Fijnmazige hooinetten gaan kapot

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marietje1990

Re: Fijnmazige hooinetten gaan kapot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 15:25

Ik heb ook meerdere fijnmazige netten gehad. Steeds waren de touwtjes doormidden. Toen een hooizak aangeschaft, ook die heeft het niet lang uitgehouden. Nu heb ik een hooinet van de paardendrogist (was volgens mij maar 8 euro) en die is nog steeds heel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 16:17

wereld schreef:
haha oke..

Maar die netten die ik heb zit een ring onderin, daarmee maak ik ze nu ook vast, en dus met de bovenkant. Zo kunnen ze niet met de netten gaan slingeren..

De netten die jij hebt, zit geen ring onderin? Hang jij ze alleen aan de bovenkant vast?

Los laten hangen maakt het nog iets moeilijker om uit te eten.
Volgens mij is het in elk geval voor mijn pony makkelijker om de draadjes dan vast te pakken en te slopen.

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 17:16

sorry dat ik hier nog een andere vraag in post maar het gaat ook over fijnmazige hooinetten. Ik heb gisteren voor het eerst deze opgehangen naast zijn gewone hooinet met grote mazen, maar hij heeft het niet eens aangeraakt?! Hebben jullie paarden/pony's hier ook even moeten aan aanpassen? De vorige mazen waren groot 5 cm en nu zijn ze 3 cm.

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 17:29

Sylvia_B schreef:
wereld schreef:
haha oke..

Maar die netten die ik heb zit een ring onderin, daarmee maak ik ze nu ook vast, en dus met de bovenkant. Zo kunnen ze niet met de netten gaan slingeren..

De netten die jij hebt, zit geen ring onderin? Hang jij ze alleen aan de bovenkant vast?

Los laten hangen maakt het nog iets moeilijker om uit te eten.
Volgens mij is het in elk geval voor mijn pony makkelijker om de draadjes dan vast te pakken en te slopen.

Wanneer pakt jouw paard de draadjes beet en sloopt ze, als je ze los laat hangen of juist extra vast zet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 20:22

Als ik ze extra vastzet, dan heeft ze duidelijk meer houvast en kan ze beter slopen en bijten.

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 22:24

Focussed schreef:
Equiculinair netten ben ik tot nu toe erg blij mee. Mijne was 20 euro en hangt er nu een half jaar, wordt gebruikt met voordroog en hooi en houdt t super goed. Maas is 3x3, heb de L daar pas 10 kg hooi in en zacht materiaal, geen knoopjes.

Nog even een vraagje, de netten die ik heb rekken ook heel erg. Als ze een pluk vasthebben rekken de mazen erg uit, dus ze hebben ze ook vrij snel leeg. Deze netten die jij hebt, rekken die ook uit?

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:28

Ik heb dezelfde netten als TS, maar bij mij gaan ze al 2 jaar mee en zijn ze nog helemaal heel.

Ik heb ze alleen aan de bovenzijde vastzitten en ach, dan schommelt het maar lekker. Moeten ze er nog meer moeite voor doen ook. Heb nog niet gehad dat er een pony bewusteloos onder lag, terwijl ze graag samen, elk aan een kant, plukjes trekken :+

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 22:29

Sylvia_B schreef:
Als ik ze extra vastzet, dan heeft ze duidelijk meer houvast en kan ze beter slopen en bijten.

Oke dan zal ik het proberen met alleen boven vast zetten

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 22:30

Estera schreef:
Heb nog niet gehad dat er een pony bewusteloos onder lag, terwijl ze graag samen, elk aan een kant, plukjes trekken :+

:+ :D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:36

wereld schreef:
Focussed schreef:
Equiculinair netten ben ik tot nu toe erg blij mee. Mijne was 20 euro en hangt er nu een half jaar, wordt gebruikt met voordroog en hooi en houdt t super goed. Maas is 3x3, heb de L daar pas 10 kg hooi in en zacht materiaal, geen knoopjes.

Nog even een vraagje, de netten die ik heb rekken ook heel erg. Als ze een pluk vasthebben rekken de mazen erg uit, dus ze hebben ze ook vrij snel leeg. Deze netten die jij hebt, rekken die ook uit?

Nee absoluut niet. Heb ook vaak dat er een pluk echt niet uit wilt omdat het net niet meegeeft en hij te dik is om erdoor te kunnen. Dan pielt m'n paard net zo lang grasje voor grasje tot hij erdoor is :D

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 22:51

Oke nou dat is dan voor mij echt wel de reden om de andere netten te gaan bestellen. Ik stond vanavond met verbazing te kijken hoe een grote pluk Tygo met grof geweld door een mega opgerekt gat kreeg. De maas werd wel 4x zo groot

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:47

Ik heb ook die van Nickys Keet , ze hebben een jaar buiten gehangen en zijn nog steeds goed. Ik vind ze wel heel sterk. Maargoed ik heb ook die van hooinet.nl en er gaat niets boven de kwaliteit van deze. Het is de hogere prijs zeker waard.