Zijn voortanden zijn eigenlijk heel goed, de tandarts is onlangs langs gekomen en je merkt niet aan zijn tanden dat hij een luchtzuiger is. Daarom dat ik ook rubber heb proberen te plaatsen in zijn stal om zijn tanden te sparen omdat deze nog goed zijn.
Echt voorkomen dat hij het niet kan doen is moeilijk want in de stal kan hij het zowiezo doen en in de weide waar hij in de zomer staat kan hij het ook doen. Enkel in het kleine weidetje waar hij nu zou mogen staan kan hij het niet doen. Wegens een te kort aan palen en de rest van de hekken staat te laag.
Dus is het dan niet interessant om de slobber te geven die ik gisteren gekocht heb? Anders breng ik deze terug naar de winkel. Wat er precies in zit heb ik geen idee van ik zal het eens vragen. Maar de boer is er wel trots op hij heeft zelf 5 paarden en die staan allemaal goed in hun vel. De andere paarden van de stalling eigenlijk ook behalve mijn paard...
De DA is onlangs geweest en hij zei dat hij ook geen aanwijzingen zag van een probleem met de maag. Maar omdat hij maar niet echt dik wordt dacht ik dat er misschien wel tekenen zijn een een maagprobleem. Hij ontwijkt ook niet zijn onderhoudsmengeling, hij is er zelfs dol op! Weet niet of dit een teken kan zijn dat het voor meer maagzuur zorgt of niet? Ik kan ook niet zien of hij meer zuigt tijdens het eten of niet omdat hij dit eigenlijk altijd doet als ik er bij sta. Daarom dat hij het ook deels voor aandacht doet het is dus moeilijk om te zien of hij het meer doet als hij eet.