Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
funnygirl1 schreef:het is dus zo dat ik moet gaan kiezen tussen 4 km en 13 km van huis
dat is een pittig eindje fietsen.
maar het scheelt kwa geld ook een heleboel aangezien dat voor ons eigenlijk al net iets te veel van het goede is
Koper schreef:funnygirl1 schreef:het is dus zo dat ik moet gaan kiezen tussen 4 km en 13 km van huis
dat is een pittig eindje fietsen.
maar het scheelt kwa geld ook een heleboel aangezien dat voor ons eigenlijk al net iets te veel van het goede is
Mijn paard stond tot voor kort op 12,5 kilometer van huis en dat was inderdaad een behoorlijk eind fietsen. Ook nog een stuk door onverlicht gebied... in de winter... op je fietsje...
De voornaamste reden om 'm te verhuizen was dat hij ongelukkig was, niet kon schuilen, weinig ruimte had, weinig en slecht te eten kreeg en dat ik niet het idee had dat ik van de mensen op stal aan kon. Dat was een pensionstal met wat faciliteiten, niet superluxe of groot maar een stal zoals er zo veel zijn.
En nu staat hij er zo goed bij, hij was binnen een paar uur al ontzettend opgeknapt en het gaat prima met 'm. Hij staat nu dichterbij maar ik vind het nog belangrijker voor mezelf dat ik niet naar stal hóéf om 'm mijn eigen hooi bij te voeren en om te kijken of het allemaal wel goed gaat. En dan met een knoop in m'n maag elke keer een ongelukkig, ziekig paard achter te laten. Hij moet er wonen, en het is aan mij dat hij zo gelukkig mogelijk is. Dat hij nu, in een voor hem fijnere situatie, op 6 kilometer afstand staat is mooi meegenomen maar dat is minder belangrijk dan hoe blij hij is waar hij woont. Als hij écht goed staat en je van je stalhouder op aan kunt (niet alleen qua voeren maar ook dat ze bijv. zien als hij uit z'n doen is, wondjes heeft, vaak gaat liggen of wat ook) kun je ook met een gerust hart eens een dag thuisblijven. Althans ik doe dat wel.
Dus als ik jou was zou ik het wel weten, en jij denk ik ook wel: verhuizen.
funnygirl1 schreef:ik heb gekeken waar het mij beter leek,
dat was helaas heemaal niets.
paard stond vies en diep ongelukkig of een uitloop van stenen van ongeveer 2x6
en helemaal niet op het weiland,
bodems van rijbak en longeerbak waren opzich goed maar omheining van de reibak en andere omheiningen waren zeer gevaarlijk
ik ben dus nog steeds opzoek