Wat moet je als je paard door alle stroomdraden loopt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 16:33

Een onderdraad, dan kan ze haar kop er niet onder door steken...koop een katrol draad en oogjes en neem een accu boormachine mee, uurtje en zo gepiept, draad doorverbinden met de draad er boven...en tjakka! Onze shet gaat ook overal onderdoor, maar waar een onderdraad zit dus niet.....

Rijsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 16:35

Ik ken een pony die ook altijd onder de draden ging. Ze hebben toen met koperdraad een boog over zijn hoofd gemaakt. De boog aan beide kanten vastgezet aan het halster. zodra die zijn hoofd onder het draad stak, kreeg die meteen een schok. Was toen met 2 keer helemaal klaar met het onder de draden doorkruipen. ;)

Anoniem

Re: Wat moet je als je paard door alle stroomdraden loopt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:06

Voor de shetten wil het ook nog wel eens helpen om de onderdraad iets voor de bovendraad te doen (bijv lange afstand isolator van +- 15 cm). Krijgen ze 2 klappen ipv 1

Verder qua sterkte is een batterij apparaat bijna niet te vergelijken met op lichtnet, dit laatste doet echt pijn 1e is een tikje...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:53

Als ik het goed begrijp zijn er dus ook mensen die paarden achter een enkel draadje zetten?
Dat is natuurlijk geen fatsoenlijke omheining voor paarden.

Dit en
dit of dit zijn pas schrik omheiningen voor paarden.

Ik ga mee met de mensen die zeggen dat zo'n stal best kan investeren in fatsoenlijke omheining als het gaat om een enkeldraads omheining.

(Niet dat het bij elke uitbreker helpt, maar het is het eerste dat je kunt proberen/eisen)

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 15:53

Ik heb de beste oplossing voor mijn merrie gevonden *\o/*

Ze gaat verhuizen naar een stalling met weide wat helemaal met hout dichtgetimmerd is + stroomdraad ervoor. Hier kan ze niet onderdoor of doorheen. Geweldig toch! Ze mag nog 3 weken lang in het hoge gras en daarna komt ze naar haar nieuwe stal en mag ze op dieet. Dus, probleem opgelost!!!

(die nieuwe stal is ook nog veel dichterbij)

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 16:05

Zo nanette1, fijn dat je het opgelost hebt.

Heerlijk nu kan je merrie veilig buiten staan.

Prima geregeld ;) .

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:23

Toch een extra vraag nav de oplossingen hier;
Wat als je paard zich er gewoon in volle galop doorheen laat denderen?
Ik heb hetzelfde probleem als ts meteen flinke tinkermerrie van bijna 1.60 hoog.
Die rent heel bewustheid draad kapot, en koperdraad in de manen heeft totaal geen nut bij haar. Ook stroom aanraken leert ze weinig van, ja.. In de zomer... Maar in de winter is het gras bij de buren ( of de openbare weg) groener aldus paard

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:02

dan heb je echt een massieve omheining nodig van hout of stal (met stroom) en/of een dichte hoge heg.
Het moet niet uitnodigen tot er door denderen en ook niet tot er overheen springen. Blij dat mijn paarden zo moeilijk niet zijn. Zeker niet als ze in het gras lopen. Als ze er door gaan is het per ongeluk.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:06

Fijn dat je een goede oplossing hebt gevonden TS!

Mijn fjord deed dit ook. Heb een onderdraad gespannen op mijn kosten en even flink wat stroom opgezet. Ben met hem aan de hand gaan oefenen dat hij niet zomaar onder de draad door mag lopen.
Na de training en de extra draad heeft hij het nooit meer gedaan.

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 10:32

Lowara: Ik zou de zelfde oplossing als die van mij gaan toepassen. De mijne gaat ook onder en als dat niet wil door stroomdraad heen. Stroomdraad alleen houdt mijn knollie niet tegen! Dus hout tot op de grond en stroomdraad :')

Geweldig he paarden?

