oplossing muizen op stal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lolly88

Re: oplossing muizen op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 10:33

Pas wel op met gif en loslopende katten en honden op het erf. De door gif gedode muizen en ratten worden ook door kat en hond gegeten met alle gevolgen van dien. Ik zou zeggen of gif of katten.

heidi1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:19

wij hadden vorig jaar ook veel last van muizen in onze zadel kasten
en ik heb eucalyptus olie gekocht en in mijn kast gedruppelt
en hier een daar een bakje met water en daar ook die druppels in
en er is geen muis meer te bekennen

wij konden dus ook geen gif gebruiken omdat er katten en een hond op het erf lopen

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:21

Hier gewoon veel vallen geplaatst, van die dichtklappers en van die voerdoosjes met gif er in.
Eens in de 6 weken komen ze deze legen en controleren evt. nieuwe plaatsen of bijvullen.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 19:14

mucho schreef:
Er zitten heel veel katten in het asiel die eigenlijk alleen geschikt en gewend zijn buiten te zijn.
Zou een goede oplossing voor beide kanten zijn.

Ik ben ook wel eens naar het asiel geweest voor stalkatten, maar ik kreeg ze niet!!
Ze plaatsten geen katten in stallen zeiden ze.
Ook toen ik uitlegde dat ze gewoon gevoerd zouden worden en dat er een krabpaal en mandjes edg. stonden kreeg ik geen kat mee.
Ze plaatste alleen katten in huisgezinnen.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 22:42

dat over asielkatten heb ik al vaker gehoord. heb inieder geval hier op bokt een advertentie geplaatst.

ik vind gif en dergelijk geen optie aangezien ik dit eerder heb gebruikt en regelmatig half verdoofde muizen vond en er op stal wel een jonge hond rondloopt en katten en alle andere dieren. dus wil het risico niet nemen dat straks een van die dieren ziek wordt.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 22:51

Dat kan idd wel eens moeilijk worden. Ze schijnen ook niet kapot te zijn van erfhonden.

naomiluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 22:53

je kan niet echt van muizen afkomen muizen horen der gewoon bij daar kan je niks aan doen

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 22:53

wij zetten gif altijd goed hoog/verstopt weg, hebben ook vogels en katten. In de schuur ene piep geluid maar durf ik bij de paarden niet te hangen, geen idee of ze er last van hebben.

Verder kun je ook een huisslang aanschaffen :+

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 23:18

de hond is alleen op stal als ik er ook ben. verder gaat die gewoon mee naar huis. (is geen buitenhond)

een huisslang ook goed idee. maar ehm niet echt iets voor mij brrrr.

en idd muizen horen er gewoon bij maar het zou wel fijn zijn als het beetje een beperkte populatie blijft en je niet net als nou de ene na de andere muis ziet lopen.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 23:42

Om muizen te verdrijven kunt u het volgende gebruiken. een paar dubbels Eucalyptus olie (niet op alcohol basis)in water doen. Het potje ergens neer zetten waar je muizen hebt en de muizen blijven zeker 2 tot 3 mnd weg. Ze worden namelijk misselijk van de geur en blijven weg. Wel eens in de 2 of 3mnd het potje met water en Eucalyptus olie verversen. het werkt echt.

Dit vind ik net op het internet en het lijkt me ideaal om het op bepaalde plekken neer te zetten. Eraf komen doe je niet maar bijv in je zadelkamer is het wel handig.

paulus26

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 00:55

Tazia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 01:00

Een kat zetten ;) En vervolgens een tweede, ... want na een tijdje worden al die katten zo tam, dik en lui dat ze niet meer jagen (of is dit alleen op onze stal zo? :+).

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 01:18

Katten zijn groepsdieren dus neem er meer dan 1. Liefst broertjes / zusjes, of anders jonge katten (oudere katten gaan meestal geen band meer aan met elkaar). En verdiep je erin, zodat je weet hoe je ze moet verzorgen. Bijvoorbeeld De Kleine Kattengids van Elles Nijssen is een goed, niet te duur, practisch en informatief boekje.

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 01:20

Tazia93 schreef:
Een kat zetten ;) En vervolgens een tweede, ... want na een tijdje worden al die katten zo tam, dik en lui dat ze niet meer jagen (of is dit alleen op onze stal zo? :+).

