Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
tiamopatatje schreef:ik vind een schop onder de buik al wel een beetje te ver,.....
een flinke mep of een zweepslag is soms wel eens nodig,..
maar een schop onder de buik, vind ik niet zo fijn,...
een vriendin(nu geen vriendin meer)stampte haar paard altijd onder de buik,zelfs toenz e zwanger was,..
vind ik niet kunnen hoor![]()
jullie wel dan
. Aquila heeft dus geen goede opvoeding genoten en die krijgt nog wel eens een flinke stomp, een schreeuw of een schop. Maar dat is vaak puur om mijn eigen lijf te redden, Aquila walst namelijk zonder blikken of blozen over je heen als ze iets in d'r hoofd heeft (wat zeiden ze ook alweer over voskleurige merries).
. Beetje lompe doos is het dus wel. Als ik bij haar mijn stem verhef, kijkt ze alsof ze een lama hoort schijten en als ik haar vriendelijk in haar zij por komt ze gezellig nog wat dichter tegen je aanstaan. Erg prettig in de omgang zo'n paard
. Dus tja, dan moet ik toch echt wel eens wat drastischere maatregelen nemen om door te dringen tot die grijze cellen van haar
.
. Zio had een krampbeen, al van jongs af aan daar kon ze niets aan doen. Ik heb het zelf ook regelmatig kramp aan een been en dan moet ik hem even strekken, Zio dus ook. De oude hoefsmid moest haar dan even een paar keer laten strekken en kon dan weer verder met kappen. Dit had ik aan de nieuwe smid vertelt en die vond schijnbaar dat dat onzin was en dat Zio maar even moest luisteren. Zio sloeg toen een paar keer uit en heeft flink op haar sodemieter gehad terwijl ze gewoon kramp had. Die hoefsmid wilde schijnbaar geen nieuwe klanten.
(die heb ik niet eens), daar kun je zijn vel bijna mee afslaan
, en word je zo de stal of het weiland weer uitgetrapt.
Wil niet zeggen dat ik de hele tijd aan het trappen en slaan ben hoor... Als ze weten hoe ze zich moeten gedragen hoef ik ze ook geen knal meer te verkopen. Dan ben ik lief tegen ze.
gijsenkim schreef:als ik trap dan trap ik met de wreef van mn voet en standaard raak ik een paard dan aan de onderkant van de buik............. ze voelen er weinig van, maar het schrikeffect is des de groter...... en geloof me.... drachtige merries hebben er NOG minder last van... je weet wel vruchtwater enzo
gijsenkim schreef:Ik heb wel eens een smid gehad die had het paard ko geslagen...... een forse klap op de zijkant van het hoofd et voila daar ging het dier....... bleef even liggen en stond toen weer op...... needless to say, het heeft zich sindsdien voorbeeldig gedragen

tiamopatatje schreef:ja ok,maar als het paard drachtig is vind ik het toch niet kunnen. jij toch ook niet?

ellenlouise"]
[quote="gijsenkim schreef:Ik heb wel eens een smid gehad die had het paard ko geslagen...... een forse klap op de zijkant van het hoofd et voila daar ging het dier....... bleef even liggen en stond toen weer op...... needless to say, het heeft zich sindsdien voorbeeldig gedragen
Cassidy"]
[quote="Cinzano schreef:En nu... mijn paard is super braaf bij de hoefsmid, heeft nieteens een boze stem nodig, hij is gewoon super braaf!!
Volgens de hoefsmid die ik nu heb is hij een voorbeeld voor menig ander paard, zo braaf staat hij stil en tilt zijn voetjes op!

Hij heeft twee weken boxrust gehad en mag nu weer onbeperkt stappen, wel aan de hand. Dus ik sta vroeg op om lekker met hem langs de weg te lopen. Maar hij heeft nu iets nieuws uitgevonden: steigeren. Vooral nodig als je net aan je hooi wilde beginnen maar dan naar buiten wordt gesleurd. Bij de eerste steigeractie schrok ik me half dood omdat hij daarna in de achteruit de weg op racete, bij de tweede werk ik boos
en bij de neiging tot de derde heeft hij een paar klappen, een paar rukken aan het kettingtouw gehad en heb ik hem helemaal verrot gescholden. Dat hielp.