Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_AAASCHAAA_ schreef:Mijn paard staat ook op vlas omdat dit het enige is wat op deze stal mag...
Ik ben alleen niet zo tevreden. Mijn paard ploegt de hele stal om en het wordt dan echt een vieze smerige bende. De hele onderlaag graaft ze omhoog. Nou pot ik niet meer en haal ik elke dag de natte plekken eruit en de drollen en heb ik geen onderlaag. Nu gaat het goed. Ik moet dan wel echt elke dag komen om de stal te doen. Ik stooi elke dag op en ik heb 1,5 baal per week. 1 keer per maand haal ik alles eruit en gooi er 2 nieuwe pakken in. Zo werkt het voor mijn paard het beste...
simongek schreef:_AAASCHAAA_ schreef:Mijn paard staat ook op vlas omdat dit het enige is wat op deze stal mag...
Ik ben alleen niet zo tevreden. Mijn paard ploegt de hele stal om en het wordt dan echt een vieze smerige bende. De hele onderlaag graaft ze omhoog. Nou pot ik niet meer en haal ik elke dag de natte plekken eruit en de drollen en heb ik geen onderlaag. Nu gaat het goed. Ik moet dan wel echt elke dag komen om de stal te doen. Ik stooi elke dag op en ik heb 1,5 baal per week. 1 keer per maand haal ik alles eruit en gooi er 2 nieuwe pakken in. Zo werkt het voor mijn paard het beste...
ik merkte dat bij mijn paard eerst ook toen de stal bijna leeggehaald was. toen was ik op vakantie.
er bleek gewoon te weinig in te liggen. Heb er 2 balen bijgegooid en toen ging het goed.
maar als je natuurlijk op een pensionstal staat werkt dat niet zo makkelijk.
Ik koop ze zelf dus dan gooi je makkelijker er nog een baal bij.
lorridet schreef:prijzen van vlas zijn sterk afhankelijk van vraag en aanbod. Het is een buitenlands produkt en prijs kan per week verschillen! Wij kopen in per 100 stuks en dan zakt de prijs behoorlijk. Kan ongeveer 3 maand doen met die voorraad (voor 4 stallen). De laatste partij was een euro per baal duurder dan de partij er voor. Als je een pallet kwijt kunt (ong. 21 tot 24 baal per pallet, kan wisselen) ben je meestal wat goedkoper uit. Zelfde geldt voor houtkrullen.
fokfanaat schreef:Wat betaal je voor een baaltje?
ik zou wel 15 kleine baaltjes per maand nodig hebben, dan zit je op
15 x 3, is 45
Vlas gebruik ik zeker niet meer dan 7 baaltjes per maand per stal
7 x 6 is 42