Bijrijder zoeken die een bijdragen betaald??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:36

Als je standaard een bijdrage nodig hebt om je paard te kunnen houden (en niet omdat je tijdelijk geen baan hebt, je eigen bedrijf slechter draait etc.) en je hebt geen "zicht" op een veranderende situatie verkoop je paard dan alsjeblieft... Mijn mening...

Van iemand anders afhankelijk zijn vind ik namelijk ontzettend dom.

Kijk, kan je het alleen en vraag je een bijdrage... ok... Mooi extra sparen (maar ga dan ook echt sparen!)... Stel dat de pony kreupel raakt, of weet ik veel wat, bijrijder stopt, breekt haar been, er kan van alles gebeuren waardoor je dan opeens geen bijdrage meer hebt en lekker in de stress kan gaan schieten...

Een bijdrage mag, mits redelijk (persoonlijk ligt bij mij de grens bij de 50 euro) jij bent immers geen commerciele instelling en het paard blijft jouw "probleem" :) Bij leasen ligt het dan weer anders, maar dan heeft de leaser ook meer rechten!

@Zimbabwe.. dus als jij elke dag gratis mijn pony mag rijden die vol pension staat, beest hoeft er niet beter van te worden... (dus ja.. stel ik had wedstrijdambities en jij rijdt goed en Z ofzo... dan ander verhaal, dan zou ik misschien nog gaan betalen om mijn pony te laten rijden)... Dan zou jij geld vragen om een beetje in het bos en in de bak rond te hobbelen? :) Of je moet dan echt heel goed zijn en een paard "beter" kunnen laten lopen..

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:38

ik heb een paar maanden een paard bijgereden en heb ook gewoon de helft betaalt omdat ik redelijk vaak erop reed. jammer genoeg had ik geen klik met het paard en ben ik ermee gestopt. dus ik vind het heel normaal dat je een bijdrage vraagt als iemand ook op jouw paard rijdt. het zou oneerlijk zijn als jij alles zou betalen en zij gewoon gratis de helft van de week erop rijdt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:41

Serendip90 schreef:
Als je standaard een bijdrage nodig hebt om je paard te kunnen houden (en niet omdat je tijdelijk geen baan hebt, je eigen bedrijf slechter draait etc.) en je hebt geen "zicht" op een veranderende situatie verkoop je paard dan alsjeblieft... Mijn mening...

Van iemand anders afhankelijk zijn vind ik namelijk ontzettend dom.

Hier ben ik het mee eens, heb je het geld van de bijrijder nodig om je paard te kunnen betalen ben je verkeerd bezig en is het eerlijker om je paard te verkopen. Want als je bijrijder ermee stopt heb je gelijk een probleem omdat je hem niet meer kan betalen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:41

Riannetjehh schreef:
ik heb een paar maanden een paard bijgereden en heb ook gewoon de helft betaalt omdat ik redelijk vaak erop reed. jammer genoeg had ik geen klik met het paard en ben ik ermee gestopt. dus ik vind het heel normaal dat je een bijdrage vraagt als iemand ook op jouw paard rijdt. het zou oneerlijk zijn als jij alles zou betalen en zij gewoon gratis de helft van de week erop rijdt.

Wat is daar oneerlijk aan? Het is haar eigendom. Jij hebt niks over het paard te vertellen. Totaal verschillende niveaus dus..

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:42

Juul schreef:
Riannetjehh schreef:

Wat is daar oneerlijk aan? Het is haar eigendom. Jij hebt niks over het paard te vertellen. Totaal verschillende niveaus dus..

je betaalt de volle prijs voor het halve werk, zeg maar.

belisabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:44

Ik zoek ook een verzorgpony het maakt allemaal niks uit!
Als het maar in de buurt is en het GEEN geld kost.
Ik wil er alles voor doen! :P
Ik vind een paard verzorgen een wederdienst dus geen bedrag.
Maar als je het paard rijd poetst en doet waar je zin in hebt, Wel bedrag.
Omdat je dan voor je eigen plezier dat doet.
En indd als je geen eigen paard kan betalen.. begin er dan niet aan..
Ga er niet van uit dat mensen even 100 euro per maand gaan betalen, want anders hadden ze net zo goed een paard kunnen leasen.
(En als het nog veel duurder was misschien wel kunnen kopen)

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:47

Citaat:
@Zimbabwe.. dus als jij elke dag gratis mijn pony mag rijden die vol pension staat, beest hoeft er niet beter van te worden... (dus ja.. stel ik had wedstrijdambities en jij rijdt goed en Z ofzo... dan ander verhaal, dan zou ik misschien nog gaan betalen om mijn pony te laten rijden)... Dan zou jij geld vragen om een beetje in het bos en in de bak rond te hobbelen? Of je moet dan echt heel goed zijn en een paard "beter" kunnen laten lopen..

Als iemand wil dat ik zijn paard kom rijden, omdat hij anders de hele dag stilstaat, dan bied ik de dienst aan en niet andersom. Daar ga ik absoluut niet voor betalen nee! Of ik heel goed ben/was kun je over discussieren, maar ik werd regelmatig gevraagd om paarden (door) te rijden of te starten en daar verwacht ik dan wel wat voor aangezien het mij tijd en energie kost om te doen en dan reken ik gewoon een uurprijs ja. Als ik puur voor mijn plezier wil rijden dan rij ik wel mijn eigen paarden..

