Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jolliegirl schreef:Vriendin van me spuit de paarden in de winter met -10 zelfs af met koud water..
Is er nog nooit 1 ziek van geworden of drammerig onder de slang...
Ze doet dit al jááren.. paarden drogen daarna lekker onder een deken op wat ook vrij snel gaat.
Jolliegirl schreef:Geen logica.
Gewoon het zweet eraf krijgen.
Als je enkel koud water tot beschikking hebt. Huppa slang erop. 3 minuten bezig en je bent klaar.
Deken erop paard op stal, is zoo droog.
Jolliegirl schreef:Blijkbaar valt dat risico mee. Ze doet dit al jaren.
En tijdens de endurance gebruiken ze zelfs ijswater.
Ik vind het een fabeltje dat het slecht voor ze is.
Kijk, je moet ze er geen uur onder laten staan.. dan krijg je vanzelf onderkoeling..
Maar wij gaan na de sauna ook niet dood van een duik in een ijsbad.
Luz_ElenaE schreef:En wat doen die mensen dan langs de kant met allemaal flessen water die over de paarden worden heen gegooid dat is puur koel water (niet ijswater maar kraanwater) die mensen hebben echt geen tijd om hun paarden in galop nog even het zweet mes erover te halen.
Loetie84 schreef:Persoonlijk doe ik wat ik zelf lekker zou vinden (weet dat je niet moet doen alsof een paard een mens is, maar toch) Dus als het warm is, lekker de koude douche er op, en als het koud is of alleen de benen of lekker met warm water douchen. En na hard rennen vind ik het zelf ook lekker om even een koude plons in mijn gezicht te gooien, zoals alvaron beschrijft...
Koper schreef:Loetie84 schreef:Persoonlijk doe ik wat ik zelf lekker zou vinden (weet dat je niet moet doen alsof een paard een mens is, maar toch) Dus als het warm is, lekker de koude douche er op, en als het koud is of alleen de benen of lekker met warm water douchen. En na hard rennen vind ik het zelf ook lekker om even een koude plons in mijn gezicht te gooien, zoals alvaron beschrijft...
In je gezicht ja. Maar duik jij ook onder de koude douche direct nadat je een uurtje hebt hardgelopen?