Voel me niet thuis.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Re: Voel me niet thuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:15

Inderdaad verder zoeken naar een andere stal. Je moet het wel naar je zin hebben hoor meis.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 16:29

het vervelende nog is dat ik en nog een stal dan zou moeten zoeken en 1 maand opzeg termijn ..... :(

en mijn ouders zeiden toen ik naar deze stal ging , dit is de laatste anders gaat die knol weg.. maar never dat ze weg gaat. :Y)

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:37

Dan nog maar even een maandje uitzitten en een goed vooruitzicht. En anders toch op je oude stal vragen en desnoods op de wachtlijst?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:37

Gewoon weer om je heen kijken. Ik sta ook pas net op mijn nieuwe stal en verhuis volgende maand weer (maand opzegtermijn). Deze stal werkt voor mijn paard en mij niet, dus dan is het jammer maar helaas, wij gaan weer. Nu een perfecte privestal gevonden die op alle punten aan mijn eisen voldoet. Ik ga het merendeel van de stalgenoten ook zeker niet missen.

Is er niet iemand die ongeveer zoals jij rijdt waar je gezellig mee op kan trekken?

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 16:39

Ja wel 2 meisjes (zelfde paard eigenaar/verzorgster) maar die is 6 weken op stage ... :(

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:21

Jammer dat je van dat domme commentaar krijgt als je rijd. Ook wel een beetje dom van je dat je gelijk bij Anky op stal bent komen staan terwijl je er nog niets van kunt :D. Probeer om toch te genieten van je paardje en van het feit dat ze nu veel dichterbij staat. Als je je straks weer beter voelt gaat het rijden vast ook weer beter.

Ik heb wel eens op een stal gestaan met mijn haflingertje, waar de rest van de pensionklanten een "beter" paard had dan ik. Zij reden redelijk fanatiek wedstrijden en werden dan ook geregeld clinics gegeven op stal. Ik heb deelgenomen aan de clinics en achteraf (ik ben niet iemand tegen wie je dat zonder emotionele schade op te lopen in z'n gezicht zegt ;)) hoorde ik dat mensen zich afvroegen waarom ik in vredesnaam mee deed aan die clinics. Wat dacht je van: "om wat te leren?"

Kortom, overal waar meerdere mensen bij elkaar zijn, vinden ze wat van elkaar. Soms omdat ze zelf onzeker zijn, jaloers zijn, niets beters te doen hebben, zich gewoon vervelen of nog iets anders. Als het je te erg wordt kan je je paardje weer verhuizen maar je zou ze ook bij jou en je paardje kunnen betrekken door, als er door iemand een suffe opmerking wordt gemaakt, te vragen hoe het dan volgens die persoon beter zou kunnen. Raak je misschien nog in een gesprek en blijkt het allemaal wel mee te vallen. Of niet. Maar geef het eerst een kans.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:25

op stal van mn bijrijdpaard is t ook echt niet meer leuk.
ga er heen met de gedachte dat ik het leuk ga hebben met het paard en de rest daar boeit me niet meer.

maarja, dat is natuurlijk niet leuk, misschien dat t wel leuker word als je een tijdje langer daar staat?

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:27

Jeetje wat vervelend. Je moet het wel naar je zin hebben anders kun je je hobby ook niet met plezier uit oefenen. Waar woon je ergens? Er zal toch nog wel een andere stal in de buurt zijn waar je heen kunt.

Heel irritant dat mensen zich met jou en en paard bemoeien. Wat zegt de stal eigenaar er van? Ik vind dat de stal eigenaar verantwoordelijk is om het 'gepraat' de kop in te drukken.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:33

O dat is echt niet leuk! Ook wel erg onaardig zeg!

Ik zou toch eerst even met je ouders overleggen wat die ervan zeggen en wat hun de beste oplossing lijkt. Verder zou ik proberen om niet teveel te reageren op bepaalde opmerkingen en als het te erg wordt gewoon zeggen dat je het niet erg vind als mensen je willen helpen maar dat je dat dan wel op een opbouwende manier wil.

Ik ben zelf ook van stal verhuisd omdat mn paard echt alles kort en klein sloeg. Waterbak van de muur, deuken in de tussenschotten enz. Dit heb ik eigenlijk te lang geprobeerd, andere box enz waardoor ik echt veel spanning in mn paard heb gekregen met rijden en ik zelf als maar onzekerder ben geworden. Dus stress op een stalling kan meer invloed hebben dan je vooraf denkt.

Succes!

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 17:53

dankjullie wel allemaal :)

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:00

2 maanden terug in dezelfde ellende gezeten (had het op de vorige stal 2 jaar vol gehouden), Gewoon verder zoeken en je stal opzeggen. Zonodig zet een advertentie op marktplaats krijg je soms nog wel eens andere stallingen dan die je had gedacht.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 18:05

Ja ook op bokt al gedaan. Mijn probleem alleen is dat ik alles moet fietsen en het moet betaalbaar zijn :(

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:01

Wat vervelend voor je, je paard moet je juist ontspanning brengen maar op deze manier lukt dat natuurlijk helemaal niet.
Ik zou het eens aan de staleigenaar voorleggen (zonder specifiek namen te noemen) ik neem aan dat hij er toch ook naar streeft om een fijne en sociale sfeer op zijn stal te hebben.
Succes ermee!

