Probleem! Nieuwe "buren"en waterleiding.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 23:00

Djilna schreef:
:)) Dat lijkt me een goede tamary. Dan horen ze tenslotte ook niets meer :')
Ben benieuwd naar de de blik in hun ogen als TS daarmee zou aankomen :=

Maar pff wat een gedoe zeg! Zelf leven van de goedheid van anderen en dan wel zeuren naar anderen toe! Leven en laten leven zou je denken, maar helaas werkt dat bij sommigen maar 1 kant op :o

Hebben al aangeboden dat we de kosten delen, bijv. hun 2/3 en wij 1/3 of eventueel de helft.
Maar nadat hij vanavond zo bot deed ben ik er eigenlijk wel heel erg klaar mee. }:)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:02

Misschien moet je ze voorstellen om werk te zoeken, dan is het probleem opgelost omdat ze overdag niet thuis zijn en dus geen last hebben en ze 's nacht tenminste goed kunnen slapen.
Ik denk ook dat je weinig kan doen sommige mensen zijn geboren om te zeuren en een ander het leven moeilijk te maken. Ik zou gewoon tegen hun zeggen dat ze het maar met de huisbaas moeten regelen want daar huren ze hun huis van dus is het jouw pakkie-an niet. Misschien dat hun wel "indruk" maken op de huisbaas.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 23:05

Tigra_ schreef:
Misschien moet je ze voorstellen om werk te zoeken, dan is het probleem opgelost omdat ze overdag niet thuis zijn en dus geen last hebben en ze 's nacht tenminste goed kunnen slapen.
Ik denk ook dat je weinig kan doen sommige mensen zijn geboren om te zeuren en een ander het leven moeilijk te maken. Ik zou gewoon tegen hun zeggen dat ze het maar met de huisbaas moeten regelen want daar huren ze hun huis van dus is het jouw pakkie-an niet. Misschien dat hun wel "indruk" maken op de huisbaas.

Goed idee :')

Huisbaas heeft al bij ons aangegeven dat wij dan maar met de hand water moeten gaan geven.
Maar ik vind dat niet terecht, wij zijn nu al 2 keer door hem gepasseerd voor het huis én wij stonden er eerder. :j

Edit: die waterbakken hebben we niet voor niets gekocht en waren ook niet heel goedkoop.
Tot slot: het is voor hen véél minder werk om 15 meter te lopen en de kraan aan/uit te ztten dan dat wij zoveel bakken met de hand moeten vullen.
Laatst bijgewerkt door Myfairytale op 27-09-12 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:07

Myfairytale schreef:
Tigra_ schreef:

Huisbaas heeft al bij ons aangegeven dat wij dan maar met de hand water moeten gaan geven.
Maar ik vind dat niet terecht, wij zijn nu al 2 keer door hem gepasseerd voor het huis én wij stonden er eerder. :j

Kun je niet juridisch advies vragen neem aan dat hij jouw dat niet zomaar zou mogen ontnemen.
Ik zou daar dus wat advies over inwinnen als je meer weet kun je misschien met alleen maar zeggen wat je van plan bent of wat je rechten zijn wel voldoende om hem te doen inzien dat hij iets anders zal moeten verzinnen.

Myfairytale

Re: Probleem! Nieuwe "buren"en waterleiding.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 23:09

Dat is inderdaad een goed idee! Ben bang dat het hierop uitdraait, al zie ik het liever niet zover komen. :o
:o

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:10

Maar dat je toen gepasseerd ben voor dat huis, heeft in principe niks met de huidige situatie te maken toch? Het zegt alleen maar iets over de verhuurder blijkbaar over jullie denkt? En dat bied weinig hoop voor deze situatie...

Voordat je bepaalde stappen gaat ondernemen, op wat voor manier huur je het land ?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 23:12

Klopt, in principe staat het er los van, behalve dat de huidige huurders tóch zijn blijven door gaan over het huren, terwijl de vorige huurders gezegd hadden dat wij er waarschijnlijk in zouden komen.

Wat bedoel je precies met je laatste vraag?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:19

Huur je het per maand, jaar? Wanneer mag hij jullie er af zetten?

Omdat ik begrijp dat je een problerm hebt als je hier af moet?

Stel, je wint het juridisch, maar hij is not amused, dat hij je er niet alsnog afwerkt op een andere manier... Dan verlies je nog en denk je, had ik die 160 maar uitgegeven :)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:21

Ik neem aan dat jij een huurcontract hebt waarin staat dat jij water mag aftappen uit het andere huis? Want als die relirakkers voor het water van jouw paarden moeten betalen, dan snap ik hun probleem wel. Ik zou echt even met ze om de tafel gaan. Als jij dat contract hebt, mogen zij naar de huisbaas voor een oplossing voor hun probleem. Heb je dat contractniet, zou ik wat speciekuipen kopen en ze daaruit laten drinken. Wel supervervelend!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:21

Ik wil nog even zeggen dat ik het allemaal niet negatief bedoel, maar soms kun je beter iets 'slikken' , omdat de gevolgen van je gelijk krijgen niet altijd positief hoeven te zijn.
Ik denk namelijk dat herl bokt vind dat je gelijk hebt :)

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 23:23

Ah, duidelijk. Het is in principe niet vastgelegd voor een bepaalde tijd.

