Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tinka schreef:Ik hou dit jaar ook een winterstop. Eigenlijk heb ik het afgelopen jaar zowiezo amper gereden. Vrijdag krijg ik een kunstheup, daarna moet ik 3 maanden rust houden. Dus houd paard ook maar rust. Hij staat lekker op de wei, dus krijgt genoeg beweging.
Sjors schreef:Tinka schreef:Ik hou dit jaar ook een winterstop. Eigenlijk heb ik het afgelopen jaar zowiezo amper gereden. Vrijdag krijg ik een kunstheup, daarna moet ik 3 maanden rust houden. Dus houd paard ook maar rust. Hij staat lekker op de wei, dus krijgt genoeg beweging.
Ach jeetje, kan/mag je dan al die tijd niet naar je paard?
Sterkte
appiesjappie schreef:Wat gaan jullie doen als jullie niet kunnen gaan rijden.Natuurlijk ga ik ze lekker borstellen en de stallen uitmesten enzo maar wat gaan jullie verder zelf allemaal doen.
_suus19_ schreef:Hebben jullie geen problemen met het terug in conditie brengen van jullie paard? Ik kan me zo voorstellen dat wanneer een paard hele jaar door regelmatig beweegt, dat de conditie toch beter is dan wanneer je iedere zomer opnieuw moet opbouwen?
Ik train bij voorkeur gewoon door. Ook hier alleen buitenbak, maar anders train ik wel wat op het bestrate paddockje (vooral veel zijgangen en buigingen aan de hand) of ik rij buiten.
Onze pony is een aantal keer hoefbevangen geweest, en ik vind het altijd zwaar tegenvallen om hem opnieuw in conditie te krijgen. Dan maar liever zo veel mogelijk door trainen.