Dit moet je lezen!

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Happy17
Berichten: 191
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 21:02

Huilen Huilen Huilen aah wat erg!! ik heb het verhaal gelezen met kippevel dat over men hele lijf liep brr dat mensen toch zo om kunnen gaan met die beesies he. vaak weten ze niet beter. Ach gut

groetjes

Mist

Berichten: 9496
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 21:10

Ik ben ook al lang donateur... maar kon het wederom niet droog houden. Misschien moet je ook gelijk het rekeningnummer hier neerzetten waar mensen op kunnen storten ?
Zou het ook iets zijn om bv "oud" tuig in nederland in te zamelen voor hen ? Er zijn vast mensen hier op bokt die dergelijk goed tuig hebben liggen. Ik meld me iig aan om mee te betalen aan de transportkosten

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 21:10

dat kunnen wij ons helemaal niet indenken........ Die mensen weten inderdaad zelf niet beter. Hun werken zelf ook zo hard, het enige verschil is dat hun kunnen kiezen om te stoppen als hun lijf het niet meer trekt

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 08:11

Ik zit met de tranen in mijn ogen dit verhaal te lezen Huilen . Wat ontzettend knap van je en wat vreselijk voor die mensen en paarden daar. En wat hebben wij het hier in het westen toch ook vreselijk goed. Door zo'n verhaal besef je dat maar weer des te meer.
Ik word in elk geval donateur, kan ik tenminste een klein beetje mijn steentje bijdragen.

Sting

Berichten: 12868
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 09:11

Wat een mooi en tegelijk ook vreselijk verhaal!
wat doen die mensen daar goed werk, dat is nu wel duidelijk!

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-03 15:06

Goh, het was niet mijn bedoeling om iedereen aan het huilen te maken, hoor Knipoog

Maar ik ben erg blij dat jullie je hart laten spreken want, ondanks dat organisaties soms in een kwaad daglicht staan door fraude, je geld komt hier absoluut goed terecht!

En ik kan het niet vaak genoeg herhalen; niet alleen de dieren zijn er mee geholpen maar ook de eigenaren en plaatselijke bevolking want Brooke doet heel veel;
Tuigenproject, waterput projecten, opleidingen voor bv.hoefsmid, educatie op scholen (in de landen zelf) over houden van dieren, keuringen, kinderprojecten, etc etc. En dan al die lieve artsen die dagelijks zich ontfermen over de dieren, de verzorgers die de dieren een hemelsleven geven in het hospitaal door ze met warmte en goede verzorging weer beter maken.
Het is elke euro dubbel en dwars waard!

Ilona-Sok

Berichten: 261
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 16:23

Dank je wel Vera voor je verhaal.
We hebben kontakt gezocht met Brooke en hebben een plaatsje gemaakt op de kalender voor ze. Ik hoop dat veel mensen hun verhaal lezen en een donatie doen.

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 14:57

Jeetje Vera, wat is dat alweer lang geleden he?

Daar gingen we dan naar Pakistan! En wat een herinnering en ervaring hebben we daar aan over gehouden. Heel af en toe kijk ik nog eens onze aflevering, wanneer ik aan mensen wil laten zien wat voor een geweldig werk Brooke doet, en altijd krijg ik weer dezelfde brok in mijn keel. Wat zijn er na de aflevering veel kinderen lid geworden!!!! Ook hebben ontzettend veel kinderen een spreekbeurt gehouden over Brooke. Het werkt als een soort van olievlek. Zeg het voort!!!!!

Is het alweer 2 1/2 jaar geleden? Pffff wat gaat de tijd snel!
Hoeveel dieren zijn er in die tijd wel niet geholpen door Brooke?

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 16:42

Heel mooi verhaal aan de ene kant best wel sneu..!
Maar ja het is goed dat je het aan iedereen laat lezen. OK dan!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 16:46

Vreselijk! Hier zijn geen woorden voor. Ik ben niet zo emotioneel aangelegd maar kreeg nu toch aardig wat kippevel over m'n lijf!

Complimentjes voor jou en het hele team!!! OK dan! Donateur kon ik niet worden want dat was ik allang Knipoog

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 18:03

Ik ga het dalijk even lezen!

