Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
rowinda schreef:Ik heb hele goede resultaten gehad met de Senior Priores van de Subli. Is eigenlijk in hoofdzaak bedoeld voor oudere paarden. Maar een kennis van mij heb ik dat destijds ook aangeraden voor haar jongere paard die niet dikker wilde worden. Met de Subli Senior Priores was het probleem zo opgelost. Misschien het proberen waard??
Sok schreef:Ik geloof prima dat alles uitgesloten is en dat je paarden 100% gezond zijn.
In dat geval is er iets mis met je voer, hetzij de hoeveelheid, het merk of wát je voert..
Van zo ontzettend veel voer zouden je paarden allang moddervet moeten zijn!
Ik vergelijk het even met mijn ruin. Rond de 1.50, 11 jaar oud. Staat 24/7 buiten met onbeperkt gras en goed hooi. Na het werk krijgt hij een handje muesli, maar hij is ECHT niet mager. Dat terwijl ik best veel en intensief met hem rijd.
De merrie is een ander geval. Vrij iel gebouwd en ook bijna niet dik te krijgen. Toch, met onbeperkt hooi en gras en misschien 1 of 2 keer in de week een handje muesli met subli 3-6-9 supplement, begint ze nu dikker te worden.
Mijn punt is; wat je voert zou goed moeten helpen tegen een te dun paard. Mijn keuze zou het voor een jonkie niet zijn, maar dat doet er verder niet toe. Punt is, zoals het nu gaat, helpt het je paarden niet. Dan zijn er twee opties; je paarden zijn niet gezond of je voer is niet goed, anders waren ze wel aangekomen.
geerke schreef:Sok schreef:Ik geloof prima dat alles uitgesloten is en dat je paarden 100% gezond zijn.
In dat geval is er iets mis met je voer, hetzij de hoeveelheid, het merk of wát je voert..
Van zo ontzettend veel voer zouden je paarden allang moddervet moeten zijn!
Ik vergelijk het even met mijn ruin. Rond de 1.50, 11 jaar oud. Staat 24/7 buiten met onbeperkt gras en goed hooi. Na het werk krijgt hij een handje muesli, maar hij is ECHT niet mager. Dat terwijl ik best veel en intensief met hem rijd.
De merrie is een ander geval. Vrij iel gebouwd en ook bijna niet dik te krijgen. Toch, met onbeperkt hooi en gras en misschien 1 of 2 keer in de week een handje muesli met subli 3-6-9 supplement, begint ze nu dikker te worden.
Mijn punt is; wat je voert zou goed moeten helpen tegen een te dun paard. Mijn keuze zou het voor een jonkie niet zijn, maar dat doet er verder niet toe. Punt is, zoals het nu gaat, helpt het je paarden niet. Dan zijn er twee opties; je paarden zijn niet gezond of je voer is niet goed, anders waren ze wel aangekomen.
of ze stikken nog van de bloedwormen,of hebben last van de schade die de wormen ooit hebben aangericht.
hutch84 schreef:ik ga even volgen ook ik heb een paard wat flink aan moet komen , alleen dan 3,5 jaar ,
ik voer hem ook zoals de ts een emmer geweekte pulp ( want pulp kan je niet droog voeren aan paarden ) slobber en gaan nu beginnen met mais vlokken ,
daarnaast maar goed halve kilo brok/muslie per dag ,
hooi onbeperkt stap over een paar weken over op goed kuil van eigen land ,
ts wat nog een groot verschil kan maken is een deken de onze heeft nu een deken op van ongeveer 150 gram en gaat nu steeds meer aan komen magere paarden stoppen veel voeding in het warm houden , als je de kans heb gooi er dan een deken op zodat ze warmte hebben en de rest in voller worden kunne steken