Kunnen paarden ook overdag in een rijbak staan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyoo

Re: Kunnen paarden ook overdag in een rijbak staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 18:14

Kijk maar even in mijn profiel hoe het bij mij is. Onze bak wordt ook als paddock gebruikt. Eten doen ze wel buiten de bak. Poep halen we twee keer per dag weg. Eventuele kuilen die ze graven harken we gelijk weer weg. En regelmatig slepen. We hebben de laatste dagen flink wat regen gehad, maar de drainage doet het prima. Geen plassen hier.

pietiedecy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 20:10

hier staan de paarden 's winters en als het heel nat is ook gewoon in de rijbak, de 3-jarigen willen soms nog wel gaten graven.. maar die scheppen we gewoon weer dicht :) en elke dag de mest er even uithalen, gaat prima! :)

Cave_equum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 20:50

Mijn paarden staan dag én nacht in de bak (die dus eigenlijk meer aan paddock is, want er staat ook een schuilstal in).
Je moet wel alle mest weghalen, maar bij ons gaat het prima!

PaulaC98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 21:23

De 2 paarden bij mijn verzorpony staan in de wei, maar kunnen via de bak de stal in.
Ze staan dan meestal natuurlijk op wei, maar Wladimir, de jongste, gebruikt de bak ook wel eens als 'speelplaats' aangezien deze recht is, en de wei schuin afloopt, waarbij ie bij 't rennen zou kunnen uitglijden.
ze staan er ook gewoon het hele jaar door, dus ook in de winter en 't 's nachts. (:
Kan dus wel :D

XxHorsexX123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 14:27

jawel, je kan je paarden gewoon in de rijbak laten lopen, natuurlijk is een weilandje ook wel lekker voor ze, dus dan doe je de paarden eerst even in het weiland en daarna in de bak of wat ook handig is gewoon een doorgang naar elkaar toe dat ze zelf weten waar ze heen lopen (:

Helabitha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 20:10

Jahoor kan zeker. Wel mest weghalen en ik zou juist wel hooi voeren of wilgentakken of zo. En als je gaat rijden even checken op kuilen maar denk dat je paard er heel blij mee zal zijn!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 20:13

Als je er veel werk aan besteedt lukt het wel. Als je hooi in de bak gaat voeren heb je wel een probleem, daar wordt je bak echt niet beter van.

xMiinh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 20:54

bij ons staan ze in de winter ook gewoon in de rijbak. Het zou gewoon moeten kunnen toch?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 21:21

Nikka schreef:
Als je er veel werk aan besteedt lukt het wel. Als je hooi in de bak gaat voeren heb je wel een probleem, daar wordt je bak echt niet beter van.

Ligt er heel erg aan hoe je het voert :j

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 21:45

Hoe je het ook voert morsen doen ze altijd en dat verveent.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 21:47

Alles kan! :D

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 21:51

Nikka schreef:
Hoe je het ook voert morsen doen ze altijd en dat verveent.

Ik geef je direct gelijk dat er gemorst wordt, maar de hoeveelheid waarin ze morsen kun je heel goed in de hand houden. Hier hebben we een slowfeeder in de paddock/bak en door de fijne maas kunnen ze er echt maar kleine beetjes per keer uittrekken. Er wordt dan ook nauwelijks gemorst, en het beetje hooi wat er nog voor ligt en niet gegeten wordt hark ik even gauw mee bij het mest eruit halen. Geen enkel probleem heb je dan! Vroeger voerden we iets minder seccuur in de bak en dan krijg je inderdaad van die 'plakken' in de bak die ervoor zorgen dat je water niet meer wegloopt.