Ik zit zelf ook wel te denken aan om die timer maar gewoon te kopen, maar het is geen flutbedragje...en ik heb oom de angst een beetje wat is het volgende?
Tot slot is het nu een beetje een principe kwestie: wij stonden er eerder en zij leven van giften en gaven en wij moeten er hard voor werken.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 23:26

Sorry, kan jullie niet zo snel bij houden!

Water en elektriciteit zitten bij de huurprijs in, dat staat in mijn contract.

Ben bang dat het ook slikken wordt, maar wat is het volgende? Dat ze op stal teveel lawaai maken dus...

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:32

Heel vervelend, maar het is maar twee tientjes per paard moet je maar denken. Ik hoop voor jou dat ze niet weer iets nieuws verzinnen...

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:34

Is het niet mogelijk om een afsluitkraantje aan de kant van de waterbak te maken zodat jullie zelf de waterbak kunnen vullen? Zolang hun dan maar niet op het idee komen om de kraan helemaal af te sluiten hoeven ze er ook niet meer aan te denken.
Al vrees ik ook dat ze dan niet ophouden met zeuren, het principe van leven en laten leven is voor sommige mensen heel moeilijk :=

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:39

Myfairytale schreef:
Tigra_ schreef:

Goed idee :')

Edit: die waterbakken hebben we niet voor niets gekocht en waren ook niet heel goedkoop.
Tot slot: het is voor hen véél minder werk om 15 meter te lopen en de kraan aan/uit te ztten dan dat wij zoveel bakken met de hand moeten vullen.

Heb DE oplossing, hebben de nieuwe bewoners een baantje en slapen beter en jullie bakken zijn gevuld.
Zij moeten gewoon de bakken handmatig de hele dag bijvullen, hebben ze ook geen last van het geluid.
Wat een muppets, hoe meer tijd, hoe meer je kan klagen over dingen die onbelangrijk zijn, jemig ben je klaar mee
volgende week heb je je water geregeld, gaan ze klagen dat je paarden hinniken of zo.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 23:40

Inoterry schreef:
Is het niet mogelijk om een afsluitkraantje aan de kant van de waterbak te maken zodat jullie zelf de waterbak kunnen vullen? Zolang hun dan maar niet op het idee komen om de kraan helemaal af te sluiten hoeven ze er ook niet meer aan te denken.
Al vrees ik ook dat ze dan niet ophouden met zeuren, het principe van leven en laten leven is voor sommige mensen heel moeilijk :=

Helaas heeft dat geen nut... hoofdkraan zit bij hen in huis, bij de stallen hebben we zelf een kraan, maar komt dus daar vandaan.
Als er op wat voor een manier dan ook druk op die leiding staat, hebben ze er "last" van.

Dank je Abiola.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:43

Je zou dan bijvoorbeeld een tijd (kunnen proberen) af te spreken dat jullie de bak kunnen vullen.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 23:44

Sjolvir schreef:
Heb DE oplossing, hebben de nieuwe bewoners een baantje en slapen beter en jullie bakken zijn gevuld.
Zij moeten gewoon de bakken handmatig de hele dag bijvullen, hebben ze ook geen last van het geluid.
Wat een muppets, hoe meer tijd, hoe meer je kan klagen over dingen die onbelangrijk zijn, jemig ben je klaar mee
volgende week heb je je water geregeld, gaan ze klagen dat je paarden hinniken of zo.

Hahaha, hebben ze min of meer al gedaan.
Heb nl ook 2 hengsten en die roepen nog wel eens naar de anderen als de kudde in een andere wei komt te staan. Dat doen we dus ook op tijd overdag, zodat ze er 's nachts geen last meer van hebben.

Getver, wil slapen, maar lukt gewoon niet hierdoor.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 23:48

Inoterry schreef:
Je zou dan bijvoorbeeld een tijd (kunnen proberen) af te spreken dat jullie de bak kunnen vullen.

Probleem is dan dat dat alleen 's avonds kan en hebben ze overdag geen drinken.
Wij komen nl 2x per dag, een keer tussen 05:00 -07:00 uur en 's middags of 's avonds.

Zij willen bijvoorbeeld niet:
'S ochtends kraan aan, als ze thuis komen uit en 's avonds nog een uurtje ofzo aanzetten.

Dat is teveel moeite (met kraan op 15 meter van hun deur).

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 23:49

Iedereen bedankt voor het lezen en reageren!

Ik ga een poging doen tot slapen, reageer morgen (of vannacht) weer. Trusten allemaal.

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:55

Pff waar maak je je druk om zeg... Als ze er even niet zo moeilijk om doen wen je er ook zo aan. Heb ook een aquarium op mn kamer staan waar ik eerst het pompje zo luid van hoorde, stoor me er nu echt niet meer aan. Je zou toch denken dat dit soort mensen, die het heel erg moeten hebben van van de vrijgevigheid van anderen, toch wel heel vriendelijk zouden zijn en met goede oplossingen kunnen komen.

