Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Peterina schreef:Wat ik vaak hebt gezien in Australia ... omdat het wettelijk verplicht is daar in de weide schuil te geven van de zon ... is een Z-formatie of brede V-formatie van natuur hagen. Zou kunnen de dieren altijd uit de wind gaan staan ongeacht de richting en in de schaduw gaan staan. Heb ook eentje gezien waar ze draad hadden gespannen over de Z open stukken en daarop bramen en klimop hadden laten groeien.
http://www.schuilstal.com ... deze vind ik wel goed en ga de link bijhouden want ik heb volgend jaar een extra wei-schuilstal nodig.
Rytir schreef:Is het jou eigen land of huur je het? Als het jou eigen land is zou je eens kunnen navragen of je wel mag planten... Je hebt er dit jaar niet zo veel aan maar het is wel een goedkope oplossing. Wilgentakken kun je (als ze gesnoeid zijn) met een beetje meststof zo in de grond zetten. Het is na 1 jaar al een beetje een boompje, met twee jaar zijn de stammetjes al redelijk stevig. Onze stammetjes zijn 'zo'n 2,5 jaar geleden geplant en zijn nu 10 cm in doorsnede. Als wij afgelopen jaar niet hadden gesnoeid dan hadden ze zeker 4 a 5 meter hoog geweest. Voordeel hiervan is dat je, als ze een beetje gegroeid zijn, je het snoeiafval tussen de boompjes kunt verwerken tot windscherm (je eigen wilgenschutting)! Alles puur natuur