Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lieke schreef:Kun je geen vocht doorlatende stalmatten proberen?
Daarop dan een klein laagje stro. Is wel een investering, maar dan hoeft hij iig niet op een smerige vloer te liggen en spaar je stro uit.
judith370 schreef:Had de mijne op vorige stal ook, achteraf was de stal gewoon te klein en voelde hij zich opgesloten..
Heb nu nergens meer last van, grotere stal en aan alle kanten 'open'.
Heeft ie een luik?
ingvdh schreef:ik weet niet hoeveel stro je in de box hebt liggen, maar mijn ervaring is dat het wel helpt als er een flinke laag in ligt. Hoe minder stro hoe viezer de box. Als je met een flinke laat begint hoef je in de loop van de week minder bij te strooien.
Colway schreef:Hier ook een vreselijke smeerlap als ruin staan
Ik heb nu rubberen staltegels in de stal en gooi er minder stro in. De ergste nattigheid gaat naar de bodem dus de tegels blijven redelijk droog. Door de tegels hoef ik ook niet de hele stal vol stro te gooien
want of ik er nu 1 plak bij deed (van die giga balen) of 3, de volgende dag was het 1 puinzooi
Colway schreef:Haha, wat grappig, hoi buurvrouw!
Ik heb ze 2de hands via marktplaats. Ik weet dat mijn buurman aan de andere kant en de buurvrouw daarnaast ze bij een tegelhandelaar vandaan hebben. Zij hebben ook nog een 06-nummer van die handelaar.
Col woelt ook alles om, ik vind bijna geen mest terug, alleen maar smurrie, aangestampt, geroerd, hij maakt er een prakkie van
Polderpaard schreef:Hoe komt het eigenlijk dat vooral de ruinen de grote viezerikken lijken te zijn, heeft dat met markeren te maken? En plassen alle ruinen in het midden van de box? De mijne doet dat ook inderdaad en het liefst net nadat ik zijn stal weer helemaal netjes heb