Wie heeft de oplossing? Hooi voer probleem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Wie heeft de oplossing? Hooi voer probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 08:24

Je kunt anders ook altijd nog er voor kiezen om het hooinet onderin de vullen met GZH en een strook bovenin (buiten het bereik van de Shet) te vullen met rijker hooi. De grote zal het rijke hooi dan opeten omdat dat natuurlijk lekkerder is, en dat is dan min of meer op tegen de tijd dat de Shet zoveel aan de onderkant weggegeten heeft dat die er ook bij zou kunnen :)

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 11:14

@ maikeltje, deze shet staat er pas vanaf deze zomer bij. De vorige pony, een welsh a, was niet zo'n vreetbeest dus dat ging altijd goed.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 11:17

@ pmarena, nu vul ik dus de onderste laag met stro waar gzh doorheen gemixt zit en bovenop het gzh. Maar deze shet is pienter. Hij wacht tot de fries er een pluk hooi uittrekt. Dat steekt dan door de mazen van het net. De shet gaat dan een beetje op de achterbenen staan en pakt het uitstekende gzh. Hilarisch gezicht dat wel.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:20

Mijn shet mag niet in de buurt komen als de anderen aan het eten ziijn. hij moet echt wachten tot de andere klaar zijn en dan mag hij de restjes scharrellen.
Ik heb er wel altijd stro bij voor de knabbel.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:23

Kun je ze bijv. 's nachts scheiden, zodat je aangepast kan voeren? Die van mij staan ook overdag samen te knagen, maar merk wel dat de ene meer eet dan de ander en dat los ik op door ze 's nachts afgepast te voeren.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:50

Herkenbaar. Hier voer ik graszaadhooi, maar mijn welsh valt nu wel in, dus die ga ik weidehooi bijvoeren. Ik zit eraan te denken om een klein hooinet bij te halen waar ik dan weidehooi voer. Dit wil ik zo ophangen dat mijn welsh er wel bij kan de de shetten niet (mijn welsh is toch de baas, dus als zij er met haar lichaam voor staat kunnen die kleintjes met geluk een paar plukjes pikken en verder niet).

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 17:49

Kaspar schreef:
Ik heb besloten eerst met een draadje te gaan proberen volgens de manier die Sjolvir beschrijft, dit lijkt me de meest makkelijke en goedkope oplossing. Werkt dit niet dan komt er een haybar waar ik een hooinet in vast maak.

Hier werkt het in ieder geval, ben er voor als nog helemaal blij mee!
Op onderste draad staat stroom, bovenste niet.
https://lh5.googleusercontent.com/--_KP ... CF3089.JPG

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 20:38

Van het weekend ga ik de draad constructie maken. Hopen dat het werkt dus. Mooi paard heb je trouwens sjolvir

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 20:51

Thanx.

Denk dat mijn voerproblemen dit weekeind zowie zo over zijn, vrees dat we voor de winter de wei weer
af moeten, zucht...