School VS sport

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 18:19

Je doet nu 2 vwo, wacht maar tot je wat verder bent dan ga je dat echt niet redden en zeker niet als je ook nog hockeyed.

fabjheu

Re: School VS sport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 18:22

denk je dat ik het ook niet zou redden met een bijrijdster? ( in weekend op 1 wedstrijd na vrij maar wedstrijd duurt niet de heledag en ik heb 2x door de week les ) dus dan hou je nog 3 dagen over ( op het moment ma ( hockey ) woensdag (nix)donderdag (nix ) ( NIET verkeerd opvatten

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 18:23

Ik weet niet of je dit gaat redden.. ik heb zelf ook een behoorlijk druk progamma. Altijd tot 3 uur les en dindsdag tot 4 uur, dindsdag paardjes dat zijn er twee waarvan eentje rijden en eentje longeren, woensdag voetbal, donderdag paardjes wederom die twee, vrijdag voetbal, zaterdag voetbal, zondag ook twee paardjes. En ik zit nu in havo drie... het is druk maar ik red het wel. Daar ben ik ook best werl trots op gezien mijn cijferlijst :D

fabjheu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 18:27

ik zou maar 1 paard doen en door de week heb ik sowieso les dus dan ga ik gwn en in weekend za hockey maar duurt ook niet hele dag en zondag vrij, en anders met bijrijdster? mijn vriendin kan evt. wel op die dagen ( op nieuwe stal ook er mee in de les dan ) en ze kan ook op de andere dagen, zij doet 2 mavo/havo

zou ik het dan wel redden als zij mij helpt

Nebron

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 18:50

Een uur vroeger je bed uit gaan iedere ochtend, om vast wat huiswerk te kunnen maken.
Dan heb je na school meer tijd over.

fabjheu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 19:19

kan ook ja :)

aangezien ik 4/7 dagen sowieso ga en 2/7 dagen geen andere dingen heb en dus evt. kan longeren moet het toch te lukken zijn? jullie mening ( laatste dag vrij/brijdrijdster/zelf mits weinig hw )

annknowles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 11:14

Ik zou er nog eens goed over na denken, ik zou of hockey of het paard opgeven. ;)

XxHorsexX123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 14:23

mij lijkt het makkelijkste om te stoppen met hockey want een eigen paard vraagt veel aandacht en moeite af en toe, dus het klopt dat je overspannen kan raken helemaal als je veel huiswerk erbij hebt want je moet eigenlijk echt elke dag naar je paardje toe.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:23

Ook al zou het nu lukken, je moet er je eigen belang maar nog belangrijker: het belang van je toekomstige paard! wel rekening mee houden dat er gewoonweg dagen kunnen komen waarop je geen tijd hebt. Omdat je ook nog wat andere dingen wilt doen, een baantje krijgt, meer huiswerk krijgt, het gezellig is op de hockey waardoor je daar ook eens wat langer wilt blijven hangen, je wordt misschien eens ziek of hebt een periode waarin je geen zin hebt, een eventuele bijrijder kan opzeggen, enz. enz. enz.

Kortom: je leven kan nog alle kanten op gaan en het is nu nog totaal niet duidelijk of het je de komende 20 jaar (een paard kan oud worden ;) ) gaat lukken om elke dag genoeg tijd te hebben voor een paard.

Daarom: ALLEEN doen als je er een stalling voor kunt vinden waarbij het dier goed verzorgd wordt en genoeg beweging krijgt in de wei en / of paddock, zodat het eigenlijk niet uitmaakt als er maar om de dag iemand voor het paard kan komen.

Dan hoef je je niet druk te maken over bijrijders en hockey en alles, want je paard heeft gewoon een prima leven en heeft jouw bezoek niet echt heel hard nodig. Dan blijft het veel meer vrijblijvend allemaal en dan wordt het geen enorme verplichting op te gaan, dan kun je eens een dagje overslaan als het zo uit gaat komen en je paard heeft het toch goed :)

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:56

Ik heb vroeger naast mijn school (vwo) ook altijd een pony gehad. Ging er na school naartoe (25 minuten met de bus), dan thuis eten en 's avonds huiswerk maken. Was heel goed te doen. Misschien is het wel handig om te stoppen met hockey of een verzorger te zoeken voor 2 dagen per week.

fabjheu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 17:07

ik ben niet zo bang om geen bijrijdster te hebben, in deze omgeving veel vraag en heb wel een lijstje, verder zijn een goede vriendin voor me gaan bijrijden die juist de dagen kan die ik niet kan, paard zou volpension komen te staan met binnen en buiten zetten overdag