Paard drinkt niet van automatische drinkbak ( zonder lepel)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Gillian_

Re: Paard drinkt niet van automatische drinkbak ( zonder lepel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 20:53

Morgenochtend ga ik de ton wegnemen, met haar het water uit de drinkbank doen, in een emmer doen. Zodat er nieuw water bijkomt en het 'verschrikkelijk' geluid maakt. Zo kan ik haar reactie afwachten, misschien is het gewoon dat geluid wel. Ik laat jullie morgen iets weten!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:59

ik zou niet zo fiepen, dus geen tonnen, geen emmers enz, dan hebben ze het vlug genoeg door dat alleen in het bakkie water te halen valt ;)

in mijn 35 jaar paarden, nog nooit een meegemaakt die het niet heeft geleerd!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 21:04

Weet je, ik moet altijd lachen om de paarden als er door reparaties aan mijn drinkwater systeem een luchtbel in de water leiding zit.
Staan ze lekker te drinken en dan ineens een knal en een geruis uit het bakje.

Aan de andere kant, staat het water af, ze staan te emmeren met de lepel.
Dan gaan we maar weer ergens anders kijken.

Maar wordt het water weer aangezet ???
Ze horen het water aankomen en staan gelijk bij het waterbakkie om te drinken.
De luchtbel wordt voor lief genomen.

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 22:48

Mijn jonkie moest het ook maar eens gaan leren om uit de drink bak te drinken inplaats van de ton.
Pffffff ze vertikte het,zoop het bakkie leeg tot de laatste drup en likte,m uit maar kreeg de lepel niet naar beneden.
Dus ging er vaak s,avonds nog even bij staan en drukte op de lepel zodat zij kon drinken.
Ze dronk gewoon onder mijn hand door dus het geluid wat eventueel eng zou zijn was het ook niet.
Ze verekte ook van de dorst s,morgen,en het eerste wat ze deed als ze naar buiten gingen ws heeeel,heeeel veel drinken.
Dat vind ik dus echt niet kunnen,zo,n dorst en dan zo veel drinken in enen.
Dus ander bakkie aan gerukt met een ventiel in plaats van een lepel.
Bij hele lichte druk komt er water,en voila!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 15:27

Ariebren schreef:
Na al die honderden paarden die bij mij hebben gelopen, hebben ze allemaal door gekregen dat een waterbakkie drinkwater geeft.

Dus geen dingen en problemen erbij verzinnen. :7

Dat het heel weinig voorkomt dat een paard te bang is om te drinken, en dat jij het niet hebt meegemaakt, wil niet zeggen dat het helemaal niet voorkomt.
Ik heb het door de jaren heen met verschillende paarden meegemaakt dan ze gewoon invielen van de dorst.

Even erbij blijven als het water loopt is toch een kleine moeite om ze het vertrouwen te geven? We zijn toch niet allemaal een stelletje cowboys die in do or die geloven?

Overigens kan het altijd zo zijn dat ze buiten OOK drinken. Soms gaat het nl om de mineralen die dan door het water van plassen zitten bv.
Om op een gegeven moment te checken of er uit het bakje gedronken wordt moet je het water een keer uitzetten om te zien of hij leeg gaat.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 17:02

Hier had ik ook een paard die niet uit de bak wilden drinken(deze bak was dan wel met zo'n rechtopstaand stukje).
Ik heb er toen een stuk bastogne koek ingelegt(maar komt op de geur af) ze wilde het koekje pakken en kwam perongeluk met haar neus tegen het stukje waardoor er water kwam.
Toen het bastogne koekje gegeven, en nu weet ze hoe het werkt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 17:19

Weet je zeker dat ze plassen niet gewoon lekkerder vind?
Ik heb ook een 'plassen drinker', maar die heeft echt geen moeite met het water op de wei.
Die vind 'vreemd' water dus gewoon leuker.
Soms heeft ze net gedronken maar wil dan toch ook nog onderweg uit beekjes drinken en thuis aan de tuinslang hangen...gewoon omdat het leuk is....

Mijn ruin is echt een held op sokken en die kon ook na wat dorsten gewoon uit zijn bakje drinken.
Daar stond hij welliswaar bij te shaken omdat de leidingen bij iedere waterstoot knallen en rammelen maar daar kwam hij vanzelf overheen.

_Gillian_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 18:27

Heb vandaag alles geprobeerd, met haar het bakje leeg gemaakt zodat er nieuw water bij komt en geluid maakt. Doet ze niets bij. Heb appelmoes rond de rand gesmeerd, niets stimuleert haar om daarvan te drinken. Op wandeling wou ze wel van plassen e.d. drinken, normaal doet ze dat nooit, omdat ze geen dorst heeft. Ze heeft dan van de ton gedronken. Als de plassen in de wei weg zijn, doen we de ton ook weg. (Ze kan altijd binnen en buiten. )

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:29

Daar heb je het weer.

Laat het paard nu paard zijn. :7

Geen tonnen met water.

Mijn paarden op de wei lopen ook niet naar het waterbakje, omdat nu de greupen vol regenwater staan.
Een paard is een lui dier, eten om zich heen, water in de greup of plas.
Zet het paard maar 48 uur in een stal met alleen hooi en een waterbakkie.
Na 48 uur drinkt die echt wel uit het bakkie.

Maak je niet druk, besteed er geen aandacht aan, het komt goed.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:33

ik vind het ook miepen en fiepen van de bovenste plank :o

Mensen met paarden...geen paardenmensen :Z

noem mij maar ouderwets en met gewoon simpel boerenverstand maar ik ga toch echt met Ariebren mee, alles weghalen en binnen no time snappen ze dat bakkie hoor ;)