zaagsel, stro of vlas?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Exponent

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:51

Thuis heb ik er een op hennep staan, ben ik super content van ! Erg makkelijk in onderhoud en blijft erg
lang proper! Wel enkel indien je zelf ook een proper paard hebt..

Want bij mijn andere merrie, die dus heel haar stal overhoop haalt

* hennep -> alles vuil en doorelkaar, hele stal bijna elke week leegmaken
*strokorrels -> ales doorelkaar, werd een vies plakkerig boeltje
*stro -> ze eet alles op en zo blijft er dus een vies hoopje stro over + elke dag 2 nieuwe baaltjes erin
*vlas -> vies vies vies !!! is het vieste van alles hierboven en nog eens lastig uit te mesten ook..

Nu gaat er zaterdag gehakseld koolzaadstro in.. wie weet is dat een oplossing.
Maar nu ben ik gemiddeld 5 mins bezig met het uitmesten van de hennep stal en 30!! mins
met de stal van de merrie... ik heb savonds wat beters te doen :)

snorkel1986

Re: zaagsel, stro of vlas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:04

mischien een oplossing maatr ook je paard kan je gedeeltelijk zinlijk maken in de stal
die van mij deed ook alles eers door de hele stal nu netjes in de hoek.
zit ook wel gedeelte geluk bij
maaar 2 a 3 weken lang elke dag de vieze plek(mest) in 1 hoek gooien waar je wil hebben (natuurlijk wel ruim verwijderd van eet plaats)
1x per week bult viezigheid bijna helemaal verwijderen welo wat laten liggen wat beetje stinkt.
daar na kon ik weer gewoon mesten alle dagen en mest paard netjes in de hoek! (staat trouwens op vlas ideaal 1 baal in de week krijgt hij nieuw er bij) hebben wel rubber in de stal voor warm/ zacht liggen

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:34

Die van mij staat op stro. Heeft hij ook lekker wat te knabbelen. Hij heeft in het verleden even op vlas gestaan, maar dat at hij op. Dus dat was geen succes.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:57

TS, dat is ook de reden, dat ik ben gaan zoeken naar iets wat niet gegeten wordt. Gewoon stro heb ik niet zo'n probleem mee, maar dat gehakselde spul vind ik erg link..
Daarom is mijn zoektocht dus gekomen bij koolzaadstro..Het 1e waar dus echt niet van gegeten wordt en het beste vocht opneemt..Hier niets anders meer..
En tuurlijk hebben ze hier extra (in mijn geval graszaadhooi) knabbel voor als ze 's nachts op stal staan..kan ook met een plakje stro..

montilove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:59

wij hebben vlas in de stal liggen. dat scheelt een paar euro met het inkopen zeg maar.

annknowles

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:49

Die van mij staat nu op vlas, ben er heel tevreden mee. Hij heeft een tijdje op stro gestaan maar toen at hij heel zijn stal leeg. Ook hoef ik elke dag alleen maar de drollen eruit te halen en een keer in de week al het plas en dan een nieuw pak vlas. :)

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 21:29

voorlopig de knoop doorgehakt..
ze staat nu op dikke laag stro, heb een stro-boer gevonden en kan daar pakjes kopen, en als't niet bevalt, dan kunnen we altijd nog over op vlas oid....
iedereen hartstikke bedankt voor de reacties!

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:31

bobomelo schreef:
voorlopig de knoop doorgehakt..
ze staat nu op dikke laag stro, heb een stro-boer gevonden en kan daar pakjes kopen, en als't niet bevalt, dan kunnen we altijd nog over op vlas oid....
iedereen hartstikke bedankt voor de reacties!

Fijn dat je iets gevonden hebt!