Zonde van het geld, hij vermaatk zich maar met zn weide maatje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ibbel schreef:Jij als mens vindt die wei saai, dus moet je paard speelgoed?
Paarden zijn prooidieren, vluchtdieren, en graseters. Die spelen niet. Ze vreten, 24 uur per dag als het even kan, en ze vluchten bij gevaar. Meer doen ze niet. Ja, slapen en energie besparen. Bewegen doe je om eten te zoeken, energie verspillen doe je zo min mogelijk.
Spelen is voor roofdieren, en ook alleen als ze jong zijn, om te oefenen voor de jacht. Eenmaal volwassen spelen ze ook niet meer maar zijn het de ultieme energiebespaarders: na het eten vooral niet meer bewegen om zo lang mogelijk op je prooi te kunnen teren. Voor roofdieren geldt nóg meer: bewegen doe je om eten te vangen.
sharon_quiz schreef:TS: Ik heb de Jolly Sidekick in een ruitersportzaak gezien (opgepompt en wel). Super leuk ding! Wel prijzig inderdaad. Dus wel een risico om te kopen, want als je paard niet speelt met iets waar je bijna 100 euro voor betaald hebt, baal je wel.
Peerke_ schreef:Jaa, maar dan zit ik straks met een hele berg gebruikte van die dingen te kijken...
Kom maar naar mij toe met je paard om te kijken of ie hem leuk vind
Nee, ik moet er even over denken
Op Paard&Koets gaan we er een aantal veilen, dus misschien dat je er daar een goedkoop kunt krijgen.