Het ene paard is gelukkig met 6 uur per dag in de paddock, de ander verveelt zich dood en gaat zand eten of bij het hek staan klieren om er uit te mogen en een derde is al ongelukkig als hij 's nachts een paar uur in een box moet staan. Zoek dus een soort huisvesting die past bij je paard en kijk dan naar de rest...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:05

Wel weer interessant om te zien dat Arabesk alleen maar iets zegt in de trant van: let op dat ze genoeg buiten komen.....en het hele volkje er meteen bovenop springt en begint te gillen over dag en nacht buiten en hoe onmogelijk dat allemaal wel niet is.....terwijl Arabesk zelf met geen woord rept over 24-7-365 :P

Willen jullie het daar niet over hebben begin er dan zelf niet over want jullie hebben het nu zelf aangezwengeld hoor :)*

Daarbij blijft het ook belachelijk hoe makkelijk iedereen het maar accepteert dat een droog stukje land onmogelijk zou zijn.....terwijl er op hetzelfde perceel wel een prima bak, stallen, parkeerplaats enz. zijn gemaakt.....en dan laat je je wijs maken dat het onmogelijk is om voor de paarden zelf buiten een fijn stukje grond droog te maken, dat is exact dezelfde grond die onder de rest van de faciliteiten ligt hoor, aan de rand van het weiland / bak / parkeerplaats wordt het niet ineens pas klei of een andere vervelende grondsoort :P

Ben je een paardenliefhebber, dan zet je je paard neer op een plek waar het dier vrij kan bewegen en sociale relaties aan kan gaan met andere paarden. Dat het in veel gevallen een kwestie wordt van geen paard of je paard 's nachts op stal....het zij zo, maar je dier echt (vrijwel) de hele dag ophokken, of alleen maar buiten zonder schuilplek in de modder laten lopen....is beiden geen optie als je dier je lief is.