Zelf ben ik al een paar jaar Jeugdlid (Brookie Haha!) en m'n vader is Donateur Lachen

Saar01
Berichten: 3524
Geregistreerd: 09-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 20:31

Jeetje wat heb ik een respect voor die mensen die, die paarden verzorgen Scheve mond .
En beter maken natuurlijk.
Echt een heel mooi verhaal Huilen Huilen .

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 20:37

Marieke schreef:
Jeetje Vera, wat is dat alweer lang geleden he?

Daar gingen we dan naar Pakistan! En wat een herinnering en ervaring hebben we daar aan over gehouden. Heel af en toe kijk ik nog eens onze aflevering, wanneer ik aan mensen wil laten zien wat voor een geweldig werk Brooke doet, en altijd krijg ik weer dezelfde brok in mijn keel. Wat zijn er na de aflevering veel kinderen lid geworden!!!! Ook hebben ontzettend veel kinderen een spreekbeurt gehouden over Brooke. Het werkt als een soort van olievlek. Zeg het voort!!!!!

Is het alweer 2 1/2 jaar geleden? Pffff wat gaat de tijd snel!
Hoeveel dieren zijn er in die tijd wel niet geholpen door Brooke?

Ik kan het me nog allemaal zo goed herinneren maar het is alweer inderdaad 2,5 jaar geleden.
Wanneer gaan we weer? Knipoog

Mist

Berichten: 9496
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 20:40

Zoals ik in mijn eerdere berichtje als schreef...heeft Brooke er iets aan als wij via bokt tuig in gaan zamelen ?

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 20:43

Mist schreef:
Zoals ik in mijn eerdere berichtje als schreef...heeft Brooke er iets aan als wij via bokt tuig in gaan zamelen ?

Daarvoor kun je het beste kontakt met Brooke opnemen, ik weet wel dat ze dat in Engeland ook wel deden maar of het in Nederland ook gebeurd...geen idee.

www.brooke.nl

Yessy

Berichten: 23054
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:13

wat een verschrikkelijk verhaal, ook ik had tranen in mn ogen...
Tuig inzamelen lijkt me een mooi initiatief, zelfs dingen die voor ons "te min" zijn is beter dan daar!

Mist

Berichten: 9496
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:26

vera"]
[quote="Mist schreef:
Zoals ik in mijn eerdere berichtje als schreef...heeft Brooke er iets aan als wij via bokt tuig in gaan zamelen ?

Daarvoor kun je het beste kontakt met Brooke opnemen, ik weet wel dat ze dat in Engeland ook wel deden maar of het in Nederland ook gebeurd...geen idee.

www.brooke.nl
[/quote]

Ik heb ze ge-emailed met deze vraag !!! ik zal het antwoord hier plaatsen.

loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 03:42

Ik dacht dat er op TV (toen Martin Waus er een keer is geweest) gezegd werd, dat dat niet kon ofzo. ivm. kosten om de hele boel daar te krijgen.
En er worden daar tuigen gemaakt door de bevolking daar, zodat die ook weer inkomsten hebben, en Brooke verkoopt deze tuigen weer door aan de paardeneigenaars, maar dan voor de helft van het geld.
Dus je kunt beter geld storten zodat Brooke dit soort dingen kan blijven doen.
Maar als ze toch positief zijn over een evt. tuiginzameling: Count me in!

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-03 17:31

In principe is het systeem wat Brooke heeft veel lucratiever voor de plaatselijke bevolking, daarom twijfel ik of je tuigen kunt inleveren. Maar misschien kun je de afspraak met Brooke maken dat je met een clubje de verzendkosten voor je rekening neemt..... Lachen

juval

Berichten: 13435
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 10:53

ik heb me vorige week mede naar aanleiding van jou verhaal aangemeld om donateur te worden. Ik hoop dat velen mij zullen volgen.
Ik heb trouwens evt. ook nog wel een menhoofdstel om te doneren.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 14:08

Kunnen we niet een Boktdag organiseren waarvan de opbrengsten naar Brooke gaan? Ik denk dan aan een soort rommelmarkt, demonstraties, etc. Lachen

Ik wil in dat geval graag een clinic geven waarvan de opbrengsten naar Brooke gaan....