Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LecyTinker schreef:ik zie niet goed een verschil tussen een paard dat 23/7 in een box staat of een paard die overdag buiten staat en in de nacht in een stand... heel vroeger waren stands de gebruikelijke manier, vooral bij werkende paarden.
amarial schreef:@ Yusa
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, ik zie de paarden liever niet 24/7 buiten.
Ik vind het belangrijk dat ze een lekkere warme stal hebben, maar wel zowizo 2uurtjes los en byv gereden/gelongeerd.
amarial schreef:@ Yusa
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, ik zie de paarden liever niet 24/7 buiten.
Ik vind het belangrijk dat ze een lekkere warme stal hebben, maar wel zowizo 2uurtjes los en byv gereden/gelongeerd.
antje_vip schreef:amarial schreef:@ Yusa
Serieus?Dan staat het paard alsnog 22 uur per dag stil. Lijkt me absoluut niet gezond, een paard moet kunnen bewegen. Zo veel mogelijk.
Sting schreef:Amarial: In een jaar zijn er misschien 10 dagen dat het écht de hele dag regent én waait. Voor de rest is het met vlagen. Als een paard daarop berekend is (dus niet overmatig poetsen, wintervacht aangemaakt/deken(s) op, schuilplek) dan kan dat prima. Ik vind het echt not-done om een paard 22 uur per dag op stal....
Maar weer on-topic: Hopen dat ze snel verboden worden. Hier ook een manege in de buurt, maar die pony's hebben het nog redelijk prima. Overdag staan ze op stand en worden gebruikt voor de lessen, snachts staan ze in groep op weiland
.
Ariebren schreef:Tot nu toe, 13 november, al 13 dagen lang, elke dag of nacht regen gehad.