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:49

hmm.

Ik ben heel blij dat ik mijn verzorgpony gratis mag rijden. maar mocht ik er voor betalen dan zou ik dat ook willen doen. Ik mag toch gratis paardrijden, als ik ergens op een manege zou gaan rijden moet ik er ook voor betalen.

Maar momenteel zit ik krap bij kas dus ben ik stiekem blij.

Daar tegen over staat wel dat ik er voor zorg dat ik haar goed rijd. Ik heb 1x per week privé les en zit bij de ponyclub. Afentoe poets ik haar veulen of haal half zusje. Ik help als de zorgboerderij me nodig heeft en ik geen werk heb ook vrijwillig mee :) Ik ben ze hier ook erg dankbaar voor en ben ook heel blij dat ik dit allemaal zo mag doen.

Maar vorige paardje betaalde ik 100,- per maan en 1x per week les zat er dan bij in.

Maar als mensen denken zo maar een gratis paard te gaan rijden vind ik dat ook wat 'goedkoop' gedacht (leuke woordspelling) als je wilt paardrijden kan je er ook wat voor over hebben. Op een manege moet je voor een uur ook een paard huren..

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:50

zimbabwe schreef:
Ik zou eerder denken dat de eigenaar iemand betaald om zijn paard te verzorgen en te rijden, dan andersom! Je denkt toch niet dat ik geld ga betalen om iemand zijn paard door te rijden, vraag er eerder zelf geld voor!
Je denkt toch niet dat ik een bijrijder ga betalen om op mijn paard te rijden! Tenzij je Z dressuur rijdt en mijn paard verder gaat opleiden, ja dan zou ik er inderdaad voor betalen. Verder vind ik het op zich niet vreemd als een bijrijder betaald, maar dan moet diegene verder geen klusjes hoeven doen. Alleen een beetje rijden en poetsen, ja daar kan best een kleine bijdrage tegenover staan. De reden van TS vind ik een beetje gevaarlijk, als je nu je paard niet meer kan onderhouden moet je niet afhankelijk willen zijn van een betalende bijrijder..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:51

Riannetjehh schreef:
[naam] schreef:

je betaalt de volle prijs voor het halve werk, zeg maar.

Daar kies je dan toch zelf voor? Nu klinkt het alsof de bijrijder zo nodig dat paard moet rijden en dan ook maar zal betalen ook. Meestal komt het voort uit tijdgebrek bij eigenaren en dat soort dingen, maar dus van de andere kant uit (bij de eigenaar).

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:54

Mijn bijrijdster heeft nu bijna een jaar voor niks gereden. Wegens zwangerschap ben ik nu gestopt met rijden en word het wel een hele dure grasmaaier, zeker als je er zelf niks mee doet, paard staat in volpension dus ze hoeft er alleen heen te gaan, een zadel erop de gooien en te gaan rijden dus ik heb haar ook gevraagd mee te betalen. Ze heeft nu een paard voor zichzelf, ik ben niet moeilijk, ze mag er alles mee maar ik wil wel een tegenmoetkoming. De helft van het stalgeld vond ze te veel en ik vind minder te weinig dus we zijn nu op zoek naar een 2e bijrijder dat ze ieder 1/4 van het stalgeld betalen, op die manier wil ik best een paar maanden overbruggen. Als ik zelf weer ga rijden gaan we het weer opnieuw bekijken maar zolang het 'haar' paard is en ze er zelf geen centje werk aan heeft denk ik dat er best voor betaald mag worden.

troi

Re: Bijrijder zoeken die een bijdragen betaald??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 19:21

Vermoedelijk zal je wel iemand kunnen vinden als er bij jouw stal in de winter goed te rijden is, maar wat als het paard kreupel of ziek wordt? Daar gaat niemand voor betalen plus dat je dan fikse ziektenkosten hebt, dan wordt het financieel dubbel moeilijk.. Ik zou mijn pony te koop zetten om dat soort problemen te voorkomen.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:10

ik vind het heel normaal dat je een bijdrage vraagt
heb zelf ook bijna altijd betaald voor het verzorgen/rijden bij wisselende stallen.
sommige moest ik wel mesten andere weer niet

nu ik zelf een paard heb vraag ik er ook een bijdrage voor, puur voor gebruikpaard/ spullen en faciliteiten en niet omdat ik t anders niet kan betalen. het is mooi meegenomen

je kan het ook zo zien, als er iets gebeurd met je paard/ spullen draai je zelf voor de kosten op en vaak niet de bijrijder tenzij het duidelijk haar fout is. dus je neemt zelf ook een risico

joda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:17

mijn bijrijders betalen 30 euro per maand per paard hier krijgen ze twee keer per week les voor van mij..ben orun gecertificeerd. Ik vind dit een redelijke bijdrage omdat ik ze les geef en zij hiervan dus kunnen leren en ook nog heerlijk kunnen paardrijden.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:49