Dat hoeft helemaal niet! Voer je soms te veel bij?

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 02:27

Je moet dus niet zeggen dat de kat op een stal komt, want dan krijg je ze vaak niet mee.

Meerdere katten nemen, niet 1. Niet teveel bijvoeren, want dan gaan ze niet op jacht..
Sluit hem een week of 2 op in een stal, als dat kan.. En voer ze daar, dan weten ze dat ze eten krijgen en lopen ze meestal ook niet meer weg.. :)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 07:00

Hier was het hetzelfde probleem. Heb vorige winter een poes via MP op stal gekregen. Geheel tam. Deze 4 weken opgesloten in het hooihok en daar gevoerd. Later mocht ook de tussendeur naar stal open. Ze heeft de hele winter verder binnen gezeten, ondanks dat de deur na 6 weken open stond. Pas in mei ging ze van stal weg om te jagen. Sinds een paar weken is ze weer hele dagen op stal te vinden. Vaak zit ze op muisjes te loeren. Die eet ze bijna altijd op ondanks dat ze altijd 2x per dag voer krijgt. Afgelopen zomer nam ze zelfs soms een dood konijn mee naar stal. Er lopen nog zat muizen maar een kat scheelt wel.

Ik zou wel voor een tamme lieve kat gaan. Aan een half wilde kat heb je niets, die kunnen nog gevaarlijk zijn als ze in het nauw zitten ook.

Wat winter op stal betreft....hier is de gewone huiskat veranderd in een angora.

Tazia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 15:47

ElsB schreef:
Tazia93 schreef:

Dat hoeft helemaal niet! Voer je soms te veel bij?

Wij geven ze niet veel eten, maar denk dat die katten gewoon goed genoeg weten dat ze bij de buurvrouw(en) ook kunnen gaan eten en dat dat makkelijker is dan het vangen van muizen ;) Zo lopen er hier dus al 3 katten rond, de ene nog tammer als de andere ;)

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:22

Wij hadden op stal 2 katten gekregen van het asiel, ook halfwilde, zaten in een grote bench waar we ze 2 weken in moesten laten zitten op stal (en voeren enzo natuurlijk) Na 2 weken deurtje open, bench laten ophalen en iedere dag een handje voer en de rest scharrelen ze zelf op.
Ze zijn er nog steeds en worden steeds tammer. En het helpt super tegen de muizen =)

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:28

Wij hebben 3 wilde aanloopkatten op stal, overdag zie ik ze heel af en toe, maar 's morgensvroeg vind ik ze in het hooi - liggen ze prinsheerlijk te knorren <3 ideaal - hun blij, en wild, ik blij want geen muizenplaag! Overigens voer ik ze niets bij, ze weten voldoende te vangen!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:35

Wij hebben 5 (incl die van de overburen) stalkatten rondlopen, ik heb een mandje in de stal en ze liggen op dekjes/ dekens, stro hooi overal.
Ze krijgen minimaal 1, maximaal 2x per dag eten en dat is blikvoer en daarna een berg brokken.
Ze kunnen er prima op leven hoor, zo af en toe voor zover het bij de meeste gaat wat ontworming erin en ze zijn rond en gezond.
Ook met de kou lijken ze er weinig last van te hebben, ze willen en mogen niet binnen dus dat komt goed uit dan :')
2 waren er bij ons uitgezet ook via een organisatietje.
Kwestie van, tijdje opsluiten (in dit geval konijnenhok) en dagelijks voeren en praten en op den duur deurtje open.
1 is verhuisd naar de overkant (god weet waarom) en op haar beurt is die van hun naar ons verhuisd (mega irritant beest :'))
De andere is even weg geweest en na 4 weken terug gekomen en geen dag meer weg geweest, ze is op den duur echt tam geworden, die van de ovebruren was dat al en daardoor omdat ze gezamelijk eten krijgen is de rest ook wat liever geworden en tam voor zover je het kan noemen.
Heerlijk die beesten en nauwelijks muizen al kom ik niet in de buurt als poeslief op wacht ligt bij mijn deken kist:=
Er was overigens ook nog een derde kat bij ons uitgezet maar die is helemaal direct vertrokken dus garanties dat ze blijven heb je niet altijd.
De eerste 2 kwamen van een boerderij uit de buurt dus kenden de omgeving al.