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:05

jeetje wat vervelend zeg voor je.. ook al kom je er voor je paard maar toch is het niet uit te houden als je er echt niet op je plek bent.. wel heel erg kinderachtig dat mensen dat soort dingen na je roepen?!

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:08

Wat ontzettend balen zeg. Moet je je vertrouwde stal achter laten, en blijkt de nieuwe stal helemaal niet leuk te zijn. Ik hoop dat je hier toch nog op je plekje gaat zijn of dat je een leuke andere stal vindt. Dat ze dingen naar je roepen vind ik erg kinderachtig

BruineWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:31

Had ik vroeger ook altijd, is echt vervelend!
Als er meisjes zijn die je leuk lijken moet je er gewoon naar toe gaan en bij ze zitten en praten enzo.
Dat heb ik ook zo gedaan.
Ik was wel bang dat ze niets van me gingen aantrekken of weglopen en van die dingen maar uiteindelijk heb ik nu wel leuke vriendinnen! :D

Maar als ze zo door gaan is het natuurlijk niet meer leuk!
Dan zou ik toch ergens anders zoeken :o

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:23

Ik ben een aantal maanden geleden verhuist, na 10 jaar op dezelfde plek. Wij zijn toen bij de eerste nieuwe stal binnen 5 dagen weer vertrokken, omdat mijn paard er echt niet goed stond en meteen al alle afspraken niet nagekomen werden. Wel geld kwijt natuurlijk, maar ik ben achteraf heel blij dat we niet te lang daar zijn gebleven.
Dus als je ergens niet tevreden bent, zou ik er niet te lang blijven hangen :+ Als je natuurlijk een andere stal kunt vinden!

renateschaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:18

vervelend voor je , probeer het nog even aan te kijken en begin al vast rustig om je heen te kijken naar een andere plek je moet wel met plezier naar je paard gaan

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 10:16

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 11:30

Die had ik gemaild , maar mijn ouders willen niet dat de kosten per maand verschillend zijn... wel lief dat je voor me mee kijkt :D!

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:50

Ik heb zelf een pensionstal gehad en herken dit heel goed
je hebt er altijd wel bemoeials bij

ik sprak degene die de problemen veroorzaakte er altijd op aan want iedereen bemoeit ze alleen met zijn eigen paard

dat dit niet getolereerd werd vertelde ik tegen alle nieuwe pension klanten
iedereen gaat met zijn paard en het rijden om op zijn eigen manier en bemoeienis van derden is niet gewenst
als degene zich na gewaarschuwd te zijn zich hier niet aan hield dan kon hij vertrekken

wel is het belangrijk dat je het op tijd even aangeeft aan de pensionhouder
anders veranderd er zeker niets
jij bent een betalende klant net als de anderen en hebt ook rechten

doet die er niets aan om het op te lossen dan zou ik zeker naar een andere stal gaan zoeken waar de mensen wel met respect met elkaar omgaan
het zou zeker niet netjes zijn als je in zo'n situatie als dit gehouden word aan een maand opzeg termijn
ik zou die zeker dan ook niet betalen

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 11:55

Ik wil namelijk ook niet weggaan met ruzie... Maar als het ten koste gaat van plezier hebben met mijn pony vindt ik dat ook niet leuk......

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:57

enig idee hoe de pensionhouder hier mee omgaat

het hoeft niet tot ruzie te lijden
als je het tijdig aangeeft dat je dit niet prettig vind

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:04

....ik denk dat dat soort opmerkingen nooit wennen. Stel je ms niet te kwetsbaar op. Nu zou ik me alleen niks zomaar laten zeggen, dat was 20 jaar geleden wel anders. Nu zou ik iets terugzeggen als" zeker niks beters te doen dan commentaar leveren" of " kom me maar les geven dan ms kan ik nog iets van je leren". Ik weet zeker, dat er ook aardige mensen op die stal zijn, die net als jij die opmerkingen heel vervelend vinden. Probeer je iets vrolijker en assertiever op te stellen, dat is voor anderen ook gemakkelijker om contact met jou te zoeken. Ik benijd altijd mensen die overal zo heerlijk enthousiast zijn. Kun je daar iets op vrijwillige basis doen, zodat je de mensen beter leert kennen? Sterkte! :(:)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:06

Wat een vervelende situatie! Kan wl gezegt worden dat je voor je paard komt maar in zo'n omgeving en met zulke mensen om je heen verlies je het plezier, ook in je paard en dat is niet de bedoeling!! Jammer hoor, dat de sfeer zo daar is, klinkt alles behalve fijn als je gelijk commentaren naar je hoofd geslingert krijgt.... Hopelijk vind je uiteindelijk toch wat anders, of veranderd de sfeer drastisch.