Dit is ze trouwens *\o/*
Afbeelding

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 10:35

De laatste tijd duwt Boyo bij ons ook elke keer draden kapot.
Hij loopt rustig onder de boven draad door, en door de onder draad heen.
Gisteren heb ik een stuk stroomdraad in zijn manen meegevlochten.
Ik ben benieuwd of het werkt. Zal jullie op de hoogte houden.

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 10:39

Miranda: Ja, ik heb het uiteindelijk toch niet gedaan en een andere stal gezocht maar ik vraag me echt af of het werkt!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 10:39

Mijn paard doet dit ook. Nooit af kunnen leren. Hij staat nu in de paddock ook met oog op zijn gezondheid waardoor hij niet meer met schrikdraad te maken heeft.

Maar hij heeft het jaren gedaan. Nooit af kunnen leren. Indd koperdraadje meevlechten ook geprobeerd maar ok dan ging hij er dwars doorheen of onderdoor. Stond het te grazen met het draad op zijn rug wat onwijs tikte. De vonken sprongen er nog net niet af. Maar hij geeft er gewoon niet om.

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 10:41

Stoute liz, maar nog steeds een prachtige haf nanet. :+

Iris_Femke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 10:42

nanette1

een mooie haflinger heb je /3
gelukig is het nu opgelost en nu hoef je je ook geen zorgen meer te maken
nog veel plezier met je paardje :)

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 10:44

Jeetje ash! Daar ben je mooi klaar mee.
Hebben jullie paarden die dus ook door de draden knallen ook moeite met jullie grenzen in het werk?

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 10:58

Die van mij is verder super gehoorzaam en fijn te rijden.

Hij deed het ook nooit als ik er was omdat hij donders goed wist dat het niet mag. Als hij dacht dat ik er niet was dan deed hij dat. Had hij mij door ging hij scheinheilig weer terug naar waar hij hoorde te staan en deed of er niks aan de hand was.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 11:04

ik heb tegenwoordig in mijn draden waar koperen uitsteeksels aan hangen dus als ze de buurt komen krijgt hij al een opdonder. mijn hengst had er nogal eens een handje voor om idd te steigeren en zo met voor poot draad mee te nemen. de bovenste draad hem ik op 10cm naar binnen gehangen zodat hij niet meer langs de draad kan steigeren dan komt hij met zijn hoofd ertegen aan.
en heb uitstekels dus aan de draaden hangen op steeds een halve meter plus min.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 11:07

frangelica schreef:
ik heb tegenwoordig in mijn draden waar koperen uitsteeksels aan hangen dus als ze de buurt komen krijgt hij al een opdonder. mijn hengst had er nogal eens een handje voor om idd te steigeren en zo met voor poot draad mee te nemen. de bovenste draad hem ik op 10cm naar binnen gehangen zodat hij niet meer langs de draad kan steigeren dan komt hij met zijn hoofd ertegen aan.
en heb uitstekels dus aan de draaden hangen op steeds een halve meter plus min.

Hoe ziet dat eruit?

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 11:27

Ja, foto?

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 10:54

ik ga morgen even wat foto`s maken maar zo loopt dus de draad op bijna 2 meter hoog naar binnen en daar hangen kopere draden tussen die naar binnen wijzen.
ben wel bang dat moeilijk te zien is op foto maar ga proberen goede foto van te maken :)

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 10:57

Haha ik las de titel en ik dacht: hmz eens even lezen. En ja hoor, hoe kan het ook anders: een haflinger! Mijn haflinger doet dit dus ook :')

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:02

ik had het zelfde probleem de oplossing bij ons was heken sluiten en paard gewoon los het erf op.de hele pension stalling is dol op hem dus niemand maakt er een probleem van.

Iris_Femke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:19

mie123gie schreef:
ik had het zelfde probleem de oplossing bij ons was heken sluiten en paard gewoon los het erf op.de hele pension stalling is dol op hem dus niemand maakt er een probleem van.

haha wat grappig maar wel handig :j

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 10:53

Iris_Femke schreef:
mie123gie schreef:

haha wat grappig maar wel handig :j

het werkt idd super 1 dingetje is wel dat als ieman d vergeet de voerkamer goed dicht te doen dat mijn mannetje mooi al het biks op staat te eten (hij kan zelf voer tonnen open maken)