Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Duhelo schreef:Elan_GV schreef:Pff, ik zou me dood ergeren. Dan toch maar (gedeeltelijk) scheren en dekenop hoor, dan zijn ze in ieder geval waar het zadel e.d. ligt schoon.
als je geen binnenpiste hebt is scheren de moeite niet, voor die een maal per week dat je met ons weer effectief kunt rijden je paard daarvoor 24/7 onder een deken moeten zetten.
en gedeeltelijk scheren, de mijne zweet onder het zadel dan heel erg, en doet er rustig 5 uur over om op te drogen, daar kun je geen deken opgooien.
) maar ik rijd echt wel 3x per week. Ik zet mijn paarden alleen daarna op stal dus. Als ik de shetjes heb laten zweten, dan doe ik ze die avond binnen en de volgende dag gaat de deur van de box (3x3m) weer open.
Het blubberglijden heb ik ook nog niets op gevonden,afgezien van accepteren, je kleren laten drogen en de droge modder er af slaan.

Gypsy schreef:Dat kan ook, maar imo is dat beetje modder heus niet zo erg... Je veegt het er gewoon af en gaat werken met je poown, overkomt 'ie heus niks van.

Ook ik ben dit jaar voor het eerst aan het proberen ponylief zonder deken te houden. Wat ik doe als ie echt nat en vies is, is lekker wat grondwerk of fietsen of lange teugel. Wil ik echt perse iets doen waar hij tuig bij om moet, dan doe ik de avond ervoor een ongevoerde regendeken op (nadat ik hem eerst zo goed als zandvrij heb gekregen anders kan ik me voorstellen dat het gaat schuren zo'n deken). Op die manier zijn de belangrijkste plekken mooi droog de volgende dag. Het is even wennen inderdaad! En het is ook dat ik zelf ook wat minder kan op het moment. Zou ie vol in het werk staan zoals vorige jaren dan had ik m wel weer geschoren, goeie halsdeken erop en alsnog 24/7 buiten hoor. Zolang ze beschutting hebben is dat ook wel prima te doen is mijn ervaring.
)
)