Stal of wei?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 21:47

Dat is dus 2 uur in de ochtend. Dan komt ze erin de avond ook nog uit voor het rijden en 3 dagen in de week nog 1 a 2 uur. Natuurlijk is de wei beter, maar of het niet zielig is haar een winterstop te geven terwijl ze zo graag wilt?
Ik ga inderdaad nog naar school maar begin altijd pas laat.
Ik heb mijn keuze helemaal nog niet gemaakt, ik probeer gewoon duidelijk te zijn.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:00

MeggiieTommy schreef:
Dat is dus 2 uur in de ochtend. Dan komt ze erin de avond ook nog uit voor het rijden en 3 dagen in de week nog 1 a 2 uur. Natuurlijk is de wei beter, maar of het niet zielig is haar een winterstop te geven terwijl ze zo graag wilt?
Ik heb mijn keuze helemaal nog niet gemaakt, ik probeer gewoon duidelijk te zijn.

Nee dat is niet zielig. Er is absoluut geen enkel paard dat je gelukkiger maakt met rijden en een hele dag op stal, dan met wandelen en lekker buiten met vriendjes. Dat kun je mij echt niet wijsmaken.

Kun je geen buitenritjes doen met hem? Dan buiten ergens op een veldje een beetje dressuur meepakken

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:02

mang schreef:
MeggiieTommy schreef:

Nee dat is niet zielig. Er is absoluut geen enkel paard dat je gelukkiger maakt met rijden en een hele dag op stal, dan met wandelen en lekker buiten met vriendjes. Dat kun je mij echt niet wijsmaken.

Kun je geen buitenritjes doen met hem? Dan buiten ergens op een veldje een beetje dressuur meepakken

ja goed idee buiten kun je ook gewoon dressuur oefeningetjes mee pakken

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:06

Ook ik begrijp dat het een lastige keuze is. Je paardje zal echter het gelukkigste zijn op een weide met vriendjes, dat is helder.

RoosTaffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:14

Ik ken het paard en de eigenaar.
En ik weet eigenlijk wel zeker dat de manege in dit geval beter is!
Het paard wil echt heel graag rijden enz
Maar buiten is ze zo nog zo gespannen dat dat haast niet gaat (ook omdat ze Megan nog beter moet leren kennen en vertrouwen)

Op de manege is een fatsoenlijke bak en kan ze dus aan de slag.
En ze gaat er zowiezo wel 2 of 3 keer per dag uit. Megan doet dat niet alleen maar krijgt daar ook hulp bij

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:20

MeggiieTommy schreef:

Hieruit maak ik op dat je je keuze al wel hebt gemaakt..
MeggiieTommy schreef:
De winterstop wordt het sowieso niet. ;)

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 00:35

Als ik mijn keuze al had gemaakt zou ik het er niet opzetten...
Ik ga geen winterstop doen dus als ik haar op de wei zet moet ik daar iets op gaan verzinnen.
Ik moet hoe dan ook 2 keer want als ze op de wei staat moet ik haar zelf voeren.

barbar

Re: Stal of wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:34

miss heb ik er overheen gelezen maar is er op die wei wel fatsoenlijke beschutting?
iedereen zegt wel zet hem op de wei maar als dat alleen maar een landje is zou dat bij mij al afvallen.
verder vraag ik me af voor wie de meeste hier een paard hebben, voor jezelf of voor het paard, natuurlijk is het welzijn van je paard erg belangrijk en moet je er alles aan doen om dat zo goed mogelijk voor elkaar te hebben, maar een paard hebben om er vervolgens alleen maar naar te kijken gaat mij een beetje ver.
TS ik zou als je echt niet wat anders kan vinden toch voor de manege gaan en zorgen dat je paardje er zoveel mogenlijk uit komt, miss is het een idee om iemand (of meer) te zoeken waarmee je paardje mee naar buiten kan zodat jullie allebij elke dag de paardjes even buiten zetten zodat ze en samen kunnen spelen en er meerdere keren per dag uit komen.
het is toch ook maar voor een paard maanden begrijp ik? wat ik alleen wel nog even kwijt wil is dat als je van te voren wist dat het andere paardje weg ging waarom was je dan niet eerder met deze vragen gekomen zodat je ja paardje kon verhuizen op het moment dat het andere paardje ook weg ging, want ik begrijp dat hij nu nog steeds in zijn eentje ergens op een weitje staat?

MeggiieTommy

Re: Stal of wei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 19:42

Nee, ook een schuilstal.
Als ze naar de mange gaat, gaat sowieso iemand mij helpen. Het is voor maximaal 4 maanden.
Ik wist dat ze weg ging maar niet precies waarneer. Ze ging ook op een rare dag weg. Ik weet ik pas sinds 1,5 week dat een paard weg gaat van die wei.

luzerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 12:12

tja 2 uur in de paddock lijkt heel lang als je staat te wachten tot de tijd vooruit kruipt maar op de 24 uur dat ze binnen staat is het een druppel op een gloeiende plaat..!!
Denk dat het voor jou heel veel klinkt, twee ik per dag naar je paard, maar dan zou ze misschien nog 20 uur stilstaan..!
Dier is gelukkiger met andere paarden buiten dan "gezellig" binnen.
Kan me voorstellen dat het voor jouw aantrekkelijker is maar het gaat hier om je paard.
Succes met je keuze...

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:58

Soms vindt ik het echt heerlijk dat mijn paardje buiten staat met schuilstal, terwijl tegenover het weiland onze manege met heel veel rij gelegenheid :)
In jou geval zou ik wél voor de stal gaan, misschien vragen of ze ergens af en toe buiten kunnen staan?
Desnoods kun je als er een klein bakje is waar niet vaak wordt gereden daar een paar keer per dag je pony losgooien en anders gewoon lekker longeren. :)

Succes !