Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xJolijn schreef:Super idee
Alleen ben ik het wel eens met joyce B, ik zou liever de stallen íets groter zien, voor grote paarden, dan is 3x3 aan de krappe kant.
3,5 bij 3 zou al beter zijn, helemaal als je dan de 3,5 meter aan de kant van de uitloop hebt, zodat de uitloop ook 3,5 breed is.
Ik hoop dat zoiets te realiseren is
Ik vraag me alleen af of rubber matten in combinatie met regen/mest niet wat glad wordt?
Ik heb geen idee hoor, maar ik ken wel paarden die door de mest heen lopen, en dan moet het niet glad worden natuurlijk
joyce B schreef:Dat half uurtje is zeker zonder uitmesten van de uitloop? Of hebben ze dat ook geautomatiseerd?
Lijkt me dat je met het bijvullen van de voermachines en een blik werpen op de paarden al aan dat halve uurtje zit. En dan moet er nog uitgemest worden, de bestrating geveegd en onderhoud gepleegd worden.
Cowgirl schreef:Het idee opzich is zeker niet verkeerd maar als je de paarden al zoveel ruimte wil geven waarom dan niet eens kijken naar het Hit-Actief (achtig) systeem.
Op dit moment is er een blad Paard&Welzijn. Hier staan een aantal van dit soort systemen in. Misschien kun je daar eens langs om te gaan kijken. Een van de stallen heeft per dag maar een half uurtje nodig om alles te doen, voor de rest is alles geautomatiseerd en de paarden kunnen de hele dag rondscharrelen.
Ik was er zelf dol enthousiast over...nu nog de zak met geld
joyce B schreef:zou liever de stallen net een meter groter maken aangezien je ze toch tijdens de nacht op wilt sluiten.
Dus 3 bij 4 of 3,5 bij 3,5, dan kunnen ook grote sportpaarden goed terecht in de stallen. 3,5 meter breed is voor de uitloop ook fijner. Net iets breder om te kunnen draaien.
Denk ook aan een ruim overstekend dak boven je staldeuren. Anders kan het flink tegen vallen met inregenen. Ik heb een inloopstal van ruim 6 bij 7, maar als de deuren open staan en het waait flink met regen vanuit de zuid of zuidwest kant, dan regent het echt wel 3 meter naar binnen! Als je daar je strooisel hebt liggen, is dat wel helemaal nat! Ik heb deuren aan beide kanten, dus als het echt erg is sluit ik die deuren en moeten ze het doen met de deuren aan de andere kant.
Ik vind 1 paddock van 20 bij 25 wel wat weinig op een professionele pensionstal. Als je een stuk of 20 tot 30 paarden hebt die er overdag in moeten lopen, dan kunnen ze maar erg kort. 20 bij 25 kun je echt maximaal maar een stuk of 3 tot 4 paarden in kwijt en dan moeten ze niet willen rennen...
gemma92 schreef:Super leuk idee!.. denk ook wel dat het mensen gaat trekken inderdaad
Ik vindt de prijs ook redelijk, als je kijkt naar wat een manage wel niet kost, dan heb je welliswaar grotere rijbananen maar wel een stuk minder de kans voor je paardje om buiten te komen!