Hit softbed

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 22:20

Je struikelt niet over de Hit matrassen, ze liggen muurvast en geen opkrullende randjes ofzo. Ook geen viezigheid eronder. Ik heb ze een jaar geleden na drie jaar eens omgedraaid en de hogedrukreiniger erop gezet. De onderkant was een beetje vochtig, maar dat was condens, geen paardenurine of mestresten.
Je hoeft je stal ook niet helemaal vol te leggen. De paarden voelen vanzelf waar het lekker zacht liggen is. Er hoeft zeker geen strooisel op.

edit, zelfs veulentjes liggen er lekker op, ook als het kontje ernaast ligt :)
Afbeelding

DubbelFun

Re: Hit softbed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:17

@Sammyoo : liggen die van jouw wel 'vast' op hun plek, want die van mij wil in de loop van een jaar wel eens een paar cm gaan schuiven en dan zijn het toch behoorlijk onhandige zware dingen om weer op hun plek te sjorren :D

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 15:37

Ze zijn dus ook een optie voor een zachte sta of ligplek op de verharde paddock? Voor als de zandpaddock tijdelijk onder water staat?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:21

Zeker een optie, hele goede zelfs :D (alleen een beetje duur :D )

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 19:45

hihi, strooisel blijft niet droog buiten :P en merk dat ze hier best graag buiten liggen! liefst beetje schuin met benen in een kuil :P makkelijker opstaan denk ik O:)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 08:54

DubbelDun schreef:
@Sammyoo : liggen die van jouw wel 'vast' op hun plek, want die van mij wil in de loop van een jaar wel eens een paar cm gaan schuiven en dan zijn het toch behoorlijk onhandige zware dingen om weer op hun plek te sjorren :D

Per jaar zullen ze zo'n vijf centimeter verschuiven, dat is inderdaad heel erg vervelend :+

2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 11:50

Ik heb toch besloten om voorlopig voor gewone matten te gaan. Ik dacht aan vier puzzelmatten van Belmondo Classic. Mijn huidige stal is 2.5 bij 2.75 (komt van 4 x 4, lang verhaal, ze is gelukkig niet zo groot). In ieder geval, als ik vier puzzelmatten neerleg vanaf de deur dan zou 2 x 2 met matten zijn. Aan de zijkant een halve meter over en aan de achterkant driekwart meter. Iemand ervaring ermee of dat niet gevaarlijk kan zijn ivm hoeven die onder matten vast komen te zitten?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:17

bij dunne matten willen ze wel eens er achter blijven haken, daar kunnen ze van schrikken maar geen problem. bij dikkere matten zal dat minder snel gebeuren maar lijkt me ook geen probleem.
Ga je nog opstrooien over de matten?

Laat je nog even weten hoe ze bevallen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:18

Iig niet bij mijn HIT-matras, die is daar te zwaar voor én ik heb de 'open' zijkanten opgevuld met dunne matten.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 16:44

joyce B schreef:
bij dunne matten willen ze wel eens er achter blijven haken, daar kunnen ze van schrikken maar geen problem. bij dikkere matten zal dat minder snel gebeuren maar lijkt me ook geen probleem.
Ga je nog opstrooien over de matten?

Laat je nog even weten hoe ze bevallen?

Ik ga gewoon houtkrul strooien. Maar omdat ze nu wat kleiner staat dan ze gewend is en ze wel eens wat schraapt staat nu vaak op beton. Heb liever dat ze dan op rubber kan staan en liggen.