Toad schreef:De meeste paarden die een bende maken van hun strostal zijn wel gebaat bij vlas. Dat blijft stukken schoner.
Onze paarden hebben wel een inloopstal maar geen stalbedekking. Dat deden we eerst wel, maar het kost veel geld en het is veel werk om uit te mesten. Daarnaast lopen ze nat zand naar binnen en dat mengt met het vlas, waar het ook niet schoner van wordt. Onze ervaring was dat de paarden toch meestal buiten gaan slapen en de paar nachten dat ze binnen willen slapen, moeten ze dat maar staand doen. Helaas..
Vlas heb ik geprobeerd, toen kreeg ik zowat een hartstilstand, met name toen de rekening kwam.
De boer riep ooit ook nog, ik hou ieder paard schoon, laat mij het maar doen. Is tie mooi van terug gekomen.
Met vlas gingen er begin van de maand 6 pakken in, en vervolgens iedere 3 dagen een pak. Financieel liep ik er gruwelijk op leeg, en hij was echt te ranzig voor woorden. Uiteindelijk ben ik maar terug gegaan naar stro, als je dan toch vies staat, dan heb je nog wat te knabbelen ( wanneer je net schoon je box op komt) en verder is het jammer maar helaas. Ik hoef er niet in te wonen, doe mijn best maar als hij het noodzakelijk vind om piesend en poepend door zijn box te lopen a 4 bij 6, en vervolgens lekker de boel om te ploegen dan kan ik er ook niks meer aan doen hoor.
Misschien leuk om s bij te houden hoe je de stal begint en aan het einde van de week eindigt met foto's? Dan kunnen we "meevoelen".
Laatst bijgewerkt door Ceriadwen op 05-11-12 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt