Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Loiz schreef:Rechtsonder een rijbaan (ook te gebruiken als paddock) van 20x40, daarachter een paddock van 20x20.
Links daarvan een paddock in de vorm van een sluis (voor en achterin een opening)
van 7x60 of 7x30 twee keer natuurlijk. Daarachter (waar je via de paddock/sluis dus komt)
een weilandje van 22x50. Ruim zat toch? Niet enorm, maar 95% van de paarden staat niet enorm.
rowo schreef:Wat me opvalt is dat zoveel mensen genoegen nemen met een bak kleiner dan 20x40. Ik zie in je onderschrift dat je fanatiek dressuurt, ik zou dan ook zeker voor zo groot mogelijk gaan.
rowo schreef:Als ik naar mij zelf kijk zou ik de bak zo groot mogelijk maken. Longeren kun je dan eventueel in de bak, net zoals de paarden er overdag in zetten. Dat laatste is dan wel niet super voor je bodem, maar denk dat je hier weinig keuze hebt.
Wat me opvalt is dat zoveel mensen genoegen nemen met een bak kleiner dan 20x40. Ik zie in je onderschrift dat je fanatiek dressuurt, ik zou dan ook zeker voor zo groot mogelijk gaan. Eventueel op te delen in stukken als er een paar paarden niet goed met elkaar overweg kunnen. En dan de overgebleven grond gebruiken voor weide.
Je gedachten van nog pension aanbieden zou ik meteen laten varenJe hebt gewoon te weinig ruimte voor zoveel paarden.
anneliesdj schreef:rowo schreef:Wat me opvalt is dat zoveel mensen genoegen nemen met een bak kleiner dan 20x40. Ik zie in je onderschrift dat je fanatiek dressuurt, ik zou dan ook zeker voor zo groot mogelijk gaan.
Omdat 20x30 in mijn ervaring groot genoeg is, zeker als je je een beetje kunt redden op je paard (wat hopelijk zo is als je fanatiek dressuurt). Tenzij je ook veel jong spul zadelmak maakt is groter imo niet nodig.
En zeker niet als ik daarvoor kostbare weidegrond moet opofferen.
Als je nu de ruimte hebt en weide zat overhoud leg je natuurlijk een bak van 25x60 neer maar dat zou hier betekenen dat ze maar 50x25 aan weiland heeft... voor 4 paarden.
Ilse_C schreef:Zo klein is de ruimte opzich niet hoor. Als je het nou bijvoorbeeld als volgt indeelt:
[ Afbeelding ]
Dan heb je normale afmeting bak en een flinke paddock, waar je eventueel ook een stukje longeercirkel af zou kunnen zetten. Achter de sloot zou ik gewoon allemaal weiland maken. Je kan ook de rijbak naar links verplaatsen of tegen de sloot aan, zodat je vooraan de paddock hebt.