Dutje doen in stal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barbabientje

Re: Dutje doen in stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 07:15

Je hebt ook van die strechers die je echt alleen maar even uit hoeft te lappen (dus 2 pootjes) misschien dat dit wellicht iets voor je is?

http://www.de-wit.nl/ligbed

Iets in deze richting zat ik te denken!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 16:25

Ik zou eerder in de hooi/stro-opslag een dutje doen dan in een stal. Is er anders niet een hoekje waar een ligstoel of bankje kan staan? Kampeermatje erop en je ligt lekker. :Z

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 19:11

In de hooiberg inderdaad, of een stretcher...en wel even duidelijk zijn tegen je stalgenoten dat je dit van plan bent, zodat er niet in een rare situatie iemand ineens een paard in je stal zet zonder te kijken, terwijl jij daar ligt of wat schrikt omdat ze bang zijn dat je misschien onwel bent geworden ofzo :P

Sticker op je voorhoofd, parkeerschijf op de stal....? Hihi.

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 21:03

waarom geen ligstoel of hangmat? Hangmat kan natuurlijk alleen als de stal spijlen heeft :)

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:01

Inderdaad, als je toch op stal wilt slapen,inderdaad een dunne stretcher en een geïsoleerd fleeceplaidje!
Tadaaa, weltrusten :D

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 22:49

Of slapen in je auto?

Andries24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 03:48

op een paardendeken gaan liggen of zo.
wil prima :)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 12:55

Ik heb vorige week het rechtop-zitten achtige geprobeerd, ik was niet van plan toen te slapen, maar was echt even op. Maar ik ben toen toch gaan liggen op het stro..

Slapen in de auto gaat niet ivm geen rijbewijs ;)

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:40

Paardendeken ligt ook niet vekeerd

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:53

Hallo Diaz :wave:

Enige wat ik kan zeggen is dat je van te voren je slaapplaats in orde moet hebben,waar dat ook is.Op het moment dat je denkt te moeten gaan liggen ben je altijd al te laat ( :P is mijn ervaring) om dan nog je dekentje neer te leggen...of wat dan ook,kan je net even nekken.
(Half)Zitten is bij mij vaak niet voldoende,ik moet echt plat en mijn benen ophoog :+

Weet niet hoe groot de stallen zijn en of er ruimte is maar ik heb ooit in een vrachtwagen voor internationale concoursen een opklap bedje gezien.Ideaal,neemt geen ruimte in beslag.In princiepe is het gewoon een plank bevestigd aan een scharnier aan de muur met aan de uiteinde een ketting.
Als je zoiets in elkaar (kunt laten) knutselen is het helemaal makkelijk,alleen plank naar beneden en liggen maar.Uiteraard een dun matrasje erop en een zeil om af te dekken tegen het stof.

Verder doe ik nooit tukje op stal,hoeft ook niet want ze staan aan huis.Voorgeen ging ik wel vaak op de stro- of hooibalen liggen,deken erover en liggen maar.In stal was gewoon te koud op de vloer,mijn spieren verzuren erg snel en dat in combi met een koude vloer...kom ik niet meer overeind :+

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:58

vuurneon schreef:
Ik vind het zelf niet fijn; ammoniak dampen, stof etc lijken mij juist enorm ongezond voor je.

Als mijn stal zo smerig en ongezond was als jij hier beschrijft, zou ik m'n paard er niet eens in zetten!

Als je daadwerkelijk op het stro in de stal wilt slapen (wel zo prettig in de winter, lekker warm) zou ik een (oude) paardendeken op stal houden, voor jezelf. Neemt weinig plaats in, kun je zelfs bij de andere dekens hangen als je wilt of opgevouwen in de kast, even uitslaan en je kunt het nog over je heen slaan ook.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 14:00

GamblersCup schreef:
vuurneon schreef:
Ik vind het zelf niet fijn; ammoniak dampen, stof etc lijken mij juist enorm ongezond voor je.

Als mijn stal zo smerig en ongezond was als jij hier beschrijft, zou ik mÄn paard er niet eens in zetten!

Stof is overal, juist een schone stal ;) als het opgestrooid is zit de lucht vol stofmijten :)
(Oftewel ik kom al niet meer in binnenstallen; veel te veel stof in de lucht := )
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 19-10-12 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 14:02

Nope, bij ons niet. Stro is niet stoffig, en het vlas ook niet. Ammoniakdampen horen niet in de stal, dan is er niet goed schoongemaakt. Maar misschien ben ik iets te zeikerig wat dat betreft :D , stallen werden hier dagelijks keurig schoongemaakt, opstrooien doe ik niet aan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 14:04

Stro bevat ook stofmijten :j maar goed, ik ben er echt extreem allergisch voor dus dan is het ook gelijk alweer anders. Als ik het stro vastpak krijg ik al uitslag, net als met hooi. (En ja ik heb alleen goede kwaliteit ;) )

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 14:07

Stofmijten vind ik wat anders dan stof. Dan denk ik aan wolken zand ofzo :D Da's hoesten ja. Als je niet allergisch bent voor stofmijten heb je er ook geen last van. Zal per persoon verschillen denk ik. Van stofmijten gaan paarden ook niet hoesten, van wolken stof wel. Vandaar mijn opmerking :-)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 14:08

Ik doelde inderdaad puur op de mijten :j (maar die zitten zelfs in meel.... )

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 14:09

ik zou zo'n deurhanger aan de staldeur hangen zodat de andere weten dat je ligt te slapen..voor het geval ze je paard goed bedoeld binnen zetten.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 14:24

vuurneon schreef:
Ik doelde inderdaad puur op de mijten :j (maar die zitten zelfs in meel.... )

En in matrassen... jak, moet er niet te veel aan denken! :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 14:30

Bij de aldi hadden ze laatst hangmatten :) weet niet wat voor stal je hebt, maar als het er eentje is met spijlen kan je een hangmat er zo aan vast klikken :)

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 14:31

ik heb eerde keer op stal geslapen en ging toen gewoon op stro balen liggen,
en volgend jaar verwacht ik een veulen en blijf dan op stal slapen maar zet dan denk ik een strechers neer of zon inklap bare bed of zo iets om op te liggen,