Maar jij komt er dagelijks? Is het niet een idee om dan de waterbak te vullen wanneer jij er bent, en dan de kraan weer uit zet als je weggaat? Of desnoods zet je er nog een bak neer als je bang bent dat die ene niet voldoende is.

Maarja, zoals anderen ook al zeiden, dan komen ze vast weer met iets nieuws om over te klagen. Stinkt, paarden maken er een modderbende van, teveel vliegen }:0

Misschien je toch maar gaan bekeren tot het christendom, deze mensen eruit pesten met je waterleiding overlast, en zorgen dat jij de nieuwe huurder wordt? :Y)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 09:18

Wat een situatie zeg.

En ik weet dat je niet zomaar weg kan en wil met de paarden, maar ik zou toch actief rondkijken/zoeken. Dit is zo een situatie die alleen maar erger wordt en op een bepaald moment resulteert in een ontploffing waarvan jij waarschijnlijk de dupe bent (lezende dat de verhuurder de huurder volgt). De verhuurder heeft je nu al een aantal keer gepasseerd met het verhuren van het huis, echt sympathie heeft hij dus niet voor je. Hij wil gewoon geld vangen voor een anders leeg stukje grond. De minste klacht die er komt van de huurder, trekt deze verhuurder meteen mee aan die kar. Hij is totaal niet in jou en je paarden geïnteresseerd. Dat is toch geen fijne situatie om naar de paarden toe te gaan? Wetende dat er altijd wel iets is en dat als er iets is je moederziel alleen staat.
Ik weet nog in de tijd onze weidepacht verlengd moest worden dat er een aantal mensen niet mee eens waren. God, wat hebben wij ons naar gevoeld die maanden. En we hebben ons in verschillende bochten moeten wringen en compromissen moeten sluiten en lobbyen bij mensen die de paarden wel "graag zagen" om ons weitje toch te kunnen behouden. Ik kan je zeggen: geen fijne situatie en wij hebben er nu dus voor gezorgd dat we een tweede stukje wei achter de hand hebben. Moest de ballon ooit ontploffen, dan staan we tenminste niet op straat met de paarden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 09:26

Ik zou die €160 uitgeven, die plaatsen, en daarbij de woorden uitspreken 'fijn, dan zijn hiermee alle problemen opgelost'.

Ik snap ergens ook wel dat mensen geen zin hebben om voor het dier van een ander, waar zij last van hebben, extra moeite te moeten gaan doen. Dan mogen ze nooit vergeten de kraan aan en uit te zetten, kunnen nooit eens uitslapen, als ze een weekje of weekeindje weg willen moeten ze het laten weten, want anders gaat de kraan niet aan en uit...

Ik begrijp jou ook, jouw paarden staan daar al tijden, je hebt dure spullen aangeschaft om ze een optimale leefomgeving aan te bieden en ineens gaan er mensen moeilijk doen. Helaas hebben zij 'de macht' in deze, als ze de kraan uitzetten dan hang je.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 09:34

Wat vervelend TS,ik ken ook veel christelijke mensen en ze zijn allemaal verschillend.Sommige zijn heel erg vriendelijk en aardig,en je hebt er ook bij die alles doen wat god verbied,maar op zondag vooraan in de kerk zitten.En dát zijn de moeilijke mensen die overal over zeuren.Hier wonen er ook heel veel,en geloof me,je wint het nooit van ze.
Ik zou niet weten wat je zou kunnen doen om het op te lossen.Want wat je zelf al zei,als dit probleen is opgelost,komen ze gegarandeerd weer met een ander probleem.
Maar TS houd je poot stijf,laat je niet zomaar weg pesten hoor.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 09:34

Vjestagirl schreef:
Ik zou die €160 uitgeven, die plaatsen, en daarbij de woorden uitspreken 'fijn, dan zijn hiermee alle problemen opgelost'.

Ik snap ergens ook wel dat mensen geen zin hebben om voor het dier van een ander, waar zij last van hebben, extra moeite te moeten gaan doen. Dan mogen ze nooit vergeten de kraan aan en uit te zetten, kunnen nooit eens uitslapen, als ze een weekje of weekeindje weg willen moeten ze het laten weten, want anders gaat de kraan niet aan en uit...

Ik begrijp jou ook, jouw paarden staan daar al tijden, je hebt dure spullen aangeschaft om ze een optimale leefomgeving aan te bieden en ineens gaan er mensen moeilijk doen. Helaas hebben zij 'de macht' in deze, als ze de kraan uitzetten dan hang je.

Leuk detail is dat ze geen extra moeite doen voor de dieren van TS, maar om hun eigen 'ongemak' te verzachten.

Het zijn gewoon kwezels TS, en normaal gesproken zou ik ook zeggen: Ieder voor zich en God voor ons allen en jullie kerkgangers zoeken het maar uit met je gezemel. Maar je bent zo afhankelijk... ik zou de € 160,- ook uitgeven. En dan maar met de hóóp dat ze niet gaan z**ken over andere dingetjes...