Moeilijke keus----> welke opleiding bij Deurne?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 20:03

Het beste antwoord wil je ongetwijfelt niet horen, maar ik geef het toch: geen enkele. Behalve voor hoefsmeden is er in de paardensport geen droog brood te verdienen. Hard werken, lange dagen en niks verdienen. Volg een opleiding waar werk in is, zodat je een fatsoenlijk inkomen hebt, en snabbel bij in de paarden. ORUN is daar best een goede basis voor.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-03 23:51

ikke schreef:
Het beste antwoord wil je ongetwijfelt niet horen, maar ik geef het toch: geen enkele. Behalve voor hoefsmeden is er in de paardensport geen droog brood te verdienen. Hard werken, lange dagen en niks verdienen. Volg een opleiding waar werk in is, zodat je een fatsoenlijk inkomen hebt, en snabbel bij in de paarden. ORUN is daar best een goede basis voor.

Ik ga geen andere opleiding doen dan iets richting de paarden. Gewoonweg omdat ik hier het meeste plezier in zal hebben.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 00:20

Aimee"]
[quote="paardje"][quote="runningkawa schreef:
Maar masterclass mag je toch alleen rijden als je nationaal nivo hebt behaald, of heb ik dat mis?

Uitzonderingsgeval Haha!
[/quote]

Mag ik vragen waarom jij dan een uitzonderingsgeval bent?
Volgens mijn bronnen (Deurne-studenten) mag je de Masterclass doen als je Z2 bent en een baan in de paarden hebt die het rijden beslaat.
[/quote]

Huhm nee, je moet toch bij een of andere landelijke bond zitten? Vanaf zz-licht dus? Of mag het ook als je Z2 + 10 bent (das toch de overgangsnorm voor naar zz-licht he?) maar gewoon niet nationaal wíl rijden?

Paardje, gaat dat zo makkelijk, dat ze vanaf een video beoordelen dat je naar de masterclass mag? Gompie! Geen aanval, maar k vind dat wel matig Verward Welke klasse rijd je dan?

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 11:29

dubbelpost Bloos!
Laatst bijgewerkt door paardje op 07-11-03 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 11:30

Nog een keer Bloos!
Laatst bijgewerkt door paardje op 07-11-03 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 11:30

Lenn"]
[quote="Aimee"][quote="paardje"]
[quote="runningkawa schreef:
Maar masterclass mag je toch alleen rijden als je nationaal nivo hebt behaald, of heb ik dat mis?

Uitzonderingsgeval Haha!
[/quote]

Mag ik vragen waarom jij dan een uitzonderingsgeval bent?
Volgens mijn bronnen (Deurne-studenten) mag je de Masterclass doen als je Z2 bent en een baan in de paarden hebt die het rijden beslaat.
[/quote]

Huhm nee, je moet toch bij een of andere landelijke bond zitten? Vanaf zz-licht dus? Of mag het ook als je Z2 + 10 bent (das toch de overgangsnorm voor naar zz-licht he?) maar gewoon niet nationaal wíl rijden?

Paardje, gaat dat zo makkelijk, dat ze vanaf een video beoordelen dat je naar de masterclass mag? Gompie! Geen aanval, maar k vind dat wel matig Verward Welke klasse rijd je dan?
[/quote]
Ze hebben me op de video op verschillende paarden zien rijden. Ik rijd nu Z1. We hebben er een soort CV bij gedaan. Ze vonden alleen dat het paard niet echt kwaliteiten had (ja, hij is wel heeeeeeel lief). De masterclass is normaal gesproken idd vanaf de Zlicht. Ik rijd het paard van mijn moeder en hij heeft de kwaliteiten gewoon niet om echt hoog te komen in de sport, ook al doet hij nog zo zijn best.

pacster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:48

heey..

ik zit in precies hetzelfde schuitje.. ik wou eerst ook naar deurne..
maar dan heb je al snel een diploma in stront scheppen.. en dat kan ik al.. Knipoog maar goed.. ik ben ook naar andere scholen geweest.. met name naar van hall in Leeuwarden en ga binnenkort naar Larenstein in Deventer.. hier hebben ze ook hbo-opleidingen met paarden.. in leeuwarden is het paard & manegement en in deventer paardenhouderij.. in deventer kun je ook je intructie diploma halen en verder is het heel erg uitgebreidt, leeuwarden ook.. omdat je zei dat je niet alleen maar les wilt geven (ikke ook nie) is dit misschien ook wel wat om naar te kijken..

groetjes

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 12:21

pacster schreef:
heey..

ik zit in precies hetzelfde schuitje.. ik wou eerst ook naar deurne..
maar dan heb je al snel een diploma in stront scheppen.. en dat kan ik al.. Knipoog maar goed.. ik ben ook naar andere scholen geweest.. met name naar van hall in Leeuwarden en ga binnenkort naar Larenstein in Deventer.. hier hebben ze ook hbo-opleidingen met paarden.. in leeuwarden is het paard & manegement en in deventer paardenhouderij.. in deventer kun je ook je intructie diploma halen en verder is het heel erg uitgebreidt, leeuwarden ook.. omdat je zei dat je niet alleen maar les wilt geven (ikke ook nie) is dit misschien ook wel wat om naar te kijken..

groetjes

Op de site van Larenstein zie ik geen richting instructrice o.i.d. staan?!

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 12:35

hey maare donderdag 13 november is de open dag op het hippisch centrum he (maar dat wist je vast al)
Maar ZZ-Licht startgerechtigd telt dus niet om naar de masterclass te mogen?

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 13:19

Lenn schreef:
hey maare donderdag 13 november is de open dag op het hippisch centrum he (maar dat wist je vast al)
Maar ZZ-Licht startgerechtigd telt dus niet om naar de masterclass te mogen?

Normaal gesproken wel, maar zoals ik al zei ben ik dus